Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I
+6
Stefan E
Azgaron
Matt_Public
Marlin
MiniStuff
Janne.S
10 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Janne.S- Moderator
Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I
Nu håller du på och gör sånt där snyggjobb igen!
fint fint!
fint fint!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I
Snyggt målat Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Christer å Håkan
Janne.S- Moderator
Seså Janne..
Sätt fart nu.... Jag vill se mer...älskar vädringen......helt i min smak oja, lite lömsk är du, visa lite steg då jag gillar detta verkligen (speciellt under sidan)
Sätt fart nu.... Jag vill se mer...älskar vädringen......helt i min smak oja, lite lömsk är du, visa lite steg då jag gillar detta verkligen (speciellt under sidan)
Mal
Jag lovar en rafflande uppdatering ikväll
Janne.S- Moderator
Ser fram emot den verkligen
Mal
Uppdateringsdags!
HAr legat i soffan och tyckt synd om mig själv i några dagar, tittat på Voyager medans massa otäcka sm virusar härjat i min lekamen
Nu kör vi på igen!
Jag fick lite värdefulla tips rörande hårspray metoden och ångade på!
Under delen ommålad i rosa igen....under så har jag först förseglat grunden med klarlack och sedan lagt på ett par lager hårspray,
Beväpnad med en mugg hett vatten och en pensel så gick jag lös på färgen! Det gick betydligt bättre denna gången.
När det var klart och kjag var nöjd så försegade jag med ett lager klarlack och och när det torkat så drog jag på ännu ett lager hårspray inför nästa omgång färg som ska chippas.
Medans hårspryen torkade så maskade jag och målade grönt och chippade medels vaselin
Sedan målade jag under ndelen med Tamyia Hull red...
Och satte igång direkt med mitt heta vatten och min pensel....mycket trevligare resultat och man har betydligt bättre koll på var chippandet hamnar.
Målade lite tamyia german grey i fören och aktern... hårspray chippat.
Installerade cockpit...
Och ving grejsimojsen....
Så en liten torrpassning för att se hur det ser ut....
Härnäst blir det oljewasher och annat otyg för att smuttsa ner ytterligare
Limma lugnt!
HAr legat i soffan och tyckt synd om mig själv i några dagar, tittat på Voyager medans massa otäcka sm virusar härjat i min lekamen
Nu kör vi på igen!
Jag fick lite värdefulla tips rörande hårspray metoden och ångade på!
Under delen ommålad i rosa igen....under så har jag först förseglat grunden med klarlack och sedan lagt på ett par lager hårspray,
Beväpnad med en mugg hett vatten och en pensel så gick jag lös på färgen! Det gick betydligt bättre denna gången.
När det var klart och kjag var nöjd så försegade jag med ett lager klarlack och och när det torkat så drog jag på ännu ett lager hårspray inför nästa omgång färg som ska chippas.
Medans hårspryen torkade så maskade jag och målade grönt och chippade medels vaselin
Sedan målade jag under ndelen med Tamyia Hull red...
Och satte igång direkt med mitt heta vatten och min pensel....mycket trevligare resultat och man har betydligt bättre koll på var chippandet hamnar.
Målade lite tamyia german grey i fören och aktern... hårspray chippat.
Installerade cockpit...
Och ving grejsimojsen....
Så en liten torrpassning för att se hur det ser ut....
Härnäst blir det oljewasher och annat otyg för att smuttsa ner ytterligare
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sleten och sketen!
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Sleten och sketen!
Sleten i alla fall......sketen kommer vi till
Janne.S- Moderator
Men dra räven i koks!
Flåssnyggt!
Flåssnyggt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer
Janne.S- Moderator
*BRAK*
Satana vad snyggt.....Jag visste att det skulle bli grymmt, men så här......över mina förvänntningar.....
Älskar detta Janne
en till på mörka smutsets väg
Satana vad snyggt.....Jag visste att det skulle bli grymmt, men så här......över mina förvänntningar.....
Älskar detta Janne
en till på mörka smutsets väg
Mal
Snyggt gjort slitage! Bra gjort Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Mal och Håkan
Zå är det.....star wars pryttlar skall vädras!
Zå är det.....star wars pryttlar skall vädras!
Janne.S- Moderator
Sista uppdateringen!
Först en tunn panel wash....
Torkade av den...blev inte helt nöjd..
Så jag lade på en till...
Bättre:D
Sedan lite smutsränder genom att göra masa prickar med olika oljefärger och sedan torka av i vindriktningen.
Typ så blev det...
>Sedan lite oljespill och rost..sedan mattlackade jag hela faderullan.
JAg diskade huven och doppade den i johnson....limmade på lite gjutstam som grepp.
Så...nästan klar..bara kanonerna kvar
SÅ tack för intresset...bilder är att vänta
Limma lugnt!
Först en tunn panel wash....
Torkade av den...blev inte helt nöjd..
Så jag lade på en till...
Bättre:D
Sedan lite smutsränder genom att göra masa prickar med olika oljefärger och sedan torka av i vindriktningen.
Typ så blev det...
>Sedan lite oljespill och rost..sedan mattlackade jag hela faderullan.
JAg diskade huven och doppade den i johnson....limmade på lite gjutstam som grepp.
Så...nästan klar..bara kanonerna kvar
SÅ tack för intresset...bilder är att vänta
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Fläsk! Fläsk och glass!
Verkligen förstklassigt förfall.
Verkligen förstklassigt förfall.
Matt_Public- Master of DNF
Janne.S- Moderator
SKETASNYGGT!!!!!!!
Den blir stor till och med i 1/72, undrar hur stor den skulle bli i 1/48?
Stefan
Den blir stor till och med i 1/72, undrar hur stor den skulle bli i 1/48?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan
1/48?.....oj, robust
den är 21.5m enligt wookiepedia.....tja knappa 45cm faktiskt.
1/48?.....oj, robust
den är 21.5m enligt wookiepedia.....tja knappa 45cm faktiskt.
Janne.S- Moderator
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I
» FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite
» Kuat Systems A-Wing
» Klar: BK 117 Space Ship 1/72 Revell
» Dornier Do 228-212 LM Marine Patrol - Revell 1/72 - Köpes
» FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite
» Kuat Systems A-Wing
» Klar: BK 117 Space Ship 1/72 Revell
» Dornier Do 228-212 LM Marine Patrol - Revell 1/72 - Köpes
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet