De Havilland Mosquito NF Mk. XVII - Tamiya 1/48
+4
cas
Mal
Stefan E
Tobias
8 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: De Havilland Mosquito NF Mk. XVII - Tamiya 1/48
Snyggt maskat och målat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det började bra sen blev jag nog lite otålig så målningen har sina brister..
Kör vidare men modellen kan nog bli en gåva till syrrans lillkille, hehe. Måste lära mig att ta det easy - är ju ingen brådska.
(Sneglar på Spitfire-högen.. De skall iaf bli bättre!)
Men tack!
Kör vidare men modellen kan nog bli en gåva till syrrans lillkille, hehe. Måste lära mig att ta det easy - är ju ingen brådska.
Men tack!
Tobias
Har den? tycker det ser kalas ut på bilderna serru, samt det var inte alltid perfekt i fältParamedic skrev:Det började bra sen blev jag nog lite otålig så målningen har sina brister..
Men tack!
Fast själklart ska du skänka denna fina Mossie till grabben och introducera honom in i modellbyggenas fantastiska värld, samt han kommer bli så JÄKLA glad tror jag över att få en sån sak från sin morbror ,
Vet då mina farbröder introducerade mig när jag var 7 bast o tyckte deras ww2 birds var så fasikens snygga och coola (1977 ungefär var det), helt såld har faktiskt en nostalgi bygge på min första kärra, samt pangade upp den på bildrutan, dock målade jag den alldrig, ville minnas den goda stunden..
Sorry för lite off topic fick såna minnen bara av vad du tänkte och som är så fint du är en kalas morbror
Mal
Voff! Det tar sig.
Ifall det är tillåtet att glasögonsmurfa så är tunnare, sammanhängande häftmasse-strängar att föredra (särskilt på en brittisk maskin). Man kan t.ex. använda en linjal som kavel för att få det jämnt. Bifogar länk till en tråd i ämnet på Britmodeller.
Men kärran är alltjämt ascool, så det är inte någon särskilt skarp kritik.
Ifall det är tillåtet att glasögonsmurfa så är tunnare, sammanhängande häftmasse-strängar att föredra (särskilt på en brittisk maskin). Man kan t.ex. använda en linjal som kavel för att få det jämnt. Bifogar länk till en tråd i ämnet på Britmodeller.
Men kärran är alltjämt ascool, så det är inte någon särskilt skarp kritik.
Matt_Public- Master of DNF
Precis vad matt säger: häftmassekorvar är vägen till seger, även om man kan debattera om det verkligen skall användas på brittiska WW2 kärror. Dom målades efter gummimallar...
Men en grann Mossie är det likafullt, och bara slänga ihop den sådär fort måste vara omoraliskt å det grövsta!
Byggen skall ju ta flera år i anspråk
Men en grann Mossie är det likafullt, och bara slänga ihop den sådär fort måste vara omoraliskt å det grövsta!
Byggen skall ju ta flera år i anspråk
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det är andra tider nu, broder. Ungdomen banar nya vägar.cas skrev:Byggen skall ju ta flera år i anspråk.
Matt_Public- Master of DNF
Perfekt! Tackar! Behöver öva på det där..
Endast behållit de jag var väldigt nöjd med.
Ja har gett bort nästan alla mina 1/72 till brorsans, syrrans och kompisars ungar.. :oops:De blev jätteglada och jag fick plats för nya projekt..... skrev:Fast själklart ska du skänka denna fina Mossie till grabben och introducera honom in i modellbyggenas fantastiska värld, samt han kommer bli så JÄKLA glad tror jag över att få en sån sak från sin morbror
Endast behållit de jag var väldigt nöjd med.
Tobias
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Tamiya Mosquito B Mk IV 1/48
» Mosquito (J30-ish) , Tamiya , 1/72
» BOAC Mosquito, Tamiya 1/32
» DeHavilland Mosquito PR Mk.IV, Tamiya 1/48
» Mosquito (J30-ish) , Tamiya , 1/72 - Klar
» Mosquito (J30-ish) , Tamiya , 1/72
» BOAC Mosquito, Tamiya 1/32
» DeHavilland Mosquito PR Mk.IV, Tamiya 1/48
» Mosquito (J30-ish) , Tamiya , 1/72 - Klar