IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig..

+5
Mal
cas
Matt_Public
Azgaron
Tobias
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig.. - Sida 2 Empty Sv: Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig..

Inlägg av cas tis okt 22 2013, 12:35

Hmm, ett tema säger du?
Och day-fighter schemat till på köpet?

Nej, det kan ju vara vadsomhelst Very Happy 
EDSG och sky lockades visst? Får jag föreslå en Seafire eller 13?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Till överst på sidan Gå ner

Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig.. - Sida 2 Empty Sv: Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig..

Inlägg av Mal tis okt 22 2013, 13:19

Ojoj, många spittar blir det, Shocked 
Mal
Mal

Inlägg av Tobias tis okt 22 2013, 15:52

Ja Seafires har totalt blivit utan uppmärksamhet..! Men det är "färgproblemet". Tycker jag kan fixa ok kärror med Tamiyas färgbomber tills jag fixat en färgspruta. Men med pensling som substitut måste färgen vara perfekt och få är det.. Sen kunde jag kanske få bättre resultat än jag får med pensling på stora, ytor, men.. ..för otålig..? Wink

Tema ja, hehe. Upptäckte att det blev en Spit till i kön, en Vb i Dark Earth/Dark Green med Sky,, YQ-C här:

Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig.. - Sida 2 VPD48006_2
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal tis okt 22 2013, 17:28

den med blå cammo avnför siffran 21 drunken vilken version e det?
Kan ingenting om spittar nästan...Embarassed 

Mal
Mal

Inlägg av Stefan E tis okt 22 2013, 17:43

Ser ut som en Vc....

Trevligt färgschema, den kan jag tänka mig att bygga!

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias tis okt 22 2013, 18:09

"UF-S" är nog en Vc ja! Men jag tänkte bygga "DW-B" & sen "YD-C". De har något gemensamt. Wink Kanske lite barnsligt men rätt kul tema och jag får in Vb i temperate-, Vb i day fighter-scheme, IXc "early", IXc "late", IXe samt kanske även XIV med detta *tema*. (Tror iaf Stefan förstår snart! Wink )
Hade ju ändå tänkt att bygga/måla dessa varianter!

Vb & Vc, Malta-baserat kommer det med. Får dessutom bra dekaler för de jag ville bygga på detta ark också. Perfa! Cool

Tycker jag du skall Stefan! Smile Kan visa dekalerna när de dyker upp!
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias tis okt 22 2013, 18:11

Pillat med kontoret lite, close enough for governmentwork! (?) Sket i PE-instrumentbrädan, sparar den till den där med pilot senare (då jag inte behöver Sutton-hängslena och då inte behöver köpa ett extra ark..Embarassed )

Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig.. - Sida 2 005_zpse5abac28
Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig.. - Sida 2 006_zps7cbf87c8
Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig.. - Sida 2 008_zps35a97621

Borde se ok ut i skuggan av huv och annat..? ;)Inte påbörjat väggarna ännu dock, pillat med propellern..
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal tis okt 22 2013, 18:33

Dey där ser riktigt snyggt ut Very Happy
Instrumenten poppar ut riktigt kalas tycker jag cheers
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public tis okt 22 2013, 19:25

Sweet! drunken

Detaljerna ser precis lagom iögonfallande ut.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons okt 23 2013, 07:50

Snygg cockpit!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av cas ons okt 23 2013, 07:51

Snitsigt kontor där!
Borde nog ta itu med en griffon-spit vilken minut som helst....men jag kämpar vidare med Seafangen istället =)

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet