BF109G-6 eller vad det nu blir.
+6
MiniStuff
Matt_Public
linusorn
cas
Tobias
Mal
10 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
BF109G-6 eller vad det nu blir.
Halloj.
Har som sagt påbörjat en ny Kärra BF109G4, begagnad för några hundralapper då min F4F inte har kommit från Alfa Hobby.....
Dekalerna som fanns med var, ja vad säga: PISSGULA, så tänkte om, det får bli en G6a, hade lite spareparts från en tidigare Hasegawabygge som gör att det kommer att fungera, hmm kan bli en G-4, har inte bestämt mig.
Detta är vad som hanns med ikväll,
Hängslen kommer i imorgon på posten, samt nya pistoler med, dekaler kommer senare i veckan, slog till på G4a + G6a så man får se när det närmar sig.
Provade på använda en dekal på instrumentbrädan, men det såg skitfult ut, så det blev att göra målningen själv.
Allt har flutit på.
Grundat m mattsvart, på med RLM66, klarlackat, oljewash, torrborstning, detaljmåleri, osv
Over to the Pics, samt låter dem tala för sig själva. enjoy
Har som sagt påbörjat en ny Kärra BF109G4, begagnad för några hundralapper då min F4F inte har kommit från Alfa Hobby.....
Dekalerna som fanns med var, ja vad säga: PISSGULA, så tänkte om, det får bli en G6a, hade lite spareparts från en tidigare Hasegawabygge som gör att det kommer att fungera, hmm kan bli en G-4, har inte bestämt mig.
Detta är vad som hanns med ikväll,
Hängslen kommer i imorgon på posten, samt nya pistoler med, dekaler kommer senare i veckan, slog till på G4a + G6a så man får se när det närmar sig.
Provade på använda en dekal på instrumentbrädan, men det såg skitfult ut, så det blev att göra målningen själv.
Allt har flutit på.
Grundat m mattsvart, på med RLM66, klarlackat, oljewash, torrborstning, detaljmåleri, osv
Over to the Pics, samt låter dem tala för sig själva. enjoy
Mal
Sv: BF109G-6 eller vad det nu blir.
Snyggt kontor! Trevligt bygge, följer gärna detta. Eduard-hängslen och Master-pistoler..?
Tobias
Grymt snygg cockpit på Gustav!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Svinsnygg start!
4 eller 6 är en världslig sak, förresten.
Lite granna Gustav som Gustav, liksom.
Är det individmarkeringen som avgör?
Oavsett hur det slutar så lär det bli helfränt.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Svinsnygg start!
Dagsform, Har svårt att bestämma mig, jobbigt när man får välja haha, vilket dilemma man kan ha i livet....
Skämtåsido, får se när jag kommer dit, e ju svag för fräna camon, mottling mm
Har faktiskt beställt flera hängslen, bla Eduard, samt ett fabrikat jag inte känner till, Kamizukuri till så testar o ser hur de är .Paramedic skrev:Snyggt kontor! Trevligt bygge, följer gärna detta. Eduard-hängslen och Master-pistoler..?
Pistolerna kommer från Master.
Mal
Halloj där alla!
Jag lärde mig ett tips från en norrman under helgen angående vita dekaldelar som blivit gulnade med tiden. Tejpa upp hela arket på en fönsterruta och låt den sitta där 1-2 månader och vips har solen förvandlat de gulnade delarna till vita igen - UV-strålning is the shit
/Markus
Jag lärde mig ett tips från en norrman under helgen angående vita dekaldelar som blivit gulnade med tiden. Tejpa upp hela arket på en fönsterruta och låt den sitta där 1-2 månader och vips har solen förvandlat de gulnade delarna till vita igen - UV-strålning is the shit
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Halloj där alla!
/Markus
Jupp, sett det, men som jag förstår så gäller det dekalfilmen som gulnat :/, dessa var själva det vita i dekalerna pissegult, fast det kanske UV strålning fixar med, vad vet jag,
men vad gör det, orkar inte vänta 1-2månader o vill ha andra , beställt ett par både till G-4 och G-6, iom kommer inte bli min sista , har fastnat litegrand i BF109or träsket verkar det som, som en del andra på forumet har
/Juha
Mal
Jahops, låg i brevlådan idag. fortsätning kan följa, dock inga pistoler , jaja får leka john wayne senare.
Hey Matt Publik, en repris du kallade det "jucklot", kan säga att det är rätt passande namn, ett fansimighlvtte att få till dem, men jag har fått kläm på det, några till såna till ska ni se vilka hängslen jag kan knåpa ihop........hmm som o lära sig knyta sina skosnören när man var liten
Ja detta är vad som hanns med ikväll, enjoy.
Hey Matt Publik, en repris du kallade det "jucklot", kan säga att det är rätt passande namn, ett fansimighlvtte att få till dem, men jag har fått kläm på det, några till såna till ska ni se vilka hängslen jag kan knåpa ihop........hmm som o lära sig knyta sina skosnören när man var liten
Ja detta är vad som hanns med ikväll, enjoy.
Mal
Rejäla remmar!
Jo, du har rätt. Gör jag sisådär tiotusen till så borde man få snits till sist...
Jo, du har rätt. Gör jag sisådär tiotusen till så borde man få snits till sist...
Matt_Public- Master of DNF
Snygga små remmar!
Var det nån pappvariant?
Var det nån pappvariant?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Dessa som jag pillade ihop är Eduards, ville testa dem i papp, men kom inte på hur limma dem ???, testade på en kantbit, den var "lackad" på ena sidan, körde m, utspätt pva lim, jo även flytande lim, ca lim, kollat på nätet, sparsamt m instruktioner, ska kolla lite på tunt pappers lim,
instruktionerna som fanns om det nu var det vet jag inte, då de Japanska och mina språkuskaper i det språket
är hyggligt begränsat haha.
Ska se vad jag hittar.
instruktionerna som fanns om det nu var det vet jag inte, då de Japanska och mina språkuskaper i det språket
är hyggligt begränsat haha.
Ska se vad jag hittar.
Mal
Japp, måste ha något o sikta med, alldeles för flaskbotnigt om man ser till skalan, hur fan ska man träffa rätt genom ett förstoringsglas ,
Kör med det egenutvecklade siktet då istället, ser bra mkt bättre ut tycker jag.....
Tillfilad, kollat lite på nätet hur siktena ser ut, gröpte tom ur den me like a lot, more to come.
Målning+lack
Oljewash
Många sikten räcker omlagsplasten från 9V batteri , batteriet fick göra nytta i nån apparat, kommer inte ihåg vilken...hmmmm, jaja more to come.
Torrborstat, mattlackat, glasen på plats
Me Love these Gunsights.
Over And Out
Kör med det egenutvecklade siktet då istället, ser bra mkt bättre ut tycker jag.....
Tillfilad, kollat lite på nätet hur siktena ser ut, gröpte tom ur den me like a lot, more to come.
Målning+lack
Oljewash
Många sikten räcker omlagsplasten från 9V batteri , batteriet fick göra nytta i nån apparat, kommer inte ihåg vilken...hmmmm, jaja more to come.
Torrborstat, mattlackat, glasen på plats
Me Love these Gunsights.
Over And Out
Mal
linusorn skrev:Riktigt snyggt jobbat!
Tackar,
ps, åtgärdat lite på siktet, fixxade missen , så nu e det borta....
Haha bara sånt man ser själv
/Juha
Mal
Grymme-Revi!
Just siktet är ju en sån där grej som man bör lägga mycket tid på, för det är ju verkligen i blickfånget
Just siktet är ju en sån där grej som man bör lägga mycket tid på, för det är ju verkligen i blickfånget
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ett grymt snyggt sikte där med ju!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket läckert byggt! Gillar som sagt siktet skarpt.
MiniStuff- Vicesheriff
Snyggt sikte!
Ja, hela bygget, naturligtvis!
Stefan
Ja, hela bygget, naturligtvis!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar,
Som sagt som en påpekade så är ju siktet något man kikar efter, öppen eller stängd cockpit, tycker det bidrar en hel del.
A6M som jag byggde tidigare, snuvade er på en bygglog på den är siktet gjort m samma metod, var för lat så lovade bättra mig, den finns i bildarkivet.
Men over to the pics, detta är vad som fixades ikväll, i väntan på dekaler o pistoler så ägnar jag mig åt lite detaljer mm, som avgasrör som var hyggligt trista, samt stödpinnarna som finns på BF109ans cockpit fronthuv, gjorde dessa av lite gitarrsträng , färgen användes till avgasrören är hederlig Humbrol 70, använder den jämt till detta då den blir på något sätt perfekt, så på m oljvewash mm, har en hel del färg (ca 60st olika) som faktiskt är mer än 20år gamla och fullt fungerande , är rätt noga med att försluta tätt.
Jahops detta är vad som hanns med ikväll, har städat och rengjort allt, så ser min plats ut då jag har mina byggsessioner, den demonteras bort mellan varven, har faktiskt en enorm klädkammare, har som sagt fått köpa min lägenhet (ombildning) o nu funderas det att göra litet bygghörna där istället, så man slipper ta bort allt mellan varven .
Over and out /Juha
Som sagt som en påpekade så är ju siktet något man kikar efter, öppen eller stängd cockpit, tycker det bidrar en hel del.
A6M som jag byggde tidigare, snuvade er på en bygglog på den är siktet gjort m samma metod, var för lat så lovade bättra mig, den finns i bildarkivet.
Men over to the pics, detta är vad som fixades ikväll, i väntan på dekaler o pistoler så ägnar jag mig åt lite detaljer mm, som avgasrör som var hyggligt trista, samt stödpinnarna som finns på BF109ans cockpit fronthuv, gjorde dessa av lite gitarrsträng , färgen användes till avgasrören är hederlig Humbrol 70, använder den jämt till detta då den blir på något sätt perfekt, så på m oljvewash mm, har en hel del färg (ca 60st olika) som faktiskt är mer än 20år gamla och fullt fungerande , är rätt noga med att försluta tätt.
Jahops detta är vad som hanns med ikväll, har städat och rengjort allt, så ser min plats ut då jag har mina byggsessioner, den demonteras bort mellan varven, har faktiskt en enorm klädkammare, har som sagt fått köpa min lägenhet (ombildning) o nu funderas det att göra litet bygghörna där istället, så man slipper ta bort allt mellan varven .
Over and out /Juha
Mal
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» FUJIMI 1/48 BF109G-6/W.Gr21 + BF109G-10/R2 samt resin cocpit till BF109E-4 säljes eller bytes
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Bf109G-6 Ilmavoimat (Hasegawa 1/32)
» Airfix Bf109G
» Bf109G-6 Mersu
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Bf109G-6 Ilmavoimat (Hasegawa 1/32)
» Airfix Bf109G
» Bf109G-6 Mersu
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet