Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon
5 posters
Sida 1 av 1
Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon
Japp han kom till mig lite besvärad av nåt gosade mkt m mig, hmmm ovanligt mkt, klappar o känner, stryker fingrarna genom pälsen extra mkt (han bruka göra så då ) då det är nåt skit i den
Japp mycket riktigt, Voi Vxxxx (finska svordommar) Vilken baddare till fästing , Precis under käken på honom, :/ inte undra på.....Han e besvärad.....den tar jag hand om, fram m Tamiya Pincetten nära till hands
Japp där är den....
En close up, hey, Tamiya pincetter är perfekta för detta ändamål...
Japp han kräver mkt borstning som han verkligen ÄLSKAR.......Som belöning för att jag tagit bort den, hmmm Katter är så, man finns till för dem o man ska vara tacksam att få tycka om dem LOL
Shit vilket lyxliv de har va
Smart katt, söker upp en med "Hjälp Mig" utrycket
ps, han har slagits m en fiskmås i somras på gården med, gissa vem so gick segrande ur den fighten, han äger kvarteret LOL, tom hundarna e rädda för honom......snacka om pondus, men ack så snäll han e...
Japp mycket riktigt, Voi Vxxxx (finska svordommar) Vilken baddare till fästing , Precis under käken på honom, :/ inte undra på.....Han e besvärad.....den tar jag hand om, fram m Tamiya Pincetten nära till hands
Japp där är den....
En close up, hey, Tamiya pincetter är perfekta för detta ändamål...
Japp han kräver mkt borstning som han verkligen ÄLSKAR.......Som belöning för att jag tagit bort den, hmmm Katter är så, man finns till för dem o man ska vara tacksam att få tycka om dem LOL
Shit vilket lyxliv de har va
Smart katt, söker upp en med "Hjälp Mig" utrycket
ps, han har slagits m en fiskmås i somras på gården med, gissa vem so gick segrande ur den fighten, han äger kvarteret LOL, tom hundarna e rädda för honom......snacka om pondus, men ack så snäll han e...
Mal
Sv: Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon
Gaah, en fästing! Döda den med eld!
Också: nå, Simon är väl då för söt i bild ett.
Matt_Public- Master of DNF
hehe... jo en har tagit kål på en hel del sådana med konstant 6 katter.Matt_Public skrev:Gaah, en fästing! Döda den med eld!
En favoritvariant är att om man har en vanlig spis (inte induktionshäll) är att lägga fanskapet (fästingen) på en platta och sätta på.... skojigt att se när den sväller och sen spricker med ett pys
Söt kisse! Bra arbetsledare brukar de vara också, vara med i allt men inte lyfta en tass för att hjälpa till.
MiniStuff- Vicesheriff
Jösses vilken lejon flock på 6 st, en o annan o plocka fästigar från då....
Japp sant arbetsledare, han kollar mig på mina nattbyggsessioner
ligger på stolen bredvid o ser att allt flyter på.....
Japp sant arbetsledare, han kollar mig på mina nattbyggsessioner
ligger på stolen bredvid o ser att allt flyter på.....
Mal
Ja, fy f--n, fästingar är ett otyg!
Vi har en mycket effektiv "pennsnara" som vi köpte på apoteket, fungerar perfekt.
Dessutom använder vi ett medel man ger dem i pälsen, det räcker med en omgång när fästingarna dyker upp på våren och en behandling till på sensommaren.
Medlet gör att blodet på katten inte smakar bra, så fästingarna släpper o hoppar av igen.
medlet är inte billigt men det är mycket effektivt och väl värt pengarna (för oss och för katten).
"Katter har inte ägare, de har betjäning"....
I vilket fall tycks vår katt tänka så.....
Han skall ut/in bara för att kontrollera att "dörröppnaren" (JAG) fungerar....
Han skall ha mat bara för att kontrollera att "matservicen" (JAG) fungerar...
Men de är mysiga, goa kompisar också och ett stort sällskap (när de är hemma).
Vi har numera bara en katt, Hobbe 15år, en "äkta" svensk rödtabby ("bonnkatt"), ganska matfrisk och liiite tung ;
Kalle var ett halvår äldre, han gick bort i April, en maffig Maine-Coon som vägde närmare 10kg då han var som störst (MUSKLER inte fett!);
Sista bilden jag har på Kalle;
Det var MIN katt, nee, KOMPIS, han följde mig vart jag gick, vad jag saknar honom...
Ursäkta att jag "kapade" din tråd lite, Mal.
Stefan
Vi har en mycket effektiv "pennsnara" som vi köpte på apoteket, fungerar perfekt.
Dessutom använder vi ett medel man ger dem i pälsen, det räcker med en omgång när fästingarna dyker upp på våren och en behandling till på sensommaren.
Medlet gör att blodet på katten inte smakar bra, så fästingarna släpper o hoppar av igen.
medlet är inte billigt men det är mycket effektivt och väl värt pengarna (för oss och för katten).
"Katter har inte ägare, de har betjäning"....
I vilket fall tycks vår katt tänka så.....
Han skall ut/in bara för att kontrollera att "dörröppnaren" (JAG) fungerar....
Han skall ha mat bara för att kontrollera att "matservicen" (JAG) fungerar...
Men de är mysiga, goa kompisar också och ett stort sällskap (när de är hemma).
Vi har numera bara en katt, Hobbe 15år, en "äkta" svensk rödtabby ("bonnkatt"), ganska matfrisk och liiite tung ;
Kalle var ett halvår äldre, han gick bort i April, en maffig Maine-Coon som vägde närmare 10kg då han var som störst (MUSKLER inte fett!);
Sista bilden jag har på Kalle;
Det var MIN katt, nee, KOMPIS, han följde mig vart jag gick, vad jag saknar honom...
Ursäkta att jag "kapade" din tråd lite, Mal.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Riktigt Fin katt där, en bondkatt , smarta som attan
oja den andra med, beklagar sorgen....
Vår katt 3år nu är en hederlig gatukorsning, bodkatt o allt annat, mamman var en halv bengal, farsan ingn som vet lol igen av kattugarna liknade mamman LOL
Fick honom på nyårsdagen 12 Veckor gammal, o jäklar vilket drag det vart hemma LOL.
oja den andra med, beklagar sorgen....
Vår katt 3år nu är en hederlig gatukorsning, bodkatt o allt annat, mamman var en halv bengal, farsan ingn som vet lol igen av kattugarna liknade mamman LOL
Fick honom på nyårsdagen 12 Veckor gammal, o jäklar vilket drag det vart hemma LOL.
Mal
Tack, Mal.Mal skrev:
jäklar vilket drag det vart hemma LOL.
Ja, det livar upp, det kan man säga.... för att inte tala om när vi hade TVÅ vildbasar i huset!
Stefan
katter är fina på att ta plats
min snipas brukar lägga sig över hela byggbordet om jag inte uppmärksammar hans krävande jam o klös på benen
Också -Det är tungt när man får skiljas från en gammal vän
MEN man har gett dom ett fint katt liv så det är en tröst i alla fall ...
Det finnes så många katter och andra djur som far väldigt illa....
min snipas brukar lägga sig över hela byggbordet om jag inte uppmärksammar hans krävande jam o klös på benen
Gigabyte
Word +1Gigabyte skrev:katter är fina på att ta plats
Då vi fick simon, eller rättare sagt min dotter så sa jag,
Han ska få världens bästa liv, omsorg, kärlek, vård osv allt, iom djur får alldrig välja......
han är med överallt, samt mitt natt sälskap vid byggandet mm...shit vad rogivande
Han blev ute katt efter att han hade rymt tre veckor, pep under ballongen, kuta ut,....avmagrad osv mm, levt rövare med,
efter det en ramp till balkongen, insåg han behöver territorium o härska
Så nu e han happy, ute varje kväll, kommer varje kväll, vi anpassar oss efter honom lol, såna är dom
Edit:
Det är en underbar kompis ;)han är med mig på mina nattliga byggsessioner,
Han litar på mig m klo kloklippning (ingen handuk mm), avmasknings medicin, han gapar när jag ger honom
medicin, ja ni fattar....han e sur då men han litar på mig....
btw han kan betingat betende lol, smart va, han kopplat fort hahaha gör konster...
Japp besvärad så klart hahaha.....
Måste jag rulla runt för en godbit
Mal
Ja, katter är mästare på att dressera "betjäningen", inte tu tal om det!
Men ett stort sällskap är dom....
Finns inget mera rogivande än en varm, spinnande katt.
Stefan
Men ett stort sällskap är dom....
Finns inget mera rogivande än en varm, spinnande katt.
Stefan
Liknande ämnen
» Ett mycket stort Grattis till Stefan
» Vad göra med en död katt?
» Min Katt Snipas
» Huvmask till 1/48 Razorback Tamiya
» Ett gäng Tamiya tanks till salu!
» Vad göra med en död katt?
» Min Katt Snipas
» Huvmask till 1/48 Razorback Tamiya
» Ett gäng Tamiya tanks till salu!