Maskering av banden på stridsvagnar...
3 posters
Sida 1 av 1
Maskering av banden på stridsvagnar...
Har äntligen kommit så långt på min Tiger II att jag har börjat grundmåla den med sprayburk. Tornet var ju enkelt att grundmåla - inget som behöver maskeras av - men själva chassiet är lite annorlunda. Igår kväll har jag äntligen spacklat igen alla håligheter som inte ska vara där och nästan redo att börja spraymåla även där, det enda som behöver göras är att maskera av banden (de är äkta metallband med ett naturligt nedslitningsmönster efter timmar av körning ute i naturen, så det vill jag inte förstöra genom att råka spraymåla över det).
Jag valde att använda Biltemas oxidröda rostskyddsfärg, vilket fungerar alldeles utmärkt, då det ger en naturlig oxidröd färg, som ger en bra bas åt den senare karaktäristiska mörkgula färgen. Men frågan är vad som går att använda som maskering, utan att sprayfärgen går igenom det. Tänk nu att jag har en lite större modell, så det är inte lite lika tajt med utrymme som på t.ex. en 1:35 modell.
Går det bra att använda tidningspapper eller bör jag använda något annat?
Mvh
Jag valde att använda Biltemas oxidröda rostskyddsfärg, vilket fungerar alldeles utmärkt, då det ger en naturlig oxidröd färg, som ger en bra bas åt den senare karaktäristiska mörkgula färgen. Men frågan är vad som går att använda som maskering, utan att sprayfärgen går igenom det. Tänk nu att jag har en lite större modell, så det är inte lite lika tajt med utrymme som på t.ex. en 1:35 modell.
Går det bra att använda tidningspapper eller bör jag använda något annat?
Mvh
Hauptmann
Sv: Maskering av banden på stridsvagnar...
Fuktade Kleenex-näsdukar är det första som slog mig.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Maskering av banden på stridsvagnar...
Gladpack for the win!
Stilfullt jobbat.
Stilfullt jobbat.
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» Ryska stridsvagnar
» Maskering flerfält
» Maskering av kåpglas
» Bilder på stridsvagnar av varierande karaktär....
» Maskering flerfält
» Maskering av kåpglas
» Bilder på stridsvagnar av varierande karaktär....
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|