IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon Empty Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon

Inlägg av Mal fre sep 27 2013, 23:19

Japp han kom till mig lite besvärad av nåt scratch gosade mkt m mig, hmmm ovanligt mkt, klappar o känner, stryker fingrarna genom pälsen extra mkt (han bruka göra så då )  Wink då det är nåt skit i den lol! 
Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon 3i0j

Japp mycket riktigt, Voi Vxxxx (finska svordommar) Vilken baddare till fästing What a Face , Precis under käken på honom, :/ inte undra på.....Han e besvärad.....den tar jag hand om, fram m Tamiya Pincetten nära till hands Cool 
Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon Xj8o

Japp där är den....
Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon M4lz

En close up, hey, Tamiya pincetter är perfekta för detta ändamål...
Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon Le8g

Japp han kräver mkt borstning som han verkligen ÄLSKAR.......Som belöning för att jag tagit bort den, hmmm Katter är så, man finns till för dem o man ska vara tacksam att få tycka om dem LOL What a Face 
Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon 0jfj
Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon W9c6

Shit vilket lyxliv de har va Very Happy

Smart katt, söker upp en med "Hjälp Mig" utrycket Wink

ps, han har slagits m en fiskmås i somras på gården med, gissa vem so gick segrande ur den fighten, han äger kvarteret LOL, tom hundarna e rädda för honom......snacka om pondus, men ack så snäll han e...Wink
Mal
Mal

Till överst på sidan Gå ner

Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon Empty Sv: Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon

Inlägg av Matt_Public lör sep 28 2013, 05:49

Gaah, en fästing! Döda den med eld!

Också: nå, Simon är väl då för söt i bild ett.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon Empty Sv: Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon

Inlägg av MiniStuff lör sep 28 2013, 10:34

Matt_Public skrev:Gaah, en fästing! Döda den med eld!

Också: nå, Simon är väl då för söt i bild ett.
hehe... jo en har tagit kål på en hel del sådana med konstant 6 katter. 

En favoritvariant är att om man har en vanlig spis (inte induktionshäll) är att lägga fanskapet (fästingen) på en platta och sätta på....  skojigt att se när den sväller och sen spricker med ett pys Twisted Evil 

Söt kisse! Bra arbetsledare brukar de vara också, vara med i allt men inte lyfta en tass för att hjälpa till. cat

Inlägg av Mal lör sep 28 2013, 13:05

Jösses vilken lejon flock på 6 st, en o annan o plocka fästigar från då....

Japp sant arbetsledare, han kollar mig på mina nattbyggsessioner Very Happy
ligger på stolen bredvid o ser att allt flyter på.....
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E lör sep 28 2013, 17:15

Ja, fy f--n, fästingar är ett otyg!

Vi har en mycket effektiv "pennsnara" som vi köpte på apoteket, fungerar perfekt.
Dessutom använder vi ett medel man ger dem i pälsen, det räcker med en omgång när fästingarna dyker upp på våren och en behandling till på sensommaren.
Medlet gör att blodet på katten inte smakar bra, så fästingarna släpper o hoppar av igen.
medlet är inte billigt men det är mycket effektivt och väl värt pengarna (för oss och för katten).

"Katter har inte ägare, de har betjäning"....

I vilket fall tycks vår katt tänka så.....

Han skall ut/in bara för att kontrollera att "dörröppnaren" (JAG) fungerar....

Han skall ha mat bara för att kontrollera att "matservicen" (JAG) fungerar...

Men de är mysiga, goa kompisar också och ett stort sällskap (när de är hemma).

Vi har numera bara en katt, Hobbe 15år, en "äkta" svensk rödtabby ("bonnkatt"), ganska matfrisk och liiite tung ;

Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon IMG_5596

Kalle var ett halvår äldre, han gick bort i April, en maffig Maine-Coon som vägde närmare 10kg då han var som störst (MUSKLER inte fett!);

Sista bilden jag har på Kalle;

Tamiya Pincett kan anvädas till mycket....Vår katt Simon IMG_5858

Det var MIN katt, nee, KOMPIS, han följde mig vart jag gick, vad jag saknar honom... Sad Sad Sad 

Ursäkta att jag "kapade" din tråd lite, Mal.

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Mal lör sep 28 2013, 20:49

Riktigt Fin katt där, en bondkatt drunken , smarta som attan Very Happy

oja den andra med, beklagar sorgen....

Vår katt 3år nu är en hederlig gatukorsning, bodkatt o allt annat, mamman var en halv bengal, farsan ingn som vet lol igen av kattugarna liknade mamman LOL
Fick honom på nyårsdagen 12 Veckor gammal, o jäklar vilket drag det vart hemma LOL.
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E sön sep 29 2013, 12:55

Mal skrev:
 jäklar vilket drag det vart hemma LOL.
Tack, Mal.

Ja, det livar upp, det kan man säga....  för att inte tala om när vi hade TVÅ vildbasar i huset! Very Happy 

Stefan Laughing
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Gigabyte sön sep 29 2013, 13:42

katter är fina på att ta plats 
min snipas brukar lägga sig över hela byggbordet om jag inte uppmärksammar hans krävande jam o klös på benen 

Också -Det är tungt när man får skiljas från en gammal vän 
MEN man har gett dom ett fint katt liv så det är en tröst i alla fall ...
Det finnes så många katter och  andra djur som far väldigt illa....
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Mal sön sep 29 2013, 20:45

Gigabyte skrev:katter är fina på att ta plats 
min snipas brukar lägga sig över hela byggbordet om jag inte uppmärksammar hans krävande jam o klös på benen 

Också -Det är tungt när man får skiljas från en gammal vän 
MEN man har gett dom ett fint katt liv så det är en tröst i alla fall ...
Det finnes så många katter och  andra djur som far väldigt illa....
Word +1

Då vi fick simon, eller rättare sagt min dotter så sa jag,
Han ska få världens bästa liv, omsorg, kärlek, vård osv allt, iom djur får alldrig välja......

han är med överallt, samt mitt natt sälskap vid byggandet mm...shit vad rogivande Very Happy

Han blev ute katt efter att han hade rymt tre veckor, pep under ballongen, kuta ut,....avmagrad osv mm, levt rövare med,
efter det en ramp till balkongen, insåg han behöver territorium o härska king

Så nu e han happy, ute varje kväll, kommer varje kväll, vi anpassar oss efter honom lol, såna är dom Very Happy

Edit:

Det är en underbar kompis ;)han är med mig på mina nattliga byggsessioner, Smile
Han litar på mig m klo kloklippning (ingen handuk mm), avmasknings medicin, han gapar när jag ger honom
medicin, ja ni fattar....han e sur då men han litar på mig....Smile

btw han kan betingat betende lol, smart va, han kopplat fort hahaha gör konster...
Japp besvärad så klart hahaha.....

Måste jag rulla runt för en godbit Wink
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E mån sep 30 2013, 08:45

Ja, katter är mästare på att dressera "betjäningen", inte tu tal om det! Laughing 

Men ett stort sällskap är dom....

Finns inget mera rogivande än en varm, spinnande katt.I love you 

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet