Jan Zumbach´s Spitfire Mk.Vb EN951 - Tamiya 1:72
+3
Marlin
Kent
Tobias
7 posters
Sida 1 av 1
Jan Zumbach´s Spitfire Mk.Vb EN951 - Tamiya 1:72
Ledsen, men fortfarande en usel mobilkamera och kasst ljus.. Ena lampan dog dessutom.. Meen, det kanske går att se lite..?
Blev ganska nöjd, blev väl lite bättre shading nu, jämfört med Beurlings Mk.IXc (se nedan). Tror jag fortsätter att experimentera med det!
Modellen är Tamiya´s Mk.Vb med kanoner från Aber och en Rotol-propeller från Quickboost. Dekaler från Tamiya, Techmod och Xtradecals.
Sen är det lite småproblem, lite vädring hamnade fel, vingarna har inte måsform, kanonerna blev dessutom av det lite fel-pekande.. Bättre resultat nästa gång utlovas!
Blev ganska nöjd, blev väl lite bättre shading nu, jämfört med Beurlings Mk.IXc (se nedan). Tror jag fortsätter att experimentera med det!
Modellen är Tamiya´s Mk.Vb med kanoner från Aber och en Rotol-propeller från Quickboost. Dekaler från Tamiya, Techmod och Xtradecals.
Sen är det lite småproblem, lite vädring hamnade fel, vingarna har inte måsform, kanonerna blev dessutom av det lite fel-pekande.. Bättre resultat nästa gång utlovas!
Tobias
Sv: Jan Zumbach´s Spitfire Mk.Vb EN951 - Tamiya 1:72
Snyggt
Blir bara mer å mer sugen att starta på min.
Kommer nog att ha några frågor under bygget.
Blir bara mer å mer sugen att starta på min.
Kommer nog att ha några frågor under bygget.
Kent
Mycket snyggt, ja båda är snygga.
Spitfire är nog ett av de allra snyggaste planen som har funnits.
/Bosse
Spitfire är nog ett av de allra snyggaste planen som har funnits.
/Bosse
Marlin
Himla fina små modeller!
Du har fått lite "silvring" under dekalerna, de skimrar lite beroende på vinkeln.
Silvring beror på att luft har blivit instängt under dekalen.
Matt färg (och halvmatt) ger en relativt skrovlig yta (mikroskopiskt sett blir det ett "landskap" med toppar och dalar), medan en blank lack flyter ut bättre och ger en slätare yta (typ ett lugnt hav).
För att undvika silvring kan man klarlacka (eller måla) med blank lack först, lägga på dekalerna, och sedan lacka med matt klarlack, sprayburkar funkar utmärkt.
Limma Lugnt!
Stefan
Du har fått lite "silvring" under dekalerna, de skimrar lite beroende på vinkeln.
Silvring beror på att luft har blivit instängt under dekalen.
Matt färg (och halvmatt) ger en relativt skrovlig yta (mikroskopiskt sett blir det ett "landskap" med toppar och dalar), medan en blank lack flyter ut bättre och ger en slätare yta (typ ett lugnt hav).
För att undvika silvring kan man klarlacka (eller måla) med blank lack först, lägga på dekalerna, och sedan lacka med matt klarlack, sprayburkar funkar utmärkt.
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar!
Ja, det blev tyvärr så.. Aha! Sett att ni skrivit något om blank lack, borde fattat.. Försökte dränka på mer dekalvätska men det hjälper ju bara så mycket.
Skall köra med blanklack i fortsättningen - bra tips! Tack!
Ja, det blev tyvärr så.. Aha! Sett att ni skrivit något om blank lack, borde fattat.. Försökte dränka på mer dekalvätska men det hjälper ju bara så mycket.
Skall köra med blanklack i fortsättningen - bra tips! Tack!
Tobias
Hot-diggity-dog-ziggity-boom! För att, av någon anledning, citera Perry Como.
Helhärliga små rackarbusar. Topptrevligt tilltag.
Blir inspirerad till att... Ja, så får det bli!
Helhärliga små rackarbusar. Topptrevligt tilltag.
Blir inspirerad till att... Ja, så får det bli!
Matt_Public- Master of DNF
Det är lite trångt i Spitfire-hyllan nu, hehe.
Vad har du nu på gång då? Såg en 1:48 Spit, "samma" modell i Solna Centrum häromdagen, blev lite sugen... Är det den du sitter och ruvar på? Mk.Vb Trop..?
Vad har du nu på gång då? Såg en 1:48 Spit, "samma" modell i Solna Centrum häromdagen, blev lite sugen... Är det den du sitter och ruvar på? Mk.Vb Trop..?
Tobias
Ah, den är färdig också!
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nur Geduld! Onkel Publikum hat pläne, große pläne.Paramedic skrev:Vad har du nu på gång, då?
Allting bliver uppenbart rätt snart, skulle jag tro.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket snyggt må jag säga!
Jag bygger också en Vb som ska målas som denna individ, fast i 1/32. Har som fastnat i ett Polskt tema, först ut var 25:an, på tur står en MIG-29 i Polsk skrud och därefter Spiten:)
Samtiliga kommer att ha det ubersnygga emblemet från 7:de skvadronen " Tadeusz Kosciuszko"
Har en till 29:a (UB) på lager som också den ska få Polsk målning och samma emblem fast över hela ryggen:))
Jag bygger också en Vb som ska målas som denna individ, fast i 1/32. Har som fastnat i ett Polskt tema, först ut var 25:an, på tur står en MIG-29 i Polsk skrud och därefter Spiten:)
Samtiliga kommer att ha det ubersnygga emblemet från 7:de skvadronen " Tadeusz Kosciuszko"
Har en till 29:a (UB) på lager som också den ska få Polsk målning och samma emblem fast över hela ryggen:))
ernie87
Liknande ämnen
» Tamiya 1/48 Spitfire Mk.1
» Spitfire MK.Vb Tamiya 1/48
» Spitfire Mk 1a, Tamiya 1/48
» Supermarine Spitfire Mk.IX, Tamiya 1/32 "Johnnie Johnson"
» Supermarine Spitfire Mk.IX, Tamiya 1/32
» Spitfire MK.Vb Tamiya 1/48
» Spitfire Mk 1a, Tamiya 1/48
» Supermarine Spitfire Mk.IX, Tamiya 1/32 "Johnnie Johnson"
» Supermarine Spitfire Mk.IX, Tamiya 1/32
Sida 1 av 1