MIG-29A, 1/48 Academy
+3
Stefan E
Marlin
Galdrin
7 posters
Sida 1 av 1
MIG-29A, 1/48 Academy
Eftersom MIG-21an blev klar var det dags att plocka fram något nytt ur hyllan och det råkade bli en till MIG, och en till i Tyska färger dessutom. Denna har väl en del år på nacken och eftersom det finns en ny MIG-29 på marknaden är det väl inte mer än rätt att den byggs ihop och får överlåta sin kartong-plats till ett eventuellt inköp av en GWH MIG.
Lite utbytesdelar finns med i lådan, cockpit och nos i resin, pitot från Master och FOD från Eduard är på väg.
Välkomna ombord.
Lite utbytesdelar finns med i lådan, cockpit och nos i resin, pitot från Master och FOD från Eduard är på väg.
Välkomna ombord.
Galdrin
Sv: MIG-29A, 1/48 Academy
En riktigt fin byggsats och du har skaffat det som "behövs"!
Ser fram mot att få följa ditt bygge!
Stefan
Ser fram mot att få följa ditt bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nice!
Det här kan ju bli hur fint som helst ju!
Undrar om inte jag har den där resin-cockpiten också till en avsomnad MiG-29. Har för mig att det såg ganska besvärligt ut att få dit den, speciellt om man skall visa upp det där apparatrummet också.
Det kan ju vara därför den stannade av....
Det här kan ju bli hur fint som helst ju!
Undrar om inte jag har den där resin-cockpiten också till en avsomnad MiG-29. Har för mig att det såg ganska besvärligt ut att få dit den, speciellt om man skall visa upp det där apparatrummet också.
Det kan ju vara därför den stannade av....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
De tyska färgerna är det bästa med hösten! Spännande.
Matt_Public- Master of DNF
Ajdå, köpt ett after-market resinkontor som kändes trist..?
Snyggt jobbat på "gälarna"dock! Jag borde börja bygga jet-kärror jag med.. MiG-29:an är verkligen häftig!
Snyggt jobbat på "gälarna"dock! Jag borde börja bygga jet-kärror jag med.. MiG-29:an är verkligen häftig!
Tobias
Trevlig kärra! Ser ju bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Illustrerar myntet hur lite pang du fick för pengarna?
Nå, stängd huv stör då inte mig. linjerna blir tydligare då.
Nå, stängd huv stör då inte mig. linjerna blir tydligare då.
Matt_Public- Master of DNF
Öppna FOD-luckor?
Snitsigt!
Jo, du har nog rätt i att den där Aires-klumpen är allt annat än rolig.
Men om du kunde hysta iväg den med gott samvete så kanske man kan följa i dom fotspåren...
Snitsigt!
Jo, du har nog rätt i att den där Aires-klumpen är allt annat än rolig.
Men om du kunde hysta iväg den med gott samvete så kanske man kan följa i dom fotspåren...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Klumpen sitter i, fick dit den till slut. Det som mest irriterade mig var säkerhetsbältena på stolen och att de har gjort kontoret på ett sätt som gör att den "sticker upp" genom flygkroppen bakom stolen.
Vet inte riktig vad är vad i insuget men jag har för mig att "gälarna" på översidan hänger ned när motorn är avstängd, stora luftintaget täpper jag till med FOD i PE från Eduard.
Vet inte riktig vad är vad i insuget men jag har för mig att "gälarna" på översidan hänger ned när motorn är avstängd, stora luftintaget täpper jag till med FOD i PE från Eduard.
Galdrin
Hejsan!
Ser bra ut!
Luftintagen är bara öppna under flygning, under taxning och start (lite osäker här) är luckorna stängda.
Det innebär att när "gälarna" är öppna, så är luftintagen stängda (rampen nerfälld), eller tvärtom.
Stefan
Ser bra ut!
Luftintagen är bara öppna under flygning, under taxning och start (lite osäker här) är luckorna stängda.
Det innebär att när "gälarna" är öppna, så är luftintagen stängda (rampen nerfälld), eller tvärtom.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Liknande ämnen
» Academy P51 (F-6A-NA)
» Academy 1/72 FW 190
» P-51B Academy 1:48
» Academy P-47N 1/48
» A-10A (Academy, 1:72)
» Academy 1/72 FW 190
» P-51B Academy 1:48
» Academy P-47N 1/48
» A-10A (Academy, 1:72)