IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

De Havilland Mosquito NF Mk. XVII - Tamiya 1/48

+4
cas
Mal
Stefan E
Tobias
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

De Havilland Mosquito NF Mk. XVII - Tamiya 1/48 - Sida 2 Empty Sv: De Havilland Mosquito NF Mk. XVII - Tamiya 1/48

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 19:23

drunken 

Fasiken fad fina linjer det är på den Very Happy
Mal
Mal

Till överst på sidan Gå ner

De Havilland Mosquito NF Mk. XVII - Tamiya 1/48 - Sida 2 Empty Sv: De Havilland Mosquito NF Mk. XVII - Tamiya 1/48

Inlägg av Azgaron sön okt 13 2013, 20:47

Snyggt maskat och målat!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Tobias sön okt 13 2013, 21:41

Det började bra sen blev jag nog lite otålig så målningen har sina brister.. Wink
Kör vidare men modellen kan nog bli en gåva till syrrans lillkille, hehe. Måste lära mig att ta det easy - är ju ingen brådska. Smile

(Sneglar på Spitfire-högen.. De skall iaf bli bättre!)

Men tack!
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 22:19

Paramedic skrev:Det började bra sen blev jag nog lite otålig så målningen har sina brister.. Wink
Kör vidare men modellen kan nog bli en gåva till syrrans lillkille, hehe. Måste lära mig att ta det easy - är ju ingen brådska. Smile

(Sneglar på Spitfire-högen.. De skall iaf bli bättre!)

Men tack!
Har den? tycker det ser kalas ut på bilderna serru, samt det var inte alltid perfekt i fält Very Happy

Fast själklart ska du skänka denna fina Mossie till grabben och introducera honom in i modellbyggenas fantastiska värld, samt han kommer bli så JÄKLA glad tror jag över att få en sån sak från sin morbror Very Happy,

Vet då mina farbröder introducerade mig när jag var 7 bast o tyckte deras ww2 birds var så fasikens snygga och coola Wink(1977 ungefär var det), helt såld Wink har faktiskt en nostalgi bygge på min första kärra, samt pangade upp den på bildrutan, dock målade jag den alldrig, ville minnas den goda stunden..

Sorry för lite off topic Very Happy fick såna minnen bara av vad du tänkte och som är så fint Very Happy du är en kalas morbror Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public mån okt 14 2013, 07:23

Voff! Det tar sig.

Ifall det är tillåtet att glasögonsmurfa så är tunnare, sammanhängande häftmasse-strängar att föredra (särskilt på en brittisk maskin). Man kan t.ex. använda en linjal som kavel för att få det jämnt. Bifogar länk till en tråd i ämnet på Britmodeller.

Men kärran är alltjämt ascool, så det är inte någon särskilt skarp kritik.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån okt 14 2013, 09:26

Precis vad matt säger: häftmassekorvar är vägen till seger, även om man kan debattera om det verkligen skall användas på brittiska WW2 kärror. Dom målades efter gummimallar...

Men en grann Mossie är det likafullt, och bara slänga ihop den sådär fort måste vara omoraliskt å det grövsta!
Byggen skall ju ta flera år i anspråk Rolling Eyes 

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån okt 14 2013, 09:46

cas skrev:Byggen skall ju ta flera år i anspråk. Rolling Eyes 
Det är andra tider nu, broder. Ungdomen banar nya vägar. Laughing 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias mån okt 14 2013, 11:19

Perfekt! Tackar! Smile Behöver öva på det där..

... skrev:Fast själklart ska du skänka denna fina Mossie till grabben och introducera honom in i modellbyggenas fantastiska värld, samt han kommer bli så JÄKLA glad tror jag över att få en sån sak från sin morbror
Ja har gett bort nästan alla mina 1/72 till brorsans, syrrans och kompisars ungar.. :oops:De blev jätteglada och jag fick plats för nya projekt.. Wink
Endast behållit de jag var väldigt nöjd med.
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet