Kinetic 1/32 F-86 F40 Sabre Luftwaffe
+9
Gigabyte
Azgaron
cas
Tobias
Stefan E
Matt_Public
Marlin
Mal
linusorn
13 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Kinetic 1/32 F-86 F40 Sabre Luftwaffe
Ja grabbar finns en del gamla synder som ligger i och skrotar nästan färdigbyggda. Dags att göra klart dem så att HSB inte kan klaga över att det ligger så många kartonger i hyllan. Hon har räknat ut att min stash räcker tills jag går i pension. Kanske inte skulle ha svarat så ärligt på frågan om hur lång tid en modell tar att bygga, om en del kartonger försvinner kanske hon häver inköpsstoppet... Har gått över denna mer noggrant finns lite gammalt spackel som inte slipats samt några panellinjer som behöver ristas tillbaka. Satte även dit en ny bit som skapade nytt behov av spackel.... Men snart kan den nog målas.
linusorn
Hyresgästernas sparkasse- och byggnadsförening? Bryr de sig om sådant?linusorn skrev:Dags att göra klart dem så att HSB inte kan klaga över att det ligger så många kartonger i hyllan.
Matt_Public- Master of DNF
Nej förmodligen inte hahaha. Tänker på hon med hornen här hemma, även känd som min bättre hälft. Hon Som Bestämmer. Tror hon gått i skola hos Göran Persson
linusorn
Hujedamig! En enpersons-politbyrå har jag också haft.linusorn skrev:Hon Som Bestämmer; jag tror att hon har gått i skola hos Göran Persson.
Finns det inget rosa som du kan distrahera henne med?
Nja, hon har precis fått en valp, men verkar inte distrahera nämnvärt. Tror hon har sex ögon i nacken och något higtech superhemlig röntgen i ögonen fram. Schyyyy!!
linusorn
Hårt läge, således.linusorn skrev:Jag tror att hon har sex ögon i nacken och någon higtech superhemlig röntgen i ögonen fram. Schyyyy!!
Men nästan hellre det än de lättfintade själar vilkas varseblivning närmast kan liknas vid hur en ko betraktar ett snabbt annalkande Intercitytåg.
Ja hårt läge. Men du har helt rätt, blir roligare med någon som inte säger ja och amen till allt man säger.
linusorn
Kul att öppna gamla kartonger och förhoppningsvis färdigställa till det bättre!
Även denna har fått lite kärlek. Skadorna i cockpit är åtgärdade.
Lite mer ristande av svängda panellinjer så kan målning startas.
Jag maskade i alla fall av sprängtrådarna i huven och målade dem.
Lite mer ristande av svängda panellinjer så kan målning startas.
Jag maskade i alla fall av sprängtrådarna i huven och målade dem.
linusorn
Så roligt att det rör sig på stor-Sabre-fronten.
I skala 1/32 verkar huvmålning därtill relativt görbart. Bara en sådan sak, liksom.
I skala 1/32 verkar huvmålning därtill relativt görbart. Bara en sådan sak, liksom.
Hardcore huvmålning alltså.
Helt klart värt det besväret
Helt klart värt det besväret
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Friskt maskat och då blir det säkert kalas!
Tack killar! På denna lönar det sig med detaljer. Är den största huv jag hållt på med. Måste lära mig att ställa referensobjekt bredvid när jag fotar. Plockade fram min ej färdiga MiG-15 från SOD och lade bredvid. Den såg ut som en mygga bredvid denna stora dam.
linusorn
Eftersom jag blir lite uttråkad av att bara hålla på med dekaler, så maskerades huvarna till denna för att förbereda målning. När frontrutan torrpassades upptäckte jag att slipat lite för mycket i min iver att få bort kanten från limningen av kroppshalvorna. Lösningen blev denna, nu ska limmet få torka och sen är det fram med slipstickorna.
Min fru har för övrigt vid upprepade tillfällen frågat om hobbyn enbart består av att slipa på delarna. Har inte funnit något bra svar på frågan eftersom det är så långt jag verkar komma på mina modeller nuförtiden (oftast i alla fall).
Min fru har för övrigt vid upprepade tillfällen frågat om hobbyn enbart består av att slipa på delarna. Har inte funnit något bra svar på frågan eftersom det är så långt jag verkar komma på mina modeller nuförtiden (oftast i alla fall).
linusorn
Nejdå, endast till 60 procent; resterande andelar utgörs främst av att fästa stenciler och söka efter referensmaterial. Dessa moments inbördes omfattning är dock mindre exakt fördelad då de är omvänt proportionella. Ju färre stenciler desto intensivare diskussion kring detaljer (t.ex. Bf 109) medan modernare förlagor med osannolika kvantiteter stenciler redan har dokumenterats in absurdum av Yefim Gordon.linusorn skrev:Min fru har för övrigt vid upprepade tillfällen frågat om hobbyn enbart består av att slipa på delarna.
Slipa och spackla är priset man får betala för att kunna måla.
Snyggt blir det också Linus.
@Matt - Visa ord.
/Bosse
Snyggt blir det också Linus.
@Matt - Visa ord.
/Bosse
Marlin
Tack Matt och Bosse! Och extra tack till Matt för att jag fick starta dagen med ett asgarv!
linusorn
It is my business doing pleasure with you, eller något ditåt.linusorn skrev: Och extra tack till Matt för att jag fick starta dagen med ett asgarv!
Ser iaf. ut som du har koll på vad du gör!
Frugans kommentarer kring byggande har jag för länge sedan slutat lyssna på och bemöter endast med kommentaren "man hånar det man inte förstår" ....
Frugans kommentarer kring byggande har jag för länge sedan slutat lyssna på och bemöter endast med kommentaren "man hånar det man inte förstår" ....
Läste hon en av Dragons monteringsanvisningar?glimturen skrev:Frugans kommentarer kring byggande har jag för länge sedan slutat lyssna på och bemöter endast med kommentaren "man hånar det man inte förstår".
Matt_Public skrev:Läste hon en av Dragons monteringsanvisningar?glimturen skrev:Frugans kommentarer kring byggande har jag för länge sedan slutat lyssna på och bemöter endast med kommentaren "man hånar det man inte förstår".
Nu kapar vi trådar, igen!
"man hånar det man inte förstår" ger ju en möjligheten att man med ansträngning och vilja möjligen kan fås att förstå. Att förstå det du hänvisar till är däremot omöjligt.
Jag har som vanligt vissa invändningar.glimturen skrev:Uttrycket "man hånar det man inte förstår" ger ju möjligheten att med ansträngning och vilja kunna förstå. Att förstå det du hänvisar till är däremot omöjligt.
Uttryckets validitet är välbelagd, det är nu endast den generella applicerbarheten som ifrågasätts.
Förmågan att med flit utveckla sitt tänkande varierar mellan individer. Ansträngning och vilja är därför inte alltid rimliga åtgärder vid plötsliga, möjliga indikationer på ett — i det aktuella fallet — begränsat intellekt. Benägenheten att förlöjliga det okända förefaller därtill vara vanligast bland personer med en allmänt snäv förståndsmässig horisont, vilket är beklagansvärt. Likväl sker detta lite till mans, denna tendens är också upprinnelsen till ovan nämnda uttryck.
Att hänvisa till Dragon-instruktioner var förvisso något av en absurditet från min sida, men för somliga kan dock hobbyn i sin helhet troligen framstå som ungefär lika obegriplig.
Oaktat vilket var framställningen plump, vilket jag ber om ursäkt för. Åter till byggtråden!
Pass! Åter till ämnet!
Jag hoppas att se mer av denna sköna modell!
Jag hoppas att se mer av denna sköna modell!
Ser bra ut Linus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack killar!
Har varit dålig och sjuk några månader, men fick lite energi till att besöka mansgrottan.
Lade lite frihandskamo, lite ställen som behöver fixas till men inget stort. En del smått och gott som behöver målas i andra färger också. Så här blev det.
Har varit dålig och sjuk några månader, men fick lite energi till att besöka mansgrottan.
Lade lite frihandskamo, lite ställen som behöver fixas till men inget stort. En del smått och gott som behöver målas i andra färger också. Så här blev det.
linusorn
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» F-104G Starfighter Luftwaffe JaboG 31 24+95 1983 - Kinetic 1/48
» N.A. F-86 Sabre "Luftwaffe", Academy 1/48
» Luftwaffe Tornado IDS - Revell 1/144
» Luftwaffe Tonka, Revell 1/48
» Luftwaffe Canberra B.2 99+34 WTD 61 - Airfix 1/48
» N.A. F-86 Sabre "Luftwaffe", Academy 1/48
» Luftwaffe Tornado IDS - Revell 1/144
» Luftwaffe Tonka, Revell 1/48
» Luftwaffe Canberra B.2 99+34 WTD 61 - Airfix 1/48