Carro Armato M13-40
+12
Joppo
merlin1953packard
MagnusE
Claes
Azgaron
Warsawpact
Janne.S
Gigabyte
T-34
Caverö
johan r
MiniStuff
16 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Carro Armato M13-40
Ser mycket bra o lovande ut ,,du har fått en fin topp färg ,,Modellkasten band , full fungerande med länk by länk kvalité ,typ Dragons Magic -T?
Senast ändrad av Gigabyte den tor apr 15 2010, 22:16, ändrad totalt 1 gång
Gigabyte
Gigabyte skrev:Ser mycket bra o lovande ut ,,du har fått en fin topp färg ,,Modellkasten band , full fungerande med länk by länk kvalité ,typ Dragons Magic -T?
kan man kalla det ja, tror du kan se hur jag satte ihop dem i början på denna tråd. de är rätt lätta att sätta ihop då man får med en liten jigg
M
MiniStuff- Vicesheriff
Hehe..ja nog kan italienare bygga sportbilar....men pansarvagnarna är inte snygga
Janne.S- Moderator
så att jag till och med kommenterat inlägget om modelkasten bandet tidigare i trådenMiniStuff skrev:Gigabyte skrev:Ser mycket bra o lovande ut ,,du har fått en fin topp färg ,,Modellkasten band , full fungerande med länk by länk kvalité ,typ Dragons Magic -T?
kan man kalla det ja, tror du kan se hur jag satte ihop dem i början på denna tråd. de är rätt lätta att sätta ihop då man får med en liten jigg
M
hupp så går det när man har bråttom o kort minne
Gigabyte
Så sant, en ful liten pjäs men dock utsökt byggd och målad. Slätt och fint.
Magnus
Magnus
MagnusE
Janne.S skrev:Hehe..ja nog kan italienare bygga sportbilar....men pansarvagnarna är inte snygga
Förmodligen ett komplex de har svårt att leva med
Warsawpact- Starwarsviritous
Har jobbat vidare på denna lite smått då och då. Gjorde larvbanden för ett par veckor sedan men glömde bort att jag tagit bilder på det
Grundade med grått, målade de sedan med Burnt Sienna - Daler Rowney Acrylic series, för att sedan lägga wash på wash tills jag kände mig nöjd - P3 Armour Wash. Sedan "metaliserade" jag med blyerts.
Efter det har jag lagt ett par två lager med Johnson för att ta mig ann lite dekaljobb. Då Tamyiadekalerna var ca 35 år gamla och dessutom var försvunna sedan länge så fick jag hitta på något annat. Jag rotade fram en massa Avery gnuggark från tidigt 90-tal, sånt som alla använde för att göra allt möjligt grafiskt jobb med innan PC'n och Microstrops Officepaket äntrade hemmen. Hittade vad jag behövde och satte igång att klippa och skära på frihand, använde min Squadron & Signal-bok om Italienska stridsvagnar som referens.
Lite pilligt och kanske inte helt på rätt ställen på millimetern men jag säger bara: artistisk frihet. Och sen att det släppte lite här och var gjorde inte så mycket, slitage
Har även påbörjat vädring av maskinen men har inte tagit någon bild på det än... det kommer mera.
/M
Grundade med grått, målade de sedan med Burnt Sienna - Daler Rowney Acrylic series, för att sedan lägga wash på wash tills jag kände mig nöjd - P3 Armour Wash. Sedan "metaliserade" jag med blyerts.
Efter det har jag lagt ett par två lager med Johnson för att ta mig ann lite dekaljobb. Då Tamyiadekalerna var ca 35 år gamla och dessutom var försvunna sedan länge så fick jag hitta på något annat. Jag rotade fram en massa Avery gnuggark från tidigt 90-tal, sånt som alla använde för att göra allt möjligt grafiskt jobb med innan PC'n och Microstrops Officepaket äntrade hemmen. Hittade vad jag behövde och satte igång att klippa och skära på frihand, använde min Squadron & Signal-bok om Italienska stridsvagnar som referens.
Lite pilligt och kanske inte helt på rätt ställen på millimetern men jag säger bara: artistisk frihet. Och sen att det släppte lite här och var gjorde inte så mycket, slitage
Har även påbörjat vädring av maskinen men har inte tagit någon bild på det än... det kommer mera.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Ball... Jag gillar speciellt den handmålade air recognition-pluppen på torntaket. Det ser verkligen ut som om nån i besättningen tagit en pensel och kladdat på den lite snabbt. Den ser också roligt ut att vädra... Det nästan kittlar i chippingnerven när jag tittar på den
/J
/J
Joppo
Riktigt snyggt Marcus. Måste nog testa att bygga en sån där så småningom.
Magnus
Magnus
T-34
Förnämligt arbete. Görfina band som kommer göra sig bra på den lille rackarn.
Magnus
Magnus
MagnusE
Okay.... the shit has hit the fan! träsket lever! it's a dirty work but it has to be done! shiiiiiiit! (som Bunk skulle ha sagt)
vädringsdags...
har chippat på rätt friskt. inte helt nöjd med alla prickar men w t f
sen har det daskats på med pigment i mängder, dammigt o skitigt är det på östfronten, Ungern typ. Pinwashes och annat smått och gott, är inte helt färdig än. Man behöver en dag eller två emellan passen - smälta intrycken s a s.
Rostade även avgasrören med en metod hittad i min favvoblaska Military Model International (rekommenderas varmt till er som gillar allt vad landfarkoster heter)
det var allt för denna gången... natt boyz!
/M
vädringsdags...
har chippat på rätt friskt. inte helt nöjd med alla prickar men w t f
sen har det daskats på med pigment i mängder, dammigt o skitigt är det på östfronten, Ungern typ. Pinwashes och annat smått och gott, är inte helt färdig än. Man behöver en dag eller två emellan passen - smälta intrycken s a s.
Rostade även avgasrören med en metod hittad i min favvoblaska Military Model International (rekommenderas varmt till er som gillar allt vad landfarkoster heter)
det var allt för denna gången... natt boyz!
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket snyggt vädrat Markus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Like a lot!
Tycker att du fått dit "prickarna" på rätt ställen , där dom borde vara sedan om du inte är nöjd med formerna så är dom iallafall rätt placerade.
Du har gått hela kursen i hur man målar (brända ljuddämpare) ser jag med gott resultat oxå
Snyggt!!!!!!!!!!
Tycker att du fått dit "prickarna" på rätt ställen , där dom borde vara sedan om du inte är nöjd med formerna så är dom iallafall rätt placerade.
Du har gått hela kursen i hur man målar (brända ljuddämpare) ser jag med gott resultat oxå
Snyggt!!!!!!!!!!
Caverö
Tackar allahopa!
Jo brända är de allt...
Lite ovanlig färg att börja med: Vallejo 835 Salmon Rose, följt av prickar i 872 Chocolate Brown, sen diverse rostpigment i flera lager. Rätt nöjd med dem faktiskt.
/M
Jo brända är de allt...
Lite ovanlig färg att börja med: Vallejo 835 Salmon Rose, följt av prickar i 872 Chocolate Brown, sen diverse rostpigment i flera lager. Rätt nöjd med dem faktiskt.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Ohaa! Det där var inte precis nyrostad Gevalia! Väldigt snygg rostvädring! Precis som min gamla Opel Caravan -61:a som jag hade som råttsoffa 1973! Det där med rost måste jag lära mig någon gång, nu när jag lagrat upp med lite pansar i stashen.
merlin1953packard
Nu behöver jag lite hjälp att bestämma mig pojkar å drängar å gubbar.
Maskinen är i princip färdig och nu velar jag med bottenplattan jag tänkt att ställa i ordning. Det står mellan grästuvsstepp med buskage eller en kullerstensgata med diverse "stadsruinskräp". Och jag kan inte bestämma mig så ni får tycka till, tack.
/M
Maskinen är i princip färdig och nu velar jag med bottenplattan jag tänkt att ställa i ordning. Det står mellan grästuvsstepp med buskage eller en kullerstensgata med diverse "stadsruinskräp". Och jag kan inte bestämma mig så ni får tycka till, tack.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Jag röstar på grästuvevarianten
Mitt nästa projekt kommer att innehålla en del vegetation, så jag skulle tycka det var intressant att få lite inspiration och idéer inför detta.
/Jesper
Mitt nästa projekt kommer att innehålla en del vegetation, så jag skulle tycka det var intressant att få lite inspiration och idéer inför detta.
/Jesper
Joppo
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet