IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

+4
cas
Matt_Public
Janne.S
Fisken35
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Fisken35 ons feb 13 2013, 00:10

Inklusive mig själv så klart, vad styr vi med, har vi alla tappat intresset?

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Janne.S ons feb 13 2013, 00:30

Verkar som några av pansarkillarna har lågsäsong men de dyker säkert upp igen Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Matt_Public ons feb 13 2013, 07:00

Janne.S skrev:Verkar som några av pansarkillarna har lågsäsong men de dyker säkert upp igen. Very Happy
De kommer nog på larvfötter igen snart nog.

Annars får väl flygbyggarna täcka upp underskottet. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av cas ons feb 13 2013, 07:43

Ja, vad kan gå fel när vi flygbyggare ger oss på markmål?
(ganska mycket faktiskt)

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av MiniStuff ons feb 13 2013, 09:54

Jo.... det smyger lite på bordet hemma bakom hulda ridåer, avsläjar inget än. What a Face

Annars är det väl lite väl mycket "högsäsong" för egen del, julförsäljning, årsreturer (ca 2,5 ton böcker skall tillbaks till förlagen) städa och sen bokrea på det... i slutet mars blir det lite andrum.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Matt_Public ons feb 13 2013, 11:20

cas skrev:Ja, vad kan gå fel när vi flygbyggare ger oss på markmål?
Ganska mycket faktiskt...

Jo, men det är väl ganska bra?

Panzerpojkarna kan garva åt vår tolkning av Cremeweiß och verktygsinfästning.
Vi i vår tur blir befriade från oket av överdriven inblick i Rüstsätze och Haha-Gerät.

Något för alla, helt enkelt. Very Happy

Tror att jag ska återuppta min Centaur bara på kul...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av MiniStuff ons feb 13 2013, 14:14

Matt_Public skrev:
cas skrev:Ja, vad kan gå fel när vi flygbyggare ger oss på markmål?
Ganska mycket faktiskt...

Jo, men det är väl ganska bra?

Panzerpojkarna kan garva åt vår tolkning av Cremeweiß och verktygsinfästning.
Vi i vår tur blir befriade från oket av överdriven inblick i Rüstsätze och Haha-Gerät.

Något för alla, helt enkelt. Very Happy

Tror att jag ska återuppta min Centaur bara på kul...


word! Smile


Är väl därför jag tycker att flygbygge är som avslappning för min del...

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av fowi tor feb 14 2013, 09:23

Ett mål för attackerande flyg, förutom sig själva och tanks är sjömål.
Sådana förekommer mycket sparsamt i detta forum, torde bara vara undertecknad som med skammens rodnad konstaterar att jag inte bidrager med inlägg.
Men det lata heestrandvarvet bygger och bygger på det sjunkande projektet Titanic som INTE blir fördigt till 12/4 som tänkt.
För intresserade kommer bilder inom sinom tid
Folke
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Matt_Public tor feb 14 2013, 09:25

fowi skrev:För intresserade kommer bilder i sinom tid.
Ja tack!

Har aldrig byggt en båt, men de är spännande att titta på. drunken

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Fisken35 tor feb 14 2013, 14:24

Ja det är väll bara att ta sig i kragen så kanske dom andra hänger på, tyvärr kan jag inte göra så mycket eftersom det mesta av mina saker befinner sig i lådor i Kent, England än så länge.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Hayabusa tor feb 14 2013, 16:05

Jag har absolut inget emot flyg, eller några andra modeller för den delen.
Däremot tycker jag att tyngdpunkten på detta forum helt klart ligger på flyg, vilket gör att jag främst läser än visar upp projekt etc.

OBS! Ingen kritik mot någon eller något - alla forum kan inte passa till 100% för alla, så enkelt är det.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Gäst tor feb 14 2013, 17:59

Ohoj....

tänkte bara säga det att denna panzerbüggare lever
men glöden har varit inte direkt på topp, tyvärr Embarassed
hoppas att energin i kroppen och glöden kommer tillbaka
inom väldans snar framtid Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av MiniStuff tor feb 14 2013, 18:02

Hayabusa skrev:Jag har absolut inget emot flyg, eller några andra modeller för den delen.
Däremot tycker jag att tyngdpunkten på detta forum helt klart ligger på flyg, vilket gör att jag främst läser än visar upp projekt etc.

OBS! Ingen kritik mot någon eller något - alla forum kan inte passa till 100% för alla, så enkelt är det.

Nu blev jag nyfiken.... vart hänger du mest? Stockholmsforumet har emellanåt också mer tyngdpunkt på flyg även om det kan väga över på markmål ibland. Vad är där mer?


_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Matt_Public tor feb 14 2013, 18:09

Uj! Kommer Hayabusa tillbaka om man bygger en tidig tysk panzer?

Den karln är en veritabel nationalklenod!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Hayabusa tor feb 14 2013, 19:58

@MiniStuff - Nu ska vi inte göra det här till en stor affär Wink. Som jag skrev, så har jag absolut inget emot flyg. Tvärtom, jag växte upp med F10 "runt hörnet" och F5 inte så långt borta. Jag har väl c:a 5 minuters bilfärd till Ängelholms Flygmuseum, så jag hänger där rätt ofta. De har faktiskt en helt OK shop med byggmodeller (mestadels flyg). Vi som bor här har även förmånen att se Spitfire & P-51 Mustang i luften titt som tätt. Det är bara det att när det gäller byggandet, så känns pansar lite roligare för mig.

Jag hänger inte lika mkt på forum längre, men Modellbygge Ifokus ligger nog närmast till hands. Jag tycker att alla här på IPMS Gbg är schyssta & trevliga, men inriktningen på flyg känns rätt dominant. Sedan är jag även svag för bilmodeller och då är det ett amerikanskt forum "Model Cars Magazine" som gäller.

När jag har något vettigt att visa upp i pansarväg, så ska jag visa upp det Wink Det var ju inte såå länge sedan jag visade upp en Leopard 1A5 i skala 1/72.
Kan nog komma nå´t mer i den skalan...
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av MiniStuff tor feb 14 2013, 20:51

Ah! Glömde iFokus... är ju faktiskt reggad där en det var evigheter sen jag tittade in där. Razz

Nej det var inte meningen att bli ngt stort var mest nyfiken ifall det var något forum jag missat. Jag försöker väl också att hänga liiite mindre på forum, försökte följa "alla" ett tag men märkte att det blev mer tid vid datorn än vid byggbordet. Rolling Eyes Så nu är det typ 2-3st jag kollar in var och varannan dag om jag hinner.

Ja den Leoparden kom jag ihåg, den var grym. Smile

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Hayabusa tor feb 14 2013, 21:21

Nä, det är ju det - man hinner inte med att följa allt & alla. Jag sitter framför datorn mkt nog under dagtid, kan jag känna.

Jag har två pansar i skala 1/72 på gång, så de ska nog dyka upp vad det lider.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Gäst fre feb 15 2013, 21:25


När denna tråd dök opp så slog det mig....inte hårt, men bara i tanken.
Hur många är det egentligen som är panzerbüggare här egentligen ?? Smile

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av linusorn fre feb 15 2013, 23:19

Fuskar lite i pansarträsket ibland, men har inte färdigställt ngt.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Matt_Public lör feb 16 2013, 05:45

linusorn skrev:Fuskar lite i pansarträsket ibland, men har inte färdigställt ngt.
Nästan likadant här. Har bara färdigställt underliga Grot-panzers fulla med troll.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vart har alla panzerbyggare tagit väggen? Empty Sv: Vart har alla panzerbyggare tagit väggen?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet