IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Oblivion....!

+3
Gigabyte
Warsawpact
Stefan E
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Oblivion....! Empty Oblivion....!

Inlägg av Stefan E lör mar 07 2009, 22:12

Hejsan!

Jag har haft en byggsvacka ett tag nu, det är ju sånt som kommer o går.

Istället har jag varit i Oblivion, ja spelet Oblivion alltså!

För er som inte vet är det ett äventyrs/rollspel i medeltida miljö i en värld där magi är en stor del av vardagen.

Man kan likna det vi det mer kända World of Warcraft, men här spelar man med/mot datorn istället för online.

Spelet är oerhört fritt och man väljer helt vad man vill göra själv.
Det finns en huvudhistoria, men den behöver man inte följa om man inte känner för det.

Istället kan man utföra en mängd uppdrag åt folk och organisationer/gillen.

Mycket vanebildande, man sugs in i spelvärlden och det är mycket roligt och spännande!

Är det fler här som spelar det här spelet?

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Warsawpact lör mar 07 2009, 22:27

Tjenare.

Jo jag har spelat det och jag kan utan tvekan säga att DET spelat är det bästa jag någonsin har spelat.
Massivt stort värld, ENOOOORMT lång story och oändlig varitet av uppdrag och miljöerna, speciellt skogarna och bergen, är ut över denna värld.
Helt otroligt vackert.
Jag kunde under sommaren förlora mig i detta spel och dagarna bara for förbi.
Spelet har allt man kan önska sig. Jag fixade även alla expansionerna och då har man något att sätta tänderna i...herrejisses.

Oblivion....! Obliv01B
Oblivion....! Oblivion_004
Oblivion....! Forest
Oblivion....! Oblivion5-768637

Jag sitter och spelar detta spel änn idag. OCh självklart på min Ps3. Oblivions landskap i Full Hd = mumms.

Värt att nämna är också spelet Fallout 3. Det är exakt samma upplägg och även samma bolag / utvecklare som gjort Oblivion fast att Fallout 3 utspelar sig i ett fiktivt , kärnvapenbombat Washington DC år 2220, 200 år efter det katastrofala world war 3 med Kina.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Gigabyte lör mar 07 2009, 22:34

Nu blir man ju sugen att köpa det ! har bara spelat rena strategispel innan C&C Blitzkrieg Codename Panzers och sims Embarassed Exclamation skall bli kul att pröva något nytt Wink
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av JOooCKE lör mar 07 2009, 23:13

Tråkigt att du har fått en bygg svacka ! Evil or Very Mad
Men så blir det ibland...

Det ända spelet jag spelar är CoD 4 och i Bland CoD WaW ( Call of Duty 4 modern warafare och Call of Duty World at War för er som inte vet vad jag menar Smile )
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Janne.S lör mar 07 2009, 23:58

Tanten e såld på Oblivion men jag har aldrig fastnat för det....men däremot gillade jag bethesdas Fallout 3 (ja förutom slutet)

Annars lirar jag en hel del Warhammer 40k och en och annan shooter emellanåt, Crysis och Farcry ligger väl i topp där...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Linus sön mar 08 2009, 15:14

Just nu spelar jag ett nyss utsläppt spel som heter Men of War. Ett ganska typiskt strategispel om andra världskriget där man kan spela på de allierades, tyskarnas eller sovjeternas sida. Det är rätt kul, mycket micro-management och man måste ligga ett steg före hela tiden, annars går det år skogen.

Annars brukar jag spela ett onlinespel som heter Battleground Europe: World War II Online. Gammalt spel, men ändå roligt. Hela spelet går ut på att man erövra eller försvara västeuropa under blitzens glada dagar. Det mesta är spelarstyrt som högkvartererna på båda sidorna och man kan välja ifall man vill flyga, köra båt, ratta stridsvagn eller traska omkring med en mauser. Vinner gör man när man har erövrat 90% av fiendens städer och denne väljer att kapitulera.
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Azgaron sön mar 08 2009, 15:54

Oblivion är ett himla kul och mycket snyggt spel! Jag har spelat igenom det och blivit mästare i stort sett alla fraktionerna, men därmot har jag inte gett mig på expansionerna än.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Stefan E tor mar 12 2009, 19:03

Hejsan!

Jo, jag trodde nog att några av er hade provat på Oblivion.

För flera år sedan fick jag tag i Morrowind, föregångaren till Oblivion.

Det spelade jag igenom helt o hållet, plus expansionen Bloodmoon.

Så när uppföljaren (Oblivion) kom ut, köpte jag det direkt!
Ett av de mycket få spel jag köpt till fullpris.

Vår gamla dator klarade spelet, nätt o jämnt, men jag hade kul och hann spela igenom nästan alla Quester utom huvudhistorien (min figur var på nivå 30 ungefär) innan vi bytte dator.
Redan då tyckte jag att jag fått full valuta för pengarna!

Nu har jag en mycket skarp spelburk så jag kan köra med allt på max, vilken skillnad det gjorde, och det hackar inte längre när det händer mycket på skärmen!
Dessutom bytte vi till en 22" Widescreen skärm (Samsung Syncmaster T220), som jag varmt kan rekommendera för spel!
Oblivion har ju ett anpassat läge för WS så man ser mera av spelvärlden, ingen förvrängd bild som det annars kan bli!

Nu har jag börjat om, och anpassat min figur bättre för min spelstil (Fighting Battlemage), och nu är jag min figur på nivå 10.

Det är fortfarande lika kul att spela och jag njuter av alla historier som rullas upp!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Azgaron sön mar 15 2009, 00:07

Hehe, Morrowind är rätt kul det med! Lite kuslig stämning på sina ställen, speciellt med alla typer som är såååå vänligt inställda till en! Wink
Arena var väl det första spelet i den här serien som jag spelade! Tyvärr har jag inte längre nån dator slö nog och med OS som passar för att spela det ordentligt! Missade dock Red Guard eller vad det nu hette!

För närvarande spelar jag Neverwinter Nights 2, som jag tycker verkar helt Ok, eller tom ganska roligt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Oblivion....! Empty Sv: Oblivion....!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet