Ny spruta .. min Meiji mp2 är död
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Ny spruta .. min Meiji mp2 är död
Så då har min gamla fin spruta lagg ner ,, inte det som jag ville spendera pengar på just nu
Gängorna är helt slut det bubblar lika mycket i koppen som det fräser i fronten,,,
Har en grävling Crescendo 175 ,,men även med det finaste nålen så är den mycket svår att göra fin lir med
jag behöver en finlirs spruta
vilken skulle ni rek ?
Gängorna är helt slut det bubblar lika mycket i koppen som det fräser i fronten,,,
Har en grävling Crescendo 175 ,,men även med det finaste nålen så är den mycket svår att göra fin lir med
jag behöver en finlirs spruta
vilken skulle ni rek ?
Gigabyte
Sv: Ny spruta .. min Meiji mp2 är död
Tråkigt att höra , inte alls roligt när sprutan går sönder:(
Jag köpte mig en H&S evolution silverline nyligen. Har använt den varje dag under en veckas tid, jag kan säga såhär:
Hade jag inte varit gift så hade jag utan tvekan frågat sprutan om den ville gifta sig med mig
Den är fruktansvärt bra på alla punkter man kan tänka sig, har använt den till att spruta Vallejos primer,Alclad,flory washer preshade samt postshade av små paneler, allt fungerar klockrent. Den är super smidig att rengöra, hög kvalitet på materialet och den ger ett perfekt resultat varje gång.
Innan jag köpte mig denna spruta hade jag en Paasche Talon ( som också är en kvalitetsspruta, iaf enligt priset) samt en spruta från Jula. När jag jämför Passchen med H&S så är det nästan som att jämföra med Jula sprutan, H&S är brutalt mycket finare både material,utförande och resultat mässigt. Jag säger inte att paaschen är dålig för det är den inte, jag menar bara att H&S är mycket bättre:)
Så jag skulle utan att tveka rekommendera någon av sprutorna från H&S. Det spelar inte så stor roll vilken utav dom du väljer eftersom sprutresultatet är det samma då alla H&S sprutor använder samma nål,munstycke osv, dvs att du kan använda samma nål och munstycke till både Infinity, evolution,evulution silverline och deras CR plus serie.
Skillnaden mellan H&S sprutorna ligger i vilka finesser dom har, packningar samt hur ytan är behandlad.
Jag beställde från everythingairbrush.com, bra priser och service. Paketet kom upp till mig i Luleå på 6 dagar, och då var det levererat till dörren.
// Ernst
Jag köpte mig en H&S evolution silverline nyligen. Har använt den varje dag under en veckas tid, jag kan säga såhär:
Hade jag inte varit gift så hade jag utan tvekan frågat sprutan om den ville gifta sig med mig
Den är fruktansvärt bra på alla punkter man kan tänka sig, har använt den till att spruta Vallejos primer,Alclad,flory washer preshade samt postshade av små paneler, allt fungerar klockrent. Den är super smidig att rengöra, hög kvalitet på materialet och den ger ett perfekt resultat varje gång.
Innan jag köpte mig denna spruta hade jag en Paasche Talon ( som också är en kvalitetsspruta, iaf enligt priset) samt en spruta från Jula. När jag jämför Passchen med H&S så är det nästan som att jämföra med Jula sprutan, H&S är brutalt mycket finare både material,utförande och resultat mässigt. Jag säger inte att paaschen är dålig för det är den inte, jag menar bara att H&S är mycket bättre:)
Så jag skulle utan att tveka rekommendera någon av sprutorna från H&S. Det spelar inte så stor roll vilken utav dom du väljer eftersom sprutresultatet är det samma då alla H&S sprutor använder samma nål,munstycke osv, dvs att du kan använda samma nål och munstycke till både Infinity, evolution,evulution silverline och deras CR plus serie.
Skillnaden mellan H&S sprutorna ligger i vilka finesser dom har, packningar samt hur ytan är behandlad.
Jag beställde från everythingairbrush.com, bra priser och service. Paketet kom upp till mig i Luleå på 6 dagar, och då var det levererat till dörren.
// Ernst
ernie87
Tack för Tipset o råd ernie
Är lite dyr men man får ju kvalité ,,,frågan är om jag kan ta till vara på den kvalitén ,,l
men är väl dax att ta sig upp ett par pinnhål på modell stegen,,,
Ps la en bes till puma hobby nu på 123003 Evolution airbrush "Two in One"
(pris. 1.199 kr),, han har lite segt system ,, med E-post i stället för varukorg
men det funkar ju detta med
Är lite dyr men man får ju kvalité ,,,frågan är om jag kan ta till vara på den kvalitén ,,l
men är väl dax att ta sig upp ett par pinnhål på modell stegen,,,
Ps la en bes till puma hobby nu på 123003 Evolution airbrush "Two in One"
(pris. 1.199 kr),, han har lite segt system ,, med E-post i stället för varukorg
men det funkar ju detta med
Gigabyte
Jo dom kostar ju en del, men som sagt det är kvalitet. Vet en person som har haft sin evolution i över 10 år! Självklart med packningsbyte osv..
Det tror jag absolut att du kan!
Det tror jag absolut att du kan!
ernie87
Bra val! Har också en evolution silverline 2in1med fpc (lufttrycksregulator). Klockren spruta har haft min i ungefär 7 år, bara lite packningsbyten och byten av nålar och munstycken, nålarna och munstyckena har behövts bytas på grund av min egen klantighet. Det enda slitaget som syns är att kromet börjat försvinna i botten på min färgkopp.
linusorn
Låter som ett bra val som sagt
Men håll på att glömma det viktigaste
spelar ingen roll vilken kvalité om man inte har bra rengörings verktyg
Men håll på att glömma det viktigaste
spelar ingen roll vilken kvalité om man inte har bra rengörings verktyg
Rengöringset för Munstycke | Rengöringsnål för Munstycke | ||
AR-117400 Rengöringset för munstycke. (Nozzle cleaning set) (pris: 179 kr) |
Gigabyte
Liknande ämnen
» Någon som behöver en ny spruta...
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Spruta Humbrol akryl, Citadell och Vallejo-non-Air genom sprutan?
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Spruta Humbrol akryl, Citadell och Vallejo-non-Air genom sprutan?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|