Academy Merkava Mk.4
+3
Marlin
Jörgen.E
David
7 posters
Sida 1 av 1
Academy Merkava Mk.4
Hej,
Dags för nästa alster, nu en Merkava Mk.4 ifrån academy.
Bygget vad som natt och dag om man jämför med HBs STRV 122 som jag byggde innan denna.
Oerhört bra passform. Jag har även fått slipa en del på mina etskunskaper då denna vagn har kättingar på baksidan av tornet med tillhörande halva sfärer. Detta för att motverka RPG-attacker.
Sfärerna fick skäras av direkt ifrån gjutstammarna och sedan limmas på båda sidorna av etsen. En väldigt tålamodsprövande övning.
Detta är i mitt tycke en av de mest innovativa, brutala och snyggaste av de moderna vagnarna som finns idag.
Resultatet finns att beskåda nedan.
Dags för nästa alster, nu en Merkava Mk.4 ifrån academy.
Bygget vad som natt och dag om man jämför med HBs STRV 122 som jag byggde innan denna.
Oerhört bra passform. Jag har även fått slipa en del på mina etskunskaper då denna vagn har kättingar på baksidan av tornet med tillhörande halva sfärer. Detta för att motverka RPG-attacker.
Sfärerna fick skäras av direkt ifrån gjutstammarna och sedan limmas på båda sidorna av etsen. En väldigt tålamodsprövande övning.
Detta är i mitt tycke en av de mest innovativa, brutala och snyggaste av de moderna vagnarna som finns idag.
Resultatet finns att beskåda nedan.
David
Sv: Academy Merkava Mk.4
Mycket snyggt bygge! Synnerligen bra ton på ökencamot.
För övrigt...gillar CV90'an i bakgrunden.
För övrigt...gillar CV90'an i bakgrunden.
Warsawpact- Starwarsviritous
Tusen tack Bosse!
Skarpa ögon där warsaw.Det är mitt första bygge då jag började på nytt. tog mig vatten över huvudet med wash som inte blev så lyckad...Ska ta revansch med en nyinköpt 9040C från HB.Kameran gör den något orättvis tycker jag dock,bilderna är lite överexponerade ,den är i själva verket något mörkare i tonen... oavsett det tack för de fina kommentarerna.
Skarpa ögon där warsaw.Det är mitt första bygge då jag började på nytt. tog mig vatten över huvudet med wash som inte blev så lyckad...Ska ta revansch med en nyinköpt 9040C från HB.Kameran gör den något orättvis tycker jag dock,bilderna är lite överexponerade ,den är i själva verket något mörkare i tonen... oavsett det tack för de fina kommentarerna.
David
Fräsigt, en panzer med kjol på tornet.
Snyggt byggt och målat, israeliskt är alltid tjusigt.
Snyggt byggt och målat, israeliskt är alltid tjusigt.
Matt_Public- Master of DNF
Jag är ju främst flygbyggare, men just Merkavan är en sådan vagn som bara är såååå brutalt läcker!
En Merkava står högt på önskelistan, ännu mera nu, var så säker!
Stefan
En Merkava står högt på önskelistan, ännu mera nu, var så säker!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jag kan varmt rekommendera Academys Merkava, i mitt tycke är Mk.4:ans torn det mest estetiska tilltalande.Den är något bredare än andra likvärdiga vagnar vilket ger den lite "sportbils" -look.Jag har även läst mot positivt om Mengs MK3D...Detta är academys LIC utförande"low intensity combat".Det ska till mer photoets egentligen bl.a. srålnät runt vitala delar så som vagnchefens "sikte"Tyvätt fick min dotter tag i Etsarket innan alla delar kom på plats och det va inte riktigt sig likt efter hennes behandling av det:(
David
Liknande ämnen
» Academy Merkava Mk.IV 1/35
» Till salu......1st Academy Merkava mkII med KMT minröjarrullarset....
» Merkava III 1/72 köpes
» Academy B-1B, 1/144
» P-51B Academy 1:48
» Till salu......1st Academy Merkava mkII med KMT minröjarrullarset....
» Merkava III 1/72 köpes
» Academy B-1B, 1/144
» P-51B Academy 1:48
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet