pansarfråga:Antenn till1/35
+3
MiniStuff
Per K
David
7 posters
Sida 1 av 1
pansarfråga:Antenn till1/35
Är det någon som har ett förslag på hur man kan lösa antenner till vagnar i 1/35?Jag har tidigare testat att värma och dra gjutstammar men jag är inte riktigt nöjd med resultatet.Har någon erfarenheter att använda alternativa mtrl?
Stort tacksam för förslag.
Stort tacksam för förslag.
David
Sv: pansarfråga:Antenn till1/35
Såg nu att jag lyckas posta detta i fel forum.Kan någon vänligt sinnad mod. flytta den till tips och tricks tråden?
David
Lite beroende på epok osv så finns det både att köpa eftermarknadsjox eller så kan man använda pianosträngar om man ska ha raka antenner. Jag brukar använda penselstrån från stora målarpenslar om det inte är för långa antenner som ska till. Dessa har fördelen att man inte sticker sig på dom och att dom inte går av vid beröring, men längden är som sagt ett problem ibland.
Per K
MiniStuff- Vicesheriff
Instämmer där.Per K skrev:Lite beroende på epok osv så finns det både att köpa eftermarknadsjox eller så kan man använda pianosträngar om man ska ha raka antenner. Jag brukar använda penselstrån från stora målarpenslar om det inte är för långa antenner som ska till. Dessa har fördelen att man inte sticker sig på dom och att dom inte går av vid beröring, men längden är som sagt ett problem ibland.
Tidsepok och vilken vagn den skall sitta på är några faktorer att tänka på.
Men generellt så fungerar det fint med gitarrsträngar ca 2,25mm
Warsawpact- Starwarsviritous
Tack för alla tips.Jag bygger modernt pansar och jag tänkte att antenner hade lyft mina byggen.Som det ser ut nu har jag en 122:a, en strf 90,en Merkava mk4 och även en relativt snart färdig M1A2.
David
Har fastnat för att testa gitarr strängar.Det är dock helt okänd terräng för mig.vad rekommenderas för strängar?Nypon?Stål?
David
G-sträng i stål.
Blir inte det mycket obekvämt...
/Bosse
Ursäkta, jag kunde inte låta bli....
Marlin
Marlin skrev:
G-sträng i stål.
Blir inte det mycket obekvämt...
/Bosse