IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny spruta .. min Meiji mp2 är död

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ny spruta .. min Meiji mp2 är död  Empty Ny spruta .. min Meiji mp2 är död

Inlägg av Gigabyte fre apr 11 2014, 18:04

Så då har min gamla fin spruta lagg ner ,, inte det som jag ville spendera pengar på just nu  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad 
 Gängorna är helt slut det bubblar lika mycket i koppen som det fräser i fronten,,, Razz 

Har en grävling Crescendo 175 ,,men även med det finaste nålen så är den mycket svår att göra fin lir med 

jag behöver en finlirs spruta 

vilken skulle ni rek ?
Gigabyte
Gigabyte

Till överst på sidan Gå ner

Ny spruta .. min Meiji mp2 är död  Empty Sv: Ny spruta .. min Meiji mp2 är död

Inlägg av ernie87 fre apr 11 2014, 21:36

Tråkigt att höra , inte alls roligt när sprutan går sönder:(

Jag köpte mig en H&S evolution silverline nyligen. Har använt den varje dag under en veckas tid, jag kan säga såhär:
Hade jag inte varit gift så hade jag utan tvekan frågat sprutan om den ville gifta sig med mig  king 
Den är fruktansvärt bra på alla punkter man kan tänka sig, har använt den till att spruta Vallejos primer,Alclad,flory washer preshade samt postshade av små paneler, allt fungerar klockrent. Den är super smidig att rengöra, hög kvalitet på materialet och den ger ett perfekt resultat varje gång.

Innan jag köpte mig denna spruta hade jag en Paasche Talon ( som också är en kvalitetsspruta, iaf enligt priset) samt en spruta från Jula. När jag jämför Passchen med H&S så är det nästan som att jämföra med Jula sprutan, H&S är brutalt mycket finare både material,utförande och resultat mässigt. Jag säger inte att paaschen är dålig för det är den inte, jag menar bara att H&S är mycket bättre:) 

Så jag skulle utan att tveka rekommendera någon av sprutorna från H&S. Det spelar inte så stor roll vilken utav dom du väljer eftersom sprutresultatet är det samma då alla H&S sprutor använder samma nål,munstycke osv, dvs att du kan använda samma nål och munstycke till både Infinity, evolution,evulution silverline och deras CR plus serie. 

Skillnaden mellan H&S sprutorna ligger i vilka finesser dom har, packningar samt hur ytan är behandlad. 

Jag beställde från everythingairbrush.com, bra priser och service. Paketet kom upp till mig i Luleå på 6 dagar, och då var det levererat till dörren. 

// Ernst
ernie87
ernie87

Inlägg av Gigabyte fre apr 11 2014, 22:40

Tack för Tipset o råd ernie  Exclamation 

Är lite dyr men man får ju kvalité ,,,frågan är om jag kan ta till vara på den kvalitén ,,l scratch 
men är väl dax att ta sig upp ett par pinnhål på modell stegen,,,

Ps la en bes till puma hobby  nu på 123003 Evolution airbrush "Two in One"

(pris. 1.199 kr),, han har lite segt system ,, med E-post i stället för varukorg 
men det funkar ju detta med
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av ernie87 lör apr 12 2014, 05:44

Jo dom kostar ju en del, men som sagt det är kvalitet. Vet en person som har haft sin evolution i över 10 år! Självklart med packningsbyte osv..

Det tror jag absolut att du kan!
ernie87
ernie87

Inlägg av linusorn lör apr 12 2014, 10:22

Bra val! Har också en evolution silverline 2in1med fpc (lufttrycksregulator). Klockren spruta har haft min i ungefär 7 år, bara lite packningsbyten och byten av nålar och munstycken, nålarna och munstyckena har behövts bytas på grund av min egen klantighet. Det enda slitaget som syns är att kromet börjat försvinna i botten på min färgkopp.

linusorn

Inlägg av Gigabyte mån apr 14 2014, 20:46

Låter som ett bra val som sagt 

Men håll på att glömma det viktigaste 
spelar ingen roll vilken kvalité om man inte har bra rengörings verktyg  

Ny spruta .. min Meiji mp2 är död  Airbrush_200
Rengöringset
för Munstycke
Ny spruta .. min Meiji mp2 är död  Airbrush_200
Rengöringsnål
för Munstycke

Ny spruta .. min Meiji mp2 är död  Rengoringsats_100Ny spruta .. min Meiji mp2 är död  Rengoringsnal_100 
 AR-117400 Rengöringset för munstycke. (Nozzle cleaning set)
(pris: 
179 kr)
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet