Färger till tyskt flyg eller gigas tjöt tråd
+2
Stefan E
Gigabyte
6 posters
Sida 1 av 1
Färger till tyskt flyg eller gigas tjöt tråd
Hej !
För att inte fråga sönder era trådar på flygsidan så blir det en ny tråd här i stället
1 vilken är "rätt" gul till 109 ,?
2 är . RLM 74,75,76 alltid rätt ?
Har hittat http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm nu--
För att inte fråga sönder era trådar på flygsidan så blir det en ny tråd här i stället
1 vilken är "rätt" gul till 109 ,?
2 är . RLM 74,75,76 alltid rätt ?
Har hittat http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm nu--
Senast ändrad av Gigabyte den lör nov 02, 2013 4:04 pm, ändrad totalt 2 gånger
Gigabyte
Sv: Färger till tyskt flyg eller gigas tjöt tråd
RLM 04?
Jag brukar ta Humbrols vanliga blanka gula, nr.69, (Trainer Yellow) men det är säkert fel.
Annars finns det RLM-gul från Extra-color/-crylics, WEM mfl.
Stefan
Jag brukar ta Humbrols vanliga blanka gula, nr.69, (Trainer Yellow) men det är säkert fel.
Annars finns det RLM-gul från Extra-color/-crylics, WEM mfl.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ok Tack Stefan
har en heldel färg att köpa in nu
är ju en nästan helt ny färg karta att lägga till i förhållande till pansar
har en heldel färg att köpa in nu
är ju en nästan helt ny färg karta att lägga till i förhållande till pansar
Gigabyte
RLM 04. Du kan hitta hobbyfärgsalternativ här: http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm
Matt_Public- Master of DNF
Tack mattMatt_Public skrev:RLM 04. Du kan hitta hobbyfärgsalternativ här: http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm
jo jag hittade den tråden när jag "gurglade " på RLM-Tyskt Flyg
Vilket jobb nerlagt där ,, en ovärderlig hjälpreda där för mig och många andra skulle jag tro
Gigabyte
Jag kör Tamiyas gul, börjat med rosa som underfärg som Matt visade att det ger stuns för det gula iom den gula har en transparens och är då svår att den täcker ordentligt
Den blir ändå inte "rätt" gul iom preparerandet, samt färgen ändras ju i skalan
Ser det rätt ut så är det rätt och då modellen rätt ,)
Ser det rätt ut så är det rätt och då modellen rätt ,)
Mal
På fråga två så svarar jag, det beror på...
RLM 74,75,76 är ju det som var mest typiskt på jaktkärror mellan 41-44 på en höft, men sen fanns det hur många avarter som helst och från mitten på 44 blir det rejält rörigt!
Enda rådet är väl att kolla först upp vilken kärra som skall byggas, och därefter börja leta reda på vilka färger den eventuellt kan ha varit målad i.
Som tur är finns ju alla fantastiska Luft 46 skapelser också och DÄR får man göra precis som man vill =)
Å andra sidan finns det dom som säger att det finns inga andra så totalt färgbesatta karlar som modellbyggare och (homosexuella) inredare i TV....
RLM 74,75,76 är ju det som var mest typiskt på jaktkärror mellan 41-44 på en höft, men sen fanns det hur många avarter som helst och från mitten på 44 blir det rejält rörigt!
Enda rådet är väl att kolla först upp vilken kärra som skall byggas, och därefter börja leta reda på vilka färger den eventuellt kan ha varit målad i.
Som tur är finns ju alla fantastiska Luft 46 skapelser också och DÄR får man göra precis som man vill =)
Å andra sidan finns det dom som säger att det finns inga andra så totalt färgbesatta karlar som modellbyggare och (homosexuella) inredare i TV....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack för tipset MalMal skrev:Jag kör Tamiyas gul, börjat med rosa som underfärg som Matt visade att det ger stuns för det gula ;)iom den gula har en transparens och är då svår att den täcker ordentligt
Ser det rätt ut så är det rätt ;)och då modellen rätt ,)
Gigabyte
Tack för svaret o nyttig info ,och "individen " och år-taletcas skrev:På fråga två så svarar jag, det beror på...
får då avgöra färgval
Jo även på pansar sidan så blev det lite si och så med färgvalet i slutet på kriget för tyskarna ,,
Gigabyte
Hej ,,Har ju nästan bara byggt pansar och har då verktyg som passar den delen av hobbyn
men nu måste jag köpa in lite "special- verktyg "flyg
behöver en panel ristare ,nitrulle ,schablon för runda o ovala former vad skulle ni rek fabrikat o vad fasen heter dom på lite mera fackspråk så jag vet vad jag köper
MVH Flyg Analfabeten Giga
men nu måste jag köpa in lite "special- verktyg "flyg
behöver en panel ristare ,nitrulle ,schablon för runda o ovala former vad skulle ni rek fabrikat o vad fasen heter dom på lite mera fackspråk så jag vet vad jag köper
MVH Flyg Analfabeten Giga
Gigabyte
Gunze har ett mycket bra urval RLM färger. Färgerna i sig är dessutom mycket bra att jobba med. Gul och vit brukar t ex inte behöva grundas ngt särskilt utan täcker mkt bra ändå. Rebell hobby säljer i Sverige, konstigt att inte fler svenska handlare har Gunze.
linusorn
linusorn skrev:Gunze har ett mycket bra urval RLM färger. Färgerna i sig är dessutom mycket bra att jobba med. Gul och vit brukar t ex inte behöva grundas ngt särskilt utan täcker mkt bra ändå. Rebell hobby säljer i Sverige, konstigt att inte fler svenska handlare har Gunze.
Tack för svaret .. jo max blir av med en drös Gunze nu
Gigabyte
Liknande ämnen
» Tunn tråd till antenner och riggar
» Färger till SU-27
» Figurer till flyg i 1/32
» färger till tyska ww2 plan...
» Färger till Warriorn
» Färger till SU-27
» Figurer till flyg i 1/32
» färger till tyska ww2 plan...
» Färger till Warriorn