Pensla Lifecolor eller Vallejo ?
+2
MiniStuff
Marlin
6 posters
Sida 1 av 1
Pensla Lifecolor eller Vallejo ?
Hej,
Jag har just upptäckt att Hannants inte längre kan flygfrakta Xtracolor.
Royal Mail godkänner inte lösningsmedelbaserade produkter i paketen längre.
Så nu måste jag hitta ett alternativ.
Går det att pensla Lifecolor eller Vallejo?
/Bosse
Jag har just upptäckt att Hannants inte längre kan flygfrakta Xtracolor.
Royal Mail godkänner inte lösningsmedelbaserade produkter i paketen längre.
Så nu måste jag hitta ett alternativ.
Går det att pensla Lifecolor eller Vallejo?
/Bosse
Marlin
Sv: Pensla Lifecolor eller Vallejo ?
Ja det går utmärkt. Båda två.
När jag penselmålar med tex Vallejo så späder jag den rätt kraftigt och brukar även dutta i en droppe retarder eller två. Men även med retarder så torkar de riktigt fort och vill du skynda på processen så kan man blåsa lite hårtork bara
Jag skulle kunna skicka över någon provburk om du vill av varje sort så får du testa dig fram?! Någon speciell preferens vad gäller kulör?
/Markus
När jag penselmålar med tex Vallejo så späder jag den rätt kraftigt och brukar även dutta i en droppe retarder eller två. Men även med retarder så torkar de riktigt fort och vill du skynda på processen så kan man blåsa lite hårtork bara
Jag skulle kunna skicka över någon provburk om du vill av varje sort så får du testa dig fram?! Någon speciell preferens vad gäller kulör?
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Åh vilket flott erbjudande, Tack Markus
Light Ghost gray FS 36375 används ju ganska mycket, så den skulle jag kunna pröva med. Den används ju på nästa alla vapen nu för tiden och på undersidan av F-15.
/Bosse
Light Ghost gray FS 36375 används ju ganska mycket, så den skulle jag kunna pröva med. Den används ju på nästa alla vapen nu för tiden och på undersidan av F-15.
/Bosse
Marlin
Det skall bli spännande att se hur färgbytet går Bosse!
Lycka till!
Och Heja Ministuff!
Lycka till!
Och Heja Ministuff!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Chrille.
Jo det ska bli spännande att se.
Och det kan ju bli en jättebonus om man slipper de gigantiska torktiderna Xtracolor har.
Då kanske jag kan bygga dubbelt så många fler per år än idag.
/Bosse
Och det kan ju bli en jättebonus om man slipper de gigantiska torktiderna Xtracolor har.
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Tack Chrille.
/Bosse
Tycker du ska fortstätta bygga med handikapp så vi andra får en chans att hänga med!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Marlin skrev:Tack Chrille.
/Bosse
Tycker du ska fortstätta bygga med handikapp så vi andra får en chans att hänga med!
Passa på nu då, när jag är vingklippt.
Ska försöka sätta mig vid byggbordet en stund i kväll och se om man kan göra något vettigt.
/Bosse
Marlin
Halloj!
Hade tänkt att skicka en burk/flaska av varje tillverkare men då jag inte hade någon Lifecolor-burk med färgen du önskade kvar har du något till färgalternativ?
Det kommer iaf en Vallejo Model Color "sky grey" fs 36375. Och den MÅSTE man späda den målar man inte direkt ur flaskan med
/M
Hade tänkt att skicka en burk/flaska av varje tillverkare men då jag inte hade någon Lifecolor-burk med färgen du önskade kvar har du något till färgalternativ?
Det kommer iaf en Vallejo Model Color "sky grey" fs 36375. Och den MÅSTE man späda den målar man inte direkt ur flaskan med
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Finns det möjligtvis LC UA081 Sandfärg passande till egyptiska fordon.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Ja den bör finnas kvar. Fixar detta
Och just ja ville du ha konverteringssatsen? För isf kan jag lika gärna skicka allt med en gång.
/Mrks
Och just ja ville du ha konverteringssatsen? För isf kan jag lika gärna skicka allt med en gång.
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Underbart, då ska jag testa den på mitt mycket avstannade SAM-6 bygge.
Om vi pratar Machbet så visst vill jag ha den.
Då får jag en anledning till att leta rätt på en M-163:a under plastkollot.
2013 kommer bli ett kul, men troligtvis ganska dyrt år....
/Bosse
Om vi pratar Machbet så visst vill jag ha den.
Då får jag en anledning till att leta rätt på en M-163:a under plastkollot.
2013 kommer bli ett kul, men troligtvis ganska dyrt år....
/Bosse
Marlin
Som du går fram med fotoets så är det nog läge att köpa andelar i en gruva.Marlin skrev:2013 kommer bli ett kul, men troligtvis ganska dyrt år...
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Som du går fram med fotoets så är det nog läge att köpa andelar i en gruva.Marlin skrev:2013 kommer bli ett kul, men troligtvis ganska dyrt år...
Mitt stalltips för säsongen är, aktier i Eduard.
/Bosse
Marlin
en fråga.
Är det penselmålnig för detaljer? eller ytor?
Skulle iof lägga min röst på Enamle färger, nackdelen lukten men men, kör man övrigt m andra färger samt lim så kan man ta dem med
Kör allt som går allt från Vallejo, Humbrol,
Tar det som funkar bäst små ytor m detaljer så blir det Humbrol iom för mig,
som ovan skrev så slippa att akryl färgen geggar o man slipper penseldrag mm, o de flyter på bra, då akryl tenderar o geggar ihop fort såvvta man inte spär som attan o använder retarder mm som ovan sa.
kör jag ytor så är det AB som gäller o akryl, Tamiya, vallejo mm, detaljer Humbrol osv, iof Tamiya med
Thats me..
Tar den färgen som passar ytan mm
Är det penselmålnig för detaljer? eller ytor?
Skulle iof lägga min röst på Enamle färger, nackdelen lukten men men, kör man övrigt m andra färger samt lim så kan man ta dem med
Kör allt som går allt från Vallejo, Humbrol,
Tar det som funkar bäst små ytor m detaljer så blir det Humbrol iom för mig,
som ovan skrev så slippa att akryl färgen geggar o man slipper penseldrag mm, o de flyter på bra, då akryl tenderar o geggar ihop fort såvvta man inte spär som attan o använder retarder mm som ovan sa.
kör jag ytor så är det AB som gäller o akryl, Tamiya, vallejo mm, detaljer Humbrol osv, iof Tamiya med
Thats me..
Tar den färgen som passar ytan mm
Mal
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet