Leopard 1A5
+4
cas
MiniStuff
Matt_Public
Hayabusa
8 posters
Sida 1 av 1
Sv: Leopard 1A5
Den var ju inte dum nånstans!
Helsnyggt verkligen
Helsnyggt verkligen
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack för kommentarerna. Här kommer en bild till. Skala 1/72 har verkligen utvecklats.
Hayabusa
Jo, men visst Mattias. Ska lägga upp lite bilder. Här eller på "In the Works"?
Hayabusa
Vilket som blir bra. Tips & tricks funkar också.Hayabusa skrev:Jo men visst, Mattias. Ska lägga upp lite bilder. Här eller på "In the Works"?
Matt_Public- Master of DNF
Skitsnyggt bygge. Trodde först stenhårt att det var en 1/35 till jag läste igenom. Fina detaljer och go vädring. Grundarbetet på plattan är också fint. Lite slipning och lite klarlack på träplattan så blir det perfekt.
Magnus
Magnus
T-34
Tack för kommentarerna. Kul att ni gillar bygget.
Jag hålller med dig, Magnus - träplattans kant har ingen direkt finish. Dock blir det ingen slipning + klarlack beroende på att detta byggprojekt hade två syfte:
1: Jag ville testa att bygga pansar i 1/72
2: Efter lite byggtorka så ville jag ha ett bygge som jag kunde få färdigt relativt snabbt. Att plattan inte blev helt perfekt var inte så viktigt denna gång.
Själva träplattan kommer från Panduro och är ganska billig. De funkar helt OK, men kvaliteten är inte särskilt hög vad det gäller finish och val av träslag. De går givetvis att förbättra men trots allt känns de lite "tillyxade", men som sagt - de är förhållandevis billiga. Har man högre krav så lönar det sig säkert att välja något annat alternativ, som samtidigt har en högre prislapp.
Funderar på att söka upp någon lokal firma som sysslar med snickeri och be dem fixa till ett gäng träplattor.
Jag hålller med dig, Magnus - träplattans kant har ingen direkt finish. Dock blir det ingen slipning + klarlack beroende på att detta byggprojekt hade två syfte:
1: Jag ville testa att bygga pansar i 1/72
2: Efter lite byggtorka så ville jag ha ett bygge som jag kunde få färdigt relativt snabbt. Att plattan inte blev helt perfekt var inte så viktigt denna gång.
Själva träplattan kommer från Panduro och är ganska billig. De funkar helt OK, men kvaliteten är inte särskilt hög vad det gäller finish och val av träslag. De går givetvis att förbättra men trots allt känns de lite "tillyxade", men som sagt - de är förhållandevis billiga. Har man högre krav så lönar det sig säkert att välja något annat alternativ, som samtidigt har en högre prislapp.
Funderar på att söka upp någon lokal firma som sysslar med snickeri och be dem fixa till ett gäng träplattor.
Hayabusa
Liknande ämnen
» Leopard 2A6
» Leopard 2 A4 - Dragon 1/72
» Leopard 2 A4 - Dragon 1/72 - klar
» Leopard 1 A4 - Italeri 1/72 - Färdig!
» Tamiya 1/35 - Leopard 2A6 German MBT
» Leopard 2 A4 - Dragon 1/72
» Leopard 2 A4 - Dragon 1/72 - klar
» Leopard 1 A4 - Italeri 1/72 - Färdig!
» Tamiya 1/35 - Leopard 2A6 German MBT
Sida 1 av 1