IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

+6
Azgaron
Matt_Public
Mal
cas
Tobias
marinewerft
10 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft lör nov 16 2013, 19:18

Marlin skrev:Snyggt. cyclops 
Nu känner jag ett oerhört starkt sug efter ett fartygsbygge. Very Happy
Bygger du bara japanska fartyg?
/Bosse
Razz He He He jaaa ett skrovmål då och då är bra! 

Närrååå, det har bara blivit så att kejserliga djonker kommit på tapeten, t.ex nu när ett styck fotoets behagar torka på Chokai skutan så håller jag på att skissa på den amerikanska tunga kryssaren CA-68 Baltimore 1944 ett knepigt kamo-mönster. Jag kan däremot erkänna att jag blivit under åren lite svag för den japanska kejserliga övervattensflottan...har lite (tycker jag) futuristiska inslag. Bara se på de olika brygg-systemen...Att man sedan fick bogsera in plåtschabraken ett för ett för att bl.a skära/slipa bort ca 1.8 meter på höjden av bryggorna säger ju en hel del. Som Ni säkerligen är medveten om så visade den japanska flottans fartyg minst sagt egendomliga sjöegenskaper. En sak är i alla fall säkert! rabbit Mången konstruktörer/ingenjörer, etc. har fått (varit tvingade) att ta seppuku inom Marin Förvaltningens väggar i Tokyo. 


Mvh


Senast ändrad av marinewerft den lör nov 16 2013, 22:09, ändrad totalt 1 gång
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Mal lör nov 16 2013, 21:24

Jösses mkt byggen som bara sprakar ut här......snyggt på kuppen. oja samt lörorikt Very Happy

Ajaja, inte kul o bli fartygskontruktör åt JN...risk för att inte få sparken utan tvingas självmant ta nödutgången till en annan dimension för ett fiasko.....ojojoj....hprd tider där altså fan.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft lör nov 16 2013, 21:53

Rolling Eyes  Man tackar å det varmaste!

Jaa, japsen hade de matematiska parametrarna men man trodde man stod över material och natur och därför går det som det går (åt skogen).

En sak skall man ha helt klart för sig...redan i början av 1920-talet svepte en stor andel av de anställda svärd och knivar i sig (he he he he). Den japanska Marinförvaltningens högkvarter i Tokyo måste åtskilliga gånger under 1930-talet sett ut som man spelat in en ny rulle med Jason Voorhees i huvudrollen. Som sagt vad, ett antal chefskonstruktörer lovade rent för mycket - därav suspekta sjöegenskaper hos många av de japanska örlogsfartygen.


Med vänlig hälsning



P.S. Än en gång - Tack!
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft tor nov 21 2013, 18:36

EN KORT BYGGRAPPORT FRÅN VARVET

Nu i kväll blev de två japanska tunga kryssarna HIJMS Chokai 1942 & HIJMS Maya 1944 klara till ung 90%. Har lite målning samt riggning kvar att jobba med. Har tagit ett par fotografier för betraktning och då jämförelser.

Här en översiktbild (Maya överst) över de båda skärgårsskutorna:
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 0do3]HIJMS Maya 1944 & HIJMS Chokai 1942[/url]

Nästa bild är tagen från babord sida föreställandes HIJMS Maya 1944:
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Va85]HIJMS Maya 1944[/url]

Det 3:e fotografiet är även det tagit från babords sida föreställande Chokai 1942:
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Yt8l]HIJMS Chokai 1942[/url]

Vill här bara visa de två drularna då de i flera timmar vaktat/iakttagit mig å det strängaste här nere i byggkällaren:
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Gipb]Herr Linus & Fräulein Lisa Stina[/url]


Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Azgaron tor nov 21 2013, 19:02

Ser snyggt ut och kissarna ser ut att ha det lugnt och skönt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft tor nov 21 2013, 19:10

Rolling Eyes Tack Azgaron! Joorrrååå, det går ingen nöd på de här ytterst retfulla duttarna.

Hoppas att det själv är hyfsat och att Ni inte fått lim på fingrarna (typ snabblim).
 

Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft sön dec 01 2013, 16:11

En kort uppdatering i vad som nu händer i källarens utrustningskajer!

Anser att jag blivit klar med de två tunga japanska kryssarna HIJMS Maya 1944 samt HIJMS Chokai 1942. Varför jag nedtecknat anser, är helt enkelt det att att katapult-systemen samt tornmasterna (Maya 1st föröver & Chokai 1st för- & 1st akteröver) håller så sakteliga på att torka. Har sprutat dessa produkter 3 gånger och äntligen fått kulören att täcka metallbitarna.

Nåväl, har haft fräckheten svepa in ett par pics här nedan - Håll till Godo!

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Ew7g]083Översiktsbild/överst HIJMS Maya 1944 & HIJMS Chokai 1942[/url]

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 U23p]084HIJMS Maya 1944[/url]

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Xk6v]085HIJMS Chokai 1942[/url]

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Psqq]086Varvsbesiktnings busarna är slut![/url]


Mvh

Vi 3


Senast ändrad av marinewerft den fre dec 06 2013, 11:27, ändrad totalt 1 gång
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Azgaron sön dec 01 2013, 18:04

Ser riktigt bra ut så långt!

Katterna ser ut att ha det bra! Nice med inbyggd naturlig mottling! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft sön dec 01 2013, 18:40

Smile Tack Azgaron/Håkan!

Fy fasicken...scale 1:1200...prata om att man fått snabblim på fingrarna! 

Inbyggd mottling...jaaa det har busarna ganska mycket av, men nedanstående lirare har det inte!
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Cpcn]087Grey alien[/url]


Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Azgaron sön dec 01 2013, 19:19

Revells gamla Enterprise är det. Ska väl bli klar när jag pillat klart med planen jag inte var riktigt nöjd med. Fällde upp vingarna på en del. Smile

Nä på honom var det inte mycket mottling precis! Smile Kul modell! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft sön dec 01 2013, 19:34

Like a Star @ heaven He He He He jaaa de här grey aliens är på tapeten världen över. Kan du tänka dig? Gamla trogna Lindberg säger att lirar´n är i scale 1:6!

Hoppas du sveper in ett par pics på 1/1200 plywood-skivan!


Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Matt_Public sön dec 01 2013, 19:44

En Sectoid? Fasen vad X-Comligt! Cool 


Också: lagom med linor. Skulle få nervproblem av all riggning.


Senast ändrad av Matt_Public den sön dec 01 2013, 20:10, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : nedsatt hjärnfunktion avhjälpt)
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft sön dec 01 2013, 20:02

Matt_Public skrev:En Sectoid? Fasen vad X-Comligt! Cool 


Också: lagom med linor. skulle få nervproblem av all riggning.
Rolling Eyes He He He He jaaa riggning... det gäller som sagt vad att ha is i magen och inte att brusa upp eller göra något annat våldsamt.

När det gäller sectoid och eller X-Comligt...då skall vi cyclops spana in en riktig sådan:

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Spt4]088Werewolf MPC 1/8[/url]


Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Azgaron mån dec 02 2013, 00:23

Trevligt med alla dessa fartyg, sci-fi och monster!

Här är tråden till min hangarplanka! Smile

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t2633-uss-enterprise-cv-6-revell-1-1200

Inte så förbålt mycket kvar. Bara jag som ska ta tag i det igen!

Hehe X-Com var det ett tag sen jag spelade.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft mån dec 02 2013, 16:37

Till Azgaron/Håkan


Ursäkta mitt sena svar - har arbetat både med det andra här hemma (har varit ledig från arbetet) - trädgården behövde bl.a en genomgång...ni vet - förpliktelser? (!)
 
sunny Vädrets makter har idag varit nådiga mot oss 3. Så arbetsmomenten ifråga har inte varit så pjåkigt, men varvskontrollanterna till duttar har legat och dragit sig i bersån (de har det väl förspänt i alla lägen).


Jättebra länk ni klistra in. Har dickat in allt och kan bara beundra ert smärre urverks-arbete. Själv går jag inte över 1:700 scalan! (Fartyg). Bara monteringen av reling och annat kan ge en smärre religiösa uppenbarelser och eller annat ofog!


Ni påtalar i er text att allt prat om skärgårdsskutor och annat flytetyg utmynnat till X-Com, sci-fi samt monster (he he he). Jaaa, det är verkligen ingen dålig beskrivning av läget här på sajten! Razz Det är så grejorna skall vara. Fast det är klart, det saknas nog några UFO:s som sveper hit & dit, och inte att förglömma, några vålnader som drar omkring på en vindpinad kyrkogård.


Nåväl, skall inte uppta mer av er tid med tjafs & bjäfs. Har haft fräckheten att dumpa en bild på syrran som ni håller på med, samt duttarna ute i bersån - Håll till godo!


[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Hond]089USS Hornet CV-8 1942[/url]

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Xlsa]090Herr Linus Plinus den yngre[/url]

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Qqoi]091Comtesse Lisa Stina[/url]


Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Stefan E mån dec 02 2013, 19:18

Härliga filurer som vet hur man göttar sig! sunny 

Vad är det för ras på syrrorna, Abbesinier?

Katter är underbara djur, vi har en bondkatt (Hobbe) som är snart 15år, och vi hade en Manie Coon (Kalle) också.
Han gick bort i våras (April), men Hobbe är "still going strong".
Hur kan man sakna en katt så mycket?

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft mån dec 02 2013, 20:15

Till Stefan E


De båda duttarna (Linus & Lisa) är av rasen Ocicats (idag ca 50% Abessinier + 50% Siames). Sant är att de båda kan gotta sig...man blir smått avundsjuk då man ser & hör hur de båda plötsligt som på kommando njuter av livet goda brygd.

Hur kan man sakna en katt så mycket? Jaaa, det är en av livets mycket egendomligt filosofiskt ställda fråga. Jag kan utan omsvep erkänna att jag håller med er...livet i sin helhet är väldigt egendomligt men samtidigt oerhört enkelt i all sin gåtfullhet. Jag har inga barn eller annat i bagaget, utan jag har alltid haft raskatter i min ägo (Siames samt Abessinier & Bengal). Det var morsan som "lärde" upp mig & brorsan samt syrran att äga raskatter. När vi träffas (som t.ex nu till julhelgen) är det ca 14 styck stentuffa krabbater som härjar vilt, och då gäller det att stänga alla vattentäta skott nere i källaren, så att mina byggen inte blir skrot! 

Så nog alltid...visst, känner man igen sig - Hur kan man sakna en katt så mycket? Jäkligt tråkig historia det där att mista en nära vän! 


Mvh


Senast ändrad av marinewerft den fre dec 06 2013, 11:36, ändrad totalt 2 gånger
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Azgaron mån dec 02 2013, 23:40

Kul att du gillade mitt bygge så långt! Din Hornet ser riktigt fin ut och står på önskelistan. Fast gärna då i lite större skala än 1200.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft tis dec 03 2013, 11:29

Azgaron skrev:Kul att du gillade mitt bygge så långt! Din Hornet ser riktigt fin ut och står på önskelistan. Fast gärna då i lite större skala än 1200.

Håkan
Wink Joorrå den lilla masonit-skivan ser häftig ut - intet tu tal om det!

Om ni är intresserad av just Yorktown-class (1:700) så saluför Toms Modelworks dessa extremt sanningsenliga enligt ritning då från början av 1942. Tyvärr är Tamiya´s verktygen en aningen ålderstigna och då ej heller perfekta. Men om man spanar in någon ritning kan du ganska enkelt korrigera de totalt uppenbara missarna som de japanska teknikerna en gång i tiden gjort, bl.a en drös lv-pjäser i fören samt några labyrintgångar på bryggan, några plastarkbitar i hiss-systemen...voilá!

Suspect Gå för allt i världen inte och dicka in 350- och eller 200 skalan - de flesta av bygglådorna stämmer ej med verkligheten! pale Allt är fel! Speciellt skrovformerna är under all kritik! Mina bygglådor i scale 1:200 samt 1:350 har alla kastats in i garderoben. Tur man inte betalat en enda piaster för dessa samt högar av enormt dyra tillbehör. Kan du tänka dig...man har inte ens kunnat göra ventilerna runda, utan dem är i många fall triangelformade! Prata om långvariga konverteringar! Har en polare som är en skicklig byggare och han har t.o.m. sprängt och eldat upp Bismarck...som han morrade till mig...skitet som stått modell till en av Elbes oljepråmar!


Okay...skyldra wienerbröd! Ta´t det vajer´t med limmet!




Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Azgaron tis dec 03 2013, 14:55

Tom Modelsworks modeller såg ju trevliga ut. Kan ju bli lite dyrt med frakten kan jag tänka mig.
Det går ju säkert att göra en hel del om man har tillgång till en vettig ritning.

Min granne har CVN-65 i 1/350 till salu, men jag tyckte han ville ha för mycket för en kopia.

Tråkigt när modellerna är så dåligt gjorda med tanke på skalan.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft tis dec 03 2013, 15:39

Till Håkan!

Det sistnämnda - Håller Vollständigt med er! Jättetråkigt att så pass dyra rariteter är mer eller mindre skräp till att placeras över spishällen. Kan vidare berätta att i tyska modellbyggsajter raljerar man över den nyutkomna USS Missouri - där man på fullaste allvar undrar om man haft en ritning som underlag överhuvudtaget...kan dem läsa av ett skjutmått, etc. Kan vidare påtala att Tamiya CVN-65 1:350 har även den brister i skrovform, och dessa går inte...jag poängterar - går inte att konvertera eftersom plasttjockleken inte är tillräcklig! Bryggsystemet är också den höjdare, men okay...det kan man fixa till med ett antal plastark, etc.

Man surrar i etern att någon lirare i München hållet har gett sig f...på att helt göra om olika skrov då i resin, och då i scale 1:350 samt 1:200. Kan lova er att mången ships-builders världen över håller tummarna att så blir fallet. Sedan kan man också påtala det att det är självaste den...bl.a har Trumpeter "teknikerna" under flera år lovat dyrt å heligt att göra något åt skrovformen. Vad händer? Absolut nada! Joo, man byter namn på kartongen! Många byggare världen över tar fram sågen och gör ett ganska så knepigt arbete i scale 1:350 / 1:200 klasserna - sågar till plastet och konverterar om flytetygen till vattenlinjemodeller. Men som ni säkerligen förstår och vet, så är det verkligen inte bara till att ta fram sågen...det gäller att förstärka, och då menar jag att förstärka den s.k underkroppen annars är det en stor risk att man får en tillknycklad hög av plast! Känner ett antal som gråtit både en och annan tår.

Som slutkläm kan jag å det varmaste starkt rekommendera Toms Modelworks flytetyg. Bygglådorna innehåller allt! Frakten är inte så våldsam utan det är den där EU-tull avgiften som är framme med sina giriga fingrar! Fria marknadskrafter! Inga s.k tullmurar...joo pyttsan!

bounce Har precis sågat till två styck dioraman, och jag fick dem extremt raka. Skall leta upp den breda tuschpennan och plitta till ett svart kors uppe taket här ute i garaget! (he he he he). Hoppas läget är bra och att limningsarbetet går s a s på räls!


Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft fre dec 06 2013, 18:22

Ohoj alla fartygsdiggare! En kort byggnadsrapport från varvet!


Har börjat märka upp samt spackla och sedermera spruta den amerikanska tunga kryssaren CA-68 Baltimore 1944 och då dra ihop det mesta av prylarna, inkl fotoets.
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Lvww]092USS CA-68 Baltimore 1:700 Trumpeter[/url]

Sedan har jag under veckan sågat/snickrat samt limmat ihop 8stycken dioraman samt ett förbålt stort sådant. Det sistnämnda skall handla om Kriegsmarines Fall Cerberus (Channel Dash 1942).


Nästa pic visar en av mig 1:a sprutsession av två (2) dioraman:
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Uiq8]093prototyp målning av tvådioraman[/url]

Rolling Eyes Sedan vill jag med ett par pics visa vad jag precis idag på två dioraman ett rent prototyp-aktigt arbete lyckats kladda samman. Jag hoppas ni inte är för negativa i er åskådning av objekten ifråga. Måste poängtera att prylarna ligger på försöksstadiet och är alltså långt ifrån klara:
[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 3gkn]094H.M.S. Rodney 1939[/url]

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 9vo5]095H.M.S. Rodney 1939[/url]

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 1fuv]096H.M.S. Nelson 1943[/url]



[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 4v1b]097H.M.S. Nelson 1943[/url]

Wink Hoppas att mitt inskyfflande av fotografier uppskattas. 

Ta´t det vajer´t  nu i blåsten!

Mvh

Jag & cat  samt cat 


P.S. Jaaa just det / vakt- och besiktningskatter finns överallt oavsett objekt:

[url=Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 7fdh]098UFO-alien katt[/url]


Senast ändrad av marinewerft den lör dec 07 2013, 15:33, ändrad totalt 3 gånger
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Azgaron fre dec 06 2013, 19:59

Ser ju mycket bra ut så långt! Fina dioplattor!

Närkontakt av tredje graden! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av marinewerft fre dec 06 2013, 20:08

Azgaron skrev:Ser ju mycket bra ut så långt! Fina dioplattor!

Närkontakt av tredje graden! Smile

Håkan
Laughing Tack Azgaron/Håkan!

Närkontakt av 3:e graden...jaa den är bra den! Wink  

Razz Skall nu stänka lite fler kulörer på två av plattorna. Den ena skall försöka likna vattnet vid Scapa Flow och den andra...jaa någonstans vid eller omkring japanska sjön.


Mvh
marinewerft
marinewerft


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Matt_Public fre dec 06 2013, 20:28

Gröna ögon från rymden? cat

Också: Rodney visar sig verkligen på styva linan. Bra där!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter - Sida 2 Empty Sv: Utrustningskajerna för ett visst antal 1:700 kanoter

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet