USMC LAV-25
+5
Gigabyte
Janne.S
johan r
T-34
MagnusE
9 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: USMC LAV-25
Nu är det ordning på utrustningen så här kommer nårgra bilder på hur det blev. Kanske inte så stor skillnad mor förra uppdateringen förutom gegga i hjulhusen. Mest nöjd är jag med däcken som blev riktigt ingrott dammiga.
Nedan är bygget jag håller på med nu. Dragons Panther F. Finns inget direkt överflöd av referensmaterial på denna variant så det blir väl till att kika på en sen G. Testar att göra en japanare som Jocke och bygga färdigt och sen måla.
/MagnusE
Nedan är bygget jag håller på med nu. Dragons Panther F. Finns inget direkt överflöd av referensmaterial på denna variant så det blir väl till att kika på en sen G. Testar att göra en japanare som Jocke och bygga färdigt och sen måla.
/MagnusE
MagnusE
Hej Magnus!
Gillar verkligen vädringen av din LAV! Top Notch! som jag brukar säga på utrikiska...
Sen att du följer upp den med en av mina favvisar Panthern gör bekantskapen bara bättre. Vad blir det för cammo? Något what-if där å?
/Markus
Gillar verkligen vädringen av din LAV! Top Notch! som jag brukar säga på utrikiska...
Sen att du följer upp den med en av mina favvisar Panthern gör bekantskapen bara bättre. Vad blir det för cammo? Något what-if där å?
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket trevlig LAV, nästan "förbjudet" smutsig om du förstår. Skitbra!!!
Skall bli kul med din panter.
Skall bli kul med din panter.
Caverö
Mycket snygg LAV!
Panthern ser intressant ut!
Håkan
Panthern ser intressant ut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Håller med övriga Snygg LAV och den där Panther verkar inte gå av för hackor heller!
Janne.S- Moderator
Tack alla för de vänliga orden, kul att ni gillade den.
Boxarten visar en vagn med ambushcammo som jag dock inte är överförtjust i men jag har sett en illustrerad bild någonstans på en G från våren 1945 med ett rödbrunt/grått cammo som var riktigt läckert. Fanns det någon F ute i trafiken kanske den såg ut så. Vi/ni får se vad det blir. Känns som man rätt stort spelrum vad det gäller cammot på dessa vagnar.
/MagnusE
MiniStuff skrev:Hej Magnus!
/Markus
Boxarten visar en vagn med ambushcammo som jag dock inte är överförtjust i men jag har sett en illustrerad bild någonstans på en G från våren 1945 med ett rödbrunt/grått cammo som var riktigt läckert. Fanns det någon F ute i trafiken kanske den såg ut så. Vi/ni får se vad det blir. Känns som man rätt stort spelrum vad det gäller cammot på dessa vagnar.
/MagnusE
MagnusE
Kul att du är tillbaka Magnus!
LAV:en blev ju brutalt bra Lider riktigt med gubbarna som skall köra mtrlvård på vagnen.
Pantern ser riktigt prydlig ut så här långt. Nästan synd att måla över den. Tycker det ser läckert ut med Photoetsen mot den gråa plasten.
Keep on klistring.
// Johan
LAV:en blev ju brutalt bra Lider riktigt med gubbarna som skall köra mtrlvård på vagnen.
Pantern ser riktigt prydlig ut så här långt. Nästan synd att måla över den. Tycker det ser läckert ut med Photoetsen mot den gråa plasten.
Keep on klistring.
// Johan
johan r
Det är skoj med en WHIF som var så långt framskriden i planerna som Panther F, finns ju till och med obekräftade rykten om att några färdiga prototyper kan ha använts i strid.... mycket obekräftade!
Men en målning som de senare panthrarna som byggdes kanske? Panthrarna fick ju en fabrikskammo målning mot slutet har jag för mig,och hade då grön som grundfärg istället för den gula de haft tidigare.
Eller kanske en efterkrigs Panther F? Finns ju rykten om att fransmännen använde ett par panthrar i indokina.....
Men en målning som de senare panthrarna som byggdes kanske? Panthrarna fick ju en fabrikskammo målning mot slutet har jag för mig,och hade då grön som grundfärg istället för den gula de haft tidigare.
Eller kanske en efterkrigs Panther F? Finns ju rykten om att fransmännen använde ett par panthrar i indokina.....
Janne.S- Moderator
Jo det finns som sagt en hel del möjligheter. Fann en nyttig länk som kan vara av intresse, se nedan.
http://www.stugiii.com/gamesmodelsmisc/germanvehiclecamouflage.html
MagnusE
http://www.stugiii.com/gamesmodelsmisc/germanvehiclecamouflage.html
MagnusE
MagnusE
Janne, det verkar bli en grön bas iallafall. Är faktiskt lite sugen att nöja mig med enfärgat men det blir nog ett litet cammo ändå, någon fältapplicerad trådig variant.
MagnusE
Ser snyggt ut Magnus!
Lite ovanligt med grön!
Håkan
Lite ovanligt med grön!
Håkan
Asgrymm det där är nog den fräckaste pantern jag sett så långt. Kanske för att jag gillar gröna alierade vagnar.
Det här blir något detta.
Det här blir något detta.
Caverö
Ser faktiskt skitbra ut redan i detta läget... får man fråga: hur har du målat banden? målat dem separat och satt på dem efter den gröna färgen?
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Det ser riktigt bra ut! Kommer bli läckert med kammo mönster uppe på!
Janne.S- Moderator
Tack ska ni ha, jo den blev rätt cool i grönt faktiskt.
Markus, banden är målade på vagnen och än så länge med svart primer och därefter en tunt skickt med XF-52 Flat Earth. Kommer lite mer på dom sen.
/MagnusE
Markus, banden är målade på vagnen och än så länge med svart primer och därefter en tunt skickt med XF-52 Flat Earth. Kommer lite mer på dom sen.
/MagnusE
MagnusE
Dum fråga kanske men jag antar att du sprayar "allt" grundmålande innan du ger dig på banden med pensel? Försöker få in tips om hur folk går till väga på olika sätt med just banden... en del limmar ihop de med hjulen och målar de som en del, andra löst bredvid och monterar de sist usw.
Nyfiken bara...
/Markus
Nyfiken bara...
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Primern lägger jag med sprayburk från jobbet. Sikkens Spotprimer Svart, funkar klockrent. Finns även i grått som är rätt så lik Panzergrå Ral7021 vilket kan ju vara praktiskt. Resten är målat med airbrush, även banden. Har inte byggt så många modeller och detta är första gången jag byggt ihop allt innan målning. Hittils har det ju gått bra.
Lite cammo, nu ser den mer tysk ut.
Lite cammo, nu ser den mer tysk ut.
MagnusE
Ser bra ut! Att bygga allt före målning har nog sina sidor, men det verkar du ju fixa bra!
Håkan
Håkan
APA vad läckert. Du får min röst på battlefield. Urläckert oj oj, gott mos Magnus.
Caverö
Tackar gubbs , jo jocke jag hade en tanke att dra på med dunkelgelb också men jag avstod när jag såg att det rödbruna blev rätt bra. Hade blivit lite pråligt när den är så mörk. Jag känner väl att jag inte behöver vara helt historiskt korrekt med den här kärran.
Jo, Håkan det har faktiskt funkat över förväntan trodde det skulle bli mer meck vid målningen än var det varit. Ok alla ställen får inte färg på sig men det är nog inget som syns. "hoppas"
Caverö, jag hoppas bara att jag blir klar till på fredag..magnus..sova mindre..bygga mer...
MagnusE
Jo, Håkan det har faktiskt funkat över förväntan trodde det skulle bli mer meck vid målningen än var det varit. Ok alla ställen får inte färg på sig men det är nog inget som syns. "hoppas"
Caverö, jag hoppas bara att jag blir klar till på fredag..magnus..sova mindre..bygga mer...
MagnusE
MagnusE
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|