Mystisk eldriven pansarvagn från Tamiya
+2
Hayabusa
merlin1953packard
6 posters
Sida 1 av 1
Mystisk eldriven pansarvagn från Tamiya
Sådana här modeller minns jag från anno dazumal... enkla att bygga... och de gick framåt av sig själv (nåja, två fräscha AA-batterier krävdes) med en liten elmotor. Dock inga options som styrning, belysning eller Wünderbaum för skytten...
Har inte en susning vad detta är för något. Ser ut som Stürmpanzer från WWII, men skall ha västtysk logo (alltså dekalerna) på sidorna. Kan det vara tidigt 1960-tal?
Vad säger forumets initierade pansarexperter?
Nu ett par bilder...
Merlin
Har inte en susning vad detta är för något. Ser ut som Stürmpanzer från WWII, men skall ha västtysk logo (alltså dekalerna) på sidorna. Kan det vara tidigt 1960-tal?
Vad säger forumets initierade pansarexperter?
Nu ett par bilder...
Merlin
merlin1953packard
Sv: Mystisk eldriven pansarvagn från Tamiya
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kanonenjagdpanzer
Minns denna serie från Tamiya mycket väl. Bl a Strv 103 (S) fanns med.
http://www.oldmodelkits.com/index.php?detail=9566&manu=Tamiya
Minns denna serie från Tamiya mycket väl. Bl a Strv 103 (S) fanns med.
http://www.oldmodelkits.com/index.php?detail=9566&manu=Tamiya
Hayabusa
Haha! Nostalgi 3000.
Brukade titta på dem i gamla Tamiyakataloger som barn.
Brukade titta på dem i gamla Tamiyakataloger som barn.
Matt_Public- Master of DNF
B-L, du borde bli utnämnd till kit-arkeolog!!
Precis som Hayabusa säger så är det en "Kanonenjagdpanzer 4-5" som Västtyska Bundeswehr hade under kalla kriget på 60-talet.
Västtyskarna byggde också samma vagnar fast utan kanon, och fick då annan benämning, för att användas som missil-vagn när de experimenterade med dedikerade TOW/ HoT vagnar.
Precis som Hayabusa säger så är det en "Kanonenjagdpanzer 4-5" som Västtyska Bundeswehr hade under kalla kriget på 60-talet.
Västtyskarna byggde också samma vagnar fast utan kanon, och fick då annan benämning, för att användas som missil-vagn när de experimenterade med dedikerade TOW/ HoT vagnar.
Warsawpact- Starwarsviritous
Också: det tog mig en god stund att inse det geniala i att sätta IKEA-batterier i en pansarvagn som man får montera själv. Bra där!
Matt_Public- Master of DNF
Jag drar mig till minnes att det fanns lite mer typiska off-road bilar i den här serien?
Hade en liten 1/48 buggy med lång svart vindruta vill jag minnas.
Schysst liten pryl!
Fräsigt att västtyskarna byggde nya panzers på panzer IV-plattformen under 50 och 60-talet...
Hade en liten 1/48 buggy med lång svart vindruta vill jag minnas.
Schysst liten pryl!
Fräsigt att västtyskarna byggde nya panzers på panzer IV-plattformen under 50 och 60-talet...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jösses detta drar fram gamla minnen, jag inköpte en M-60:a i leksaksaffären i Lerum på mycket tidigt åttiotal.
hade kul med den och byggde olika raka banor att ta sig igenom.
hade kul med den och byggde olika raka banor att ta sig igenom.
Caverö
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet