Do 335 PfeilA - Tamiya 1:48
+5
Caverö
Gigabyte
Matt_Public
cas
Perth701
9 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Do 335 PfeilA - Tamiya 1:48
Sådärja
Första egna tråden och första byggtråden tillika. Har som sagt sneglat på min Pfeil ett tag. Köpte den begagnad i den stora plastutförsäljningen som kedde på IPMS Stockholms forum. Köpte upp alla restet av WW2 flyg där i 1:48. Är ju som bekant det enda som intresserar mig än så länge. Så när chansen till ett gruppbygge dök upp kändes det som läge ta den. Räknar med RLM81/82 ovanpå. Har sett CAS's bryderier. min plan är dock testmåla med både Vallejo och Gunze's varianter och gå på det som ser bäst ut. Sen om det är exakt får andra tvista om... Detta är ju en experimentell tråd och är inte av sorten med exakthet som krav. Skall se bra ut och ligga i rätt härad...
Har investerat i den del godsaker till min Pfeil. Masker från Eduard. Ets och lite resin. Ets och resin är nytt för mig så kommer bli intressant. Eller, lite ets har jag testat med blandad succe.... Resin dock helt nytt...
" />
Fann även en bok på nätet. Nackdelen är jag nog behöver fräsha upp min skoltyska. Det positiva är att den innehöll mycket bilder och detaljer. Samt att så illa var det inte att förstå...
" />
Bygget kommer nog inte riktigt ta fart ännu. Men tänkte starta upp tråden ändå...
Första egna tråden och första byggtråden tillika. Har som sagt sneglat på min Pfeil ett tag. Köpte den begagnad i den stora plastutförsäljningen som kedde på IPMS Stockholms forum. Köpte upp alla restet av WW2 flyg där i 1:48. Är ju som bekant det enda som intresserar mig än så länge. Så när chansen till ett gruppbygge dök upp kändes det som läge ta den. Räknar med RLM81/82 ovanpå. Har sett CAS's bryderier. min plan är dock testmåla med både Vallejo och Gunze's varianter och gå på det som ser bäst ut. Sen om det är exakt får andra tvista om... Detta är ju en experimentell tråd och är inte av sorten med exakthet som krav. Skall se bra ut och ligga i rätt härad...
Har investerat i den del godsaker till min Pfeil. Masker från Eduard. Ets och lite resin. Ets och resin är nytt för mig så kommer bli intressant. Eller, lite ets har jag testat med blandad succe.... Resin dock helt nytt...
" />
Fann även en bok på nätet. Nackdelen är jag nog behöver fräsha upp min skoltyska. Det positiva är att den innehöll mycket bilder och detaljer. Samt att så illa var det inte att förstå...
" />
Bygget kommer nog inte riktigt ta fart ännu. Men tänkte starta upp tråden ändå...
Perth701
Sv: Do 335 PfeilA - Tamiya 1:48
Jag känner igen vissa av de där tillbehören
Är det avgasrör i resin?
Ets-arket har sina höjdpunkter, men också sina utmaningar, precis som vanligt. Kommer väl "snart" att uppdatera med med bryderier
Kul att du tar ett gruppbygge som din start på detta lilla stället !
Är det avgasrör i resin?
Ets-arket har sina höjdpunkter, men också sina utmaningar, precis som vanligt. Kommer väl "snart" att uppdatera med med bryderier
Kul att du tar ett gruppbygge som din start på detta lilla stället !
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja, det är Avgasrör från Ultracast.... Inte säker på det egentligen behövs på denna modell, men någon gång skall ju vara den första. Byggde däremot en BF110 från Eduard. Och de "jävla" avgasrören gav mig mardrömmar. Nu sitter de där de ska, men modellen väntar på inspiration. Bara att få dit dem gjorde mig så avogt inställd så jag ställde den åt sidan ett tag. Men på denna ser jag det som erfarenhet...
Och du har luskat ut min plan, när jag såg vad du hade köpt och jag visste vad som var på väg så var det inte för inte jag log och tänkte att där tar jag rygg och låter ngn annan upptäcka problemen... haha...
Och du har luskat ut min plan, när jag såg vad du hade köpt och jag visste vad som var på väg så var det inte för inte jag log och tänkte att där tar jag rygg och låter ngn annan upptäcka problemen... haha...
Perth701
Bra tänkt där!
Förmodligen kommer några av alla pytte-bitarna försvinna in i skumrasket med ett vackert PING...
Förmodligen kommer några av alla pytte-bitarna försvinna in i skumrasket med ett vackert PING...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hubba!
Ytterligare ett väl förberett projekt.
Ytterligare ett väl förberett projekt.
Matt_Public- Master of DNF
Efter snart en månad utan något byggande fick jag äntligen lite tid börja med min Pfeil. Målat bombhus, hjulbrunnar mm i RLM02. Använder Gunze. För pilotens krypin blev det Vallejo och RLM66. Ganska mörkt tycker jag. Men känner inte riktigt för sittbrunnsporr just nu och håller det enkelt. Till viss del även för mitt inhandlade ets har försvunnit. Och efter ett tags letande kom jag fram till att det får vara utan då. Skall dock meddela att efter viss torrpassning är det bara inse att majoriteten av denna sittbrunn hursomhelst inte kommer ses när planet är klart. Känns som någon kommer behöva en gastroskopikamera för se detaljerna ändå.
Har kvar lite detaljer samt att köra en wash. Dock vill jag färgen sätter sig innan. Sen skall väl några bälten in på ett eller annat sätt.
Vet det pratat en del om de exteriöra målningarna. Och där skall jag meddela det är oklart ännu. Men jag lutar åt köra väldigt snartlikt boxart.
Har kvar lite detaljer samt att köra en wash. Dock vill jag färgen sätter sig innan. Sen skall väl några bälten in på ett eller annat sätt.
Vet det pratat en del om de exteriöra målningarna. Och där skall jag meddela det är oklart ännu. Men jag lutar åt köra väldigt snartlikt boxart.
Perth701
Fullt adekvat kontor och en rackarns grann panel!
Det där behöver du verkligen inte skämmas över!
Fin snits på torrborstningen där!
Fin snits på torrborstningen där!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Här skriver man i ilska ett inlägg... och så försvinner det. Så nytt försök. Dubbelt irriterad nu.
Just insett att byggsatsen jag köpt begagnad inte var komplett. Den var slaktad på bomben till bombutrymmet. Bortklippt inklusive nummerhänvisningen rester i ramen. Så det får bli ett tomt bombutrymme. Jäkligt irriterande.
Vad har jag lärt mig om detta, jo, köpt nytt eller var noga med lådkollen. Men å andra sidan har jag ju lekt med dessa ramar ett tag nu utan sett det. Så kanske får hålla mig till nya byggsatser då. Men satan vad irriterande.
Behövde bara få ut min frustration...
Just insett att byggsatsen jag köpt begagnad inte var komplett. Den var slaktad på bomben till bombutrymmet. Bortklippt inklusive nummerhänvisningen rester i ramen. Så det får bli ett tomt bombutrymme. Jäkligt irriterande.
Vad har jag lärt mig om detta, jo, köpt nytt eller var noga med lådkollen. Men å andra sidan har jag ju lekt med dessa ramar ett tag nu utan sett det. Så kanske får hålla mig till nya byggsatser då. Men satan vad irriterande.
Behövde bara få ut min frustration...
Perth701
och tacka för all uppmuntran med... glömde det i min frustration...
Perth701
Jättesnyggt bombrum, och cockpiten blev inte dum när allt kom på plats!
Tom bältena blev ju bra, och om ditt etsark ser ut som mitt så vet jag va du har gått igenom.
Till min B-2 följde det med några bomber...vill du ha dom?
Tom bältena blev ju bra, och om ditt etsark ser ut som mitt så vet jag va du har gått igenom.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hittade faktiskt mitt etsark idag. Var lite bortstädat. Så tog bältena därifrån. Dock en nyfiken fråga. Hur målar andra egentligen ets? Nu blev det snuskigt finlir med min lilla iwata för inte måla över den metall jag ville ha kvar. Men samtidigt ville man ju ha färg på där tyget är. Och att pensla kändes inte lätt heller med noll absorbtion på underlaget. Och maskering kändes ju bara som man kunde glömma om man inte ville slänga allt i väggen i ren frustration.cas skrev:Jättesnyggt bombrum, och cockpiten blev inte dum när allt kom på plats!
Även tack för erbjudandet om bomber men jag passar. Nu är jag inställd på öppet tomt bombrum. Fördelen är man ju inte döljer allt däri. Planet är väl förmodligen hemma igen efter uppdrag.
Senast ändrad av Perth701 den sön 18 aug 2013, 18:51, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
Perth701
Hur man målar ets?
Tja, som igelkottar parar sig antar jag...
Det är första gången jag testar omålade bälten och jag har limmat dom på stolen nu. Omålade...
Det kan gå lite hursomhelst det här!
Tja, som igelkottar parar sig antar jag...
Det är första gången jag testar omålade bälten och jag har limmat dom på stolen nu. Omålade...
Det kan gå lite hursomhelst det här!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snuskigt tjusigt!
Att måla ets är ett elände och ett jucklo.
Att måla ets är ett elände och ett jucklo.
Hejsan!
Först....
Varmt välkommen på vårt forum, alltid roligt att se nya byggare som hittar hit!
Snyggt bygge så här långt!
Stefan
Först....
Varmt välkommen på vårt forum, alltid roligt att se nya byggare som hittar hit!
Snyggt bygge så här långt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det artar sig! Snyggt bombrum som inte kommer skymmas av någon bomb då
Caverö
Snyggt, riktigt snyggt.
Fått detaljer a poppa ut samt bältena du monterat ser skitsnyggt ut m häng.
Fått detaljer a poppa ut samt bältena du monterat ser skitsnyggt ut m häng.
Mal
Hej Alla
Har inte glömt mitt bygge, det står där och väntar på mig. Inte heller har jag byggtorka. Däremot har livet gett mig så så in i bomben mycket att göra att tiden inte finns. Hoppas det vänder snart men som situationen ser ut med jobb just nu så vete katten när... Men men, man väljer sitt liv.
Så bygger kommer när det kommer... men läser fortfarande här nästan dagligen.
Har inte glömt mitt bygge, det står där och väntar på mig. Inte heller har jag byggtorka. Däremot har livet gett mig så så in i bomben mycket att göra att tiden inte finns. Hoppas det vänder snart men som situationen ser ut med jobb just nu så vete katten när... Men men, man väljer sitt liv.
Så bygger kommer när det kommer... men läser fortfarande här nästan dagligen.
Perth701
I Know........I Know
Men det ser fasiken bra ut mannen
Take your time
Men det ser fasiken bra ut mannen
Take your time
Mal
Du är inte ensam i förtvivlans tider!
Förr eller senare blir man pensionär, eller tonårsförälder, och då har man all tid i världen
Förr eller senare blir man pensionär, eller tonårsförälder, och då har man all tid i världen
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» 250/9 Tamiya
» Tamiya 1/48 Kfz.69 with 3,7 cm PAK
» MiG-15 (Tamiya, 1/48)
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
» Tamiya 1/48 Kfz.69 with 3,7 cm PAK
» MiG-15 (Tamiya, 1/48)
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya