A6M5 1:32 100% Battle Mode.
+7
MiniStuff
Kent
Jörgen.E
cas
Janne.S
Matt_Public
Mal
11 posters
Sida 1 av 1
A6M5 1:32 100% Battle Mode.
Japp Klar med denna.
Denna är No:9 i byggordingen sen återstarten förra året.
Har varit ett mycket roligt bygge, finns en byggtråd om denna här.
Alla insignias är målade, varnings röda bandet på vingen, samt trefärgade bandet på landstället, det som verkar skitenkelt visade sig vara svårt i maskningsväg, så fort profilen kurvar sig så blir det ett jucklo, då det ska vara en vit outline på det (risk för äggig) med, men men , fick till det hyffsat, Delarna passade perfekt, inget spackel alls förutom tanken som behövde sig en minimal spackelsträng, allt detta gjorde att min fokus kunde sättas på vädringen av denna model, hoppas ni haf lika kul och att det varit lärorikt för er med om denna resa from start to end.
Japp, ska inte skriva så mkt mer utan over to the pics.......
Denna är No:9 i byggordingen sen återstarten förra året.
Har varit ett mycket roligt bygge, finns en byggtråd om denna här.
Alla insignias är målade, varnings röda bandet på vingen, samt trefärgade bandet på landstället, det som verkar skitenkelt visade sig vara svårt i maskningsväg, så fort profilen kurvar sig så blir det ett jucklo, då det ska vara en vit outline på det (risk för äggig) med, men men , fick till det hyffsat, Delarna passade perfekt, inget spackel alls förutom tanken som behövde sig en minimal spackelsträng, allt detta gjorde att min fokus kunde sättas på vädringen av denna model, hoppas ni haf lika kul och att det varit lärorikt för er med om denna resa from start to end.
Japp, ska inte skriva så mkt mer utan over to the pics.......
Senast ändrad av Mal den tis maj 28 2013, 13:22, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : La till en bild...)
Mal
Sv: A6M5 1:32 100% Battle Mode.
Einfach weltklasse!
Har inte lagt märke till däckmönstret tidigare.
Det är verkligen jämnvädrat, det här bygget...
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Einfach weltklasse!
Tackar
Japp, hade jag inte vädrat hjulen så lägger man märke till att något saknas ....ser helcorny om de skulle vara michelin nya däck, lämnade inget åt slumpen denna gång tror jag iaf ......
Mal
Helt enkelt ett fantastiskt bygge! Så nära perfektion man kan komma i mitt tycke!
Allt är balanserat målning, vädring och slitage!
Finns det något att anmärka på så är det väl att undersidan var lite ren, lite oljespill kanske och lite regn och smuts streaks.
En underbar modell och jag önskar jag någon gång kommer i närheten av vad du presterat!
Vore inte helt otippat att du skulle dra hem ett gäng priser med den där!
Finns det något att anmärka på så är det väl att undersidan var lite ren, lite oljespill kanske och lite regn och smuts streaks.
En underbar modell och jag önskar jag någon gång kommer i närheten av vad du presterat!
Janne.S- Moderator
Hepp sammanfattar mitt byggår..från återstarten...
No:1 BF109G14 (skänktes bort till en kompis som älskar ww2 warbirds), mitt första Airbrush jobb, första mottling mm
No:2 BF109G2 Trumpeter.....Fiasko...Den är numer en labbråtta för hemska vädrings experiment
No:3 A6M5 Tamiya, Bortskänkt till Kompis som älskar ww2 Warbirds, mitt första försök till chipping.
No:4
Efter denna så har jag börjat Måla alla insignias mm, maskar som en tok
No:5
No:6
No:7
No:8
No:9
No:1 BF109G14 (skänktes bort till en kompis som älskar ww2 warbirds), mitt första Airbrush jobb, första mottling mm
No:2 BF109G2 Trumpeter.....Fiasko...Den är numer en labbråtta för hemska vädrings experiment
No:3 A6M5 Tamiya, Bortskänkt till Kompis som älskar ww2 Warbirds, mitt första försök till chipping.
No:4
Efter denna så har jag börjat Måla alla insignias mm, maskar som en tok
No:5
No:6
No:7
No:8
No:9
Senast ändrad av Mal den sön maj 26 2013, 14:52, ändrad totalt 2 gånger
Mal
Janne.S skrev:Helt enkelt ett fantastiskt bygge! Så nära perfektion man kan komma i mitt tycke!
Tackar det värmer verkligen o höra.
Skulle jag dra hem priser m denna ....tror du, vågar knappt visa dem, mer än på forumet......
Jodå, oljestreaks ska jag lära mig, regnstreaks o smuts streaks (sett dina du gjort m oljefärg) men vågade inte testa i så långt skede iom chippningen får vara i centrum.
Undersidan vart en redone, drog på fel grey därav det mindre chippning , något jag noterade sen i efterhand... har en Tamiya 1:32 A6M2 på ingång, ska då bygga mitt första diorama liten del av flygdäck
Mal
Den är bara sååååå vacker
Fabulöst!
Fabulöst!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Den är bara sååååå vacker
Fabulöst!
Tackar verkligen, verkligen kul att du gillar den
Mal
Jörgen.E skrev:Riktigt snyggt bygge du fått till
Jörgen
Tackar, kul att du gillar den
Mal
Kent skrev:Ruggigt snyggt. gillar den verkligen.
Tack Kent, det värmer verkligen och att du gillar den
Mal
Kan inte annat än stämma in i hyllningskören, DAMN vad snyggt gjort!
OCH du borde definitivt ta med den till 08-Open nästa år och ställa ut den. Om inte för att kanske plocka en medalj så är det jättekul för fler att få se.
Gillar verkligen metall-looken i plåten där det är chippat, orkar inte gå igenom byggtråden för tillfället så jag frågar istället: Vad för metallfärg har du använt? Och är det även en wash ovanpå det?
Grymt gjort!
OCH du borde definitivt ta med den till 08-Open nästa år och ställa ut den. Om inte för att kanske plocka en medalj så är det jättekul för fler att få se.
Gillar verkligen metall-looken i plåten där det är chippat, orkar inte gå igenom byggtråden för tillfället så jag frågar istället: Vad för metallfärg har du använt? Och är det även en wash ovanpå det?
Grymt gjort!
MiniStuff- Vicesheriff
Ingen grundfärg, iom Modellen hade så fina detaljer redan, så ett ordentlig grundjobb, sen tvätt m T-Röd, sen Använt Tamiya Gloss Svart (den vart grundfärg), sen Alclad Polished Alu, sen salt (lite mer meck) sen färg, sen klarlack Yamiya Clear, sen wash med Windsor Raw Umber+Lamp Black, utspätt med Beckers Odourluess Lösningsmedel för oljefärg ( den är inte aggresiv på akryl), sen matt lack vallejo....Basic
Obs alla färglager i mkt tunna skickt (utspätt) istället för en tjock
Jag vet att det finns en varning om Alclad direkt på Akryl färg/modell, men men kört det förut so...... har Honey Prime med men men.... varför lager på lager.....Har inte sprungit på Patrul m Alclad....
Kört rakt av, men jag kör alltid mkt tunna lager av färger (bra o göra så ifall ett redone som faktiskt händer)...
Jag har lovat o göra en tutorial på salt chippningen my way, step by step, med bilder på en spillvinge, exact hur jag gjort, lägger upp den i Tips o Trix....för dem som vill testa Saltchipping Mals Style....
Obs alla färglager i mkt tunna skickt (utspätt) istället för en tjock
Jag vet att det finns en varning om Alclad direkt på Akryl färg/modell, men men kört det förut so...... har Honey Prime med men men.... varför lager på lager.....Har inte sprungit på Patrul m Alclad....
Kört rakt av, men jag kör alltid mkt tunna lager av färger (bra o göra så ifall ett redone som faktiskt händer)...
Jag har lovat o göra en tutorial på salt chippningen my way, step by step, med bilder på en spillvinge, exact hur jag gjort, lägger upp den i Tips o Trix....för dem som vill testa Saltchipping Mals Style....
Mal
Lysande arbete och lyxigt med löstagbar motorkåpa!
Snyggebygge
Snyggebygge
Caverö
Caverö skrev:Lysande arbete och lyxigt med löstagbar motorkåpa!
Snyggebygge
Tackar caverö, det värmer
edit: För dem som vill veta hur jag gjort Saltchippingen så har jag knåpat iop en Turorial Här...
Mal
Otroligt snyggt bygge!
Gillar precis ALLT med din modell, lagom vädrad, lagom chippad (och på rätt ställen), "rätt" färger med "Japan-känsla" och "dekalerna" ligger perfekt!
Ett alltigenom välbalanserat nummer!
Klart att du skall ställa ut den på Open, nästan kriminellt om du INTE gör det!
Om inte för att ge oss andra chansen att se den o bli inspirerade (JAG är det redan)!
Stefan
Gillar precis ALLT med din modell, lagom vädrad, lagom chippad (och på rätt ställen), "rätt" färger med "Japan-känsla" och "dekalerna" ligger perfekt!
Om inte för att ge oss andra chansen att se den o bli inspirerade (JAG är det redan)!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Otroligt snyggt bygge!
Stefan
Tackar,... Kul att du gillar den
Dem dekaler jag använt är Siffrorna på fenan & "Step here" tecknen på japanska som sitter på vingarna.
Alla insignias, röda varnings strecken på vingarna är maskat/målat ....gillar o måla mina insignias (gjort det sen no:4) och det fungerar kalas på 1:32, dock lite bösigt med kropp profiler då det är runda, kollade nooga för o slippa "ägg" form...
Det enklaste visade sig vara mkt svårt, just med vit outline runt det röda, så ena sidan är lite tunnare, men man tänker inte på det samt låter det vara....
Blir mer stuns i insignias, samt slipper dekal vätskor, washer går ner i panel linjer mm, men som sagt mkt mer jobb men värt det för overall känslan.
Hmmm... Kanske skulle ställa ut nån kärra ... vi få se när vi är där.
Dock vet inte jag hur det fungerar osv... får läsa på lite
Börjar få kläm på det där med maskande
Mal
Man får buga för mästaren! Detta är helt klart en av dom snyggaste Zeros jag sätt!!
You got some MAD skills bro!
Borde helt klart gå en kurs i vädring,målning och maskering hos dig!
// Ernst
// Ernst
ernie87
ernie87 skrev:Man får buga för mästaren! Detta är helt klart en av dom snyggaste Zeros jag sätt!!
// Ernst
Tackar det värmer
Jadå...Det kan vi ordna
har du vägarna förbi STHLM så hey
Mal
Tjusigt bygge! Snygg chipping och vädring!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48
» Tamiya Mitsubishi A6M5 ZERO Mod 52 1/32
» A6M5 Zero-Sen klar! :)
» Tamiya A6M5 1:32
» A6M5 Zero-Sen klar! :)
» Tamiya A6M5 1:32
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|