IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En trivsam miljöbild......

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

En trivsam miljöbild...... Empty En trivsam miljöbild......

Inlägg av johan r tor apr 03 2008, 23:35

Ok, det kanske inte är min bästa bild med tanke på fotokvalité men jag tycker att motivet var mycket trivsamt.

Bilden tog jag på decembermötet 2007 vid IPMS Göteborg. Jag tror att byggaren är Kent Runfors?

Tyvärr hade jag problem med blixten och det hade varit trivsamt om jag tagit bort lappen från miljön.
Bilden är helt obehandlad.

Trots detta så tycker jag ändå att bilden har något att förmedla.

En trivsam miljöbild...... Dsc_1210

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

En trivsam miljöbild...... Empty Sv: En trivsam miljöbild......

Inlägg av Janne.S fre apr 04 2008, 10:59

Tyckte det var härliga färger....kändes nästan lite technicolor ju! Du lyckades få dioramat verkligen levande cheers

Är det taget i Härlanda? tycker mig känna igen borden Laughing Lokalen i Härlanda är ju välkänt osympatisk mot fotografering med konstiga ljusförhållanden, så jag tycker du lyckades få till en bra bild trots svåra omständigheter.

Tror du det skulle vara en idé å bygga upp en liten Photo corner på mötena, med riktigt ljus och bakgrunder å grejer? Det skulle ju komma alla modeller till gagn då de kan förevigas under finare omständigheter och göra byggena mer rättvisa?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

En trivsam miljöbild...... Empty Foto i Härlanda

Inlägg av johan r fre apr 04 2008, 16:28

Jodå, visst är bilden tagen i Härlanda.

Jag tycker i alla fall att ljuset är extremt svårt att fotografera i men jag är å andra sidan bara en glad amatör med en kamera. geek

Visst skulle det vara roligt om vi kunde göra det mer fotovänligt på våra månadsmöten. Som det är nu så är det ofta väldigt trångt på en del bord vilket gör att det är svårt att få bra och rättvisande bilder. Även bordsytorna i kombination med ljuset i lokalen ställer till det när man eftersträvar en korrekt färgåtergivning. Tycker att det skulle vara riktigt kul om vi kunde skapa en mer fotovänlig miljö.

En photocorner vore en riktigt bra och kul idé Exclamation

Med lite bakgrunder och olika underlag och bra ljuskällor så skulle man kunna få ihop riktigt spännande kompositioner med olika byggares alster.

Annars kunde man kanske fixa några flyttbara ljuskällor för att hjälpa upp ljuset något.

Det skulle göra det ännu roligare att ta bilder och jag tror att vi även skulle kunna göra en massa kul grejer av det.

Vore kul att höra fler åsikter om detta.

Många kul blev det......

mvh
Johan


Senast ändrad av Johan R den fre apr 04 2008, 17:23, ändrad totalt 1 gång
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

En trivsam miljöbild...... Empty Sv: En trivsam miljöbild......

Inlägg av Janne.S fre apr 04 2008, 17:03

Jag vill minnas att Lars Brage hade med sig en sådan där mobil-mini-fotostudio med lampor och hela kittet en gång, kanske vore en idé att övertyga honom om att ta med den till mötena ...... bara en tanke..
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

En trivsam miljöbild...... Empty Bra tanke...

Inlägg av johan r fre apr 04 2008, 17:24

Den jobbar vi vidare på
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

En trivsam miljöbild...... Empty Sv: En trivsam miljöbild......

Inlägg av Azgaron lör apr 05 2008, 00:44

Mycket trevlig bild på ett trevligt diorama!
Jag var faktiskt där och såg det live! Himla trevligt möte!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

En trivsam miljöbild...... Empty Sv: En trivsam miljöbild......

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet