Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
+11
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
cas
frznlogic
linusorn
ernie87
Azgaron
Exelon
Henrik Bergman
Mal
15 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 12
Sida 1 av 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
Allright folks,
De som vill se del ett, kan gå via denna länk...
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t3696-mals-way-fw190a8-r2-r8-sturmbock-part-i-the-end-it-is-done#87336
Då ska vi se....En bil ska vi ha..Valet är så ganska självklart i min mening en Kubelwagen...Skitful men ack så charmig, allt e enkelt och funktionellt, man får plats med mkt bratwurst unt Bier....
nu kommer jag behöva hjlp med detta, har som sagt Ingen Jäkla koll Alls färger mm på dem kärrorna, den ska ju chippas, så vad för kulör var det på grundfärgen...
Nåja kommer väl dit sen, delarna ska tvättas...viktigt som fasiken, färgen fäster så mkt bättre när det är rent.....
Dags o inspektera delarna att inget är snett, felgjutet, saknas nåt mm...
Nu till dem plankorna ja, fick grymt tipps av erns, kör på Balsa, det är kalas att vädra, iom den suger upp bra, sagt o gjort, införskaffade mig Balsa, har en bit mahogny sen tidigare ifall det behövs med
Nu ska vi se, inspiration och få in snafu, yep Rött Vin behövs med Modellbygge i fokus har jag haf sen 80talet, basic stuff men grunderna är som sagt densamma, så plocka lite värdefulla saker inför figurmåleri...
Yep, imorgon så sparkar vi igång detta vansinne
/Juha
De som vill se del ett, kan gå via denna länk...
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t3696-mals-way-fw190a8-r2-r8-sturmbock-part-i-the-end-it-is-done#87336
Då ska vi se....En bil ska vi ha..Valet är så ganska självklart i min mening en Kubelwagen...Skitful men ack så charmig, allt e enkelt och funktionellt, man får plats med mkt bratwurst unt Bier....
nu kommer jag behöva hjlp med detta, har som sagt Ingen Jäkla koll Alls färger mm på dem kärrorna, den ska ju chippas, så vad för kulör var det på grundfärgen...
Nåja kommer väl dit sen, delarna ska tvättas...viktigt som fasiken, färgen fäster så mkt bättre när det är rent.....
Dags o inspektera delarna att inget är snett, felgjutet, saknas nåt mm...
Nu till dem plankorna ja, fick grymt tipps av erns, kör på Balsa, det är kalas att vädra, iom den suger upp bra, sagt o gjort, införskaffade mig Balsa, har en bit mahogny sen tidigare ifall det behövs med
Nu ska vi se, inspiration och få in snafu, yep Rött Vin behövs med Modellbygge i fokus har jag haf sen 80talet, basic stuff men grunderna är som sagt densamma, så plocka lite värdefulla saker inför figurmåleri...
Yep, imorgon så sparkar vi igång detta vansinne
/Juha
Mal
Sv: Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
Lycka till!
Den boken lånade jag på biblioteket, när jag var yngre
Det skall bli kul att följa det här.
/Henrik
Den boken lånade jag på biblioteket, när jag var yngre
Det skall bli kul att följa det här.
/Henrik
Henrik Bergman
Japp....
Kommer bli skitkul
Allt e nytt för mig, bil, figurer, diorama lol....
Har hjälp från Ernst m massor m tips mm, så brukar slå honom en pling då o då vi tipsar o snackar modeller om vad testat o vad testa
Samt Tiking finns ju här med, så han kan ge värdefulla tips
så llar alla andra med så little help from my friends
Kommer bli skitkul
Allt e nytt för mig, bil, figurer, diorama lol....
Har hjälp från Ernst m massor m tips mm, så brukar slå honom en pling då o då vi tipsar o snackar modeller om vad testat o vad testa
Samt Tiking finns ju här med, så han kan ge värdefulla tips
så llar alla andra med så little help from my friends
Mal
Ja allt va tyskarna hade på marken är primad i oxidröd(RAL8017). Denna färg ser jag lite varstans även idag så det måste vara jäkligt slitstark och bra primer. Sen ovan på så är det Dunkelgelb(RAL7028) vad annars late ww2 och Grün(RAL6007).
Vet inte vad du målar med för färgfabrikat så kan inte hjälpa dej än iaf med det.
Fråga mej inte varför med tysk flyg använde RLM färgkoder och markfordon RAL.
Vet inte vad du målar med för färgfabrikat så kan inte hjälpa dej än iaf med det.
Fråga mej inte varför med tysk flyg använde RLM färgkoder och markfordon RAL.
Exelon
När jag byggde min Kubelwagen så körde jag följande färger: (mina inom parentes)
X-18 = (Humbrol 85 blanksvart)
XF-1 = (Humbrol 33 svart)
XF-2 = (Humbrol 34 vit)
XF-10 = (Humbrol 98 brun)
XF-15 = (Humbrol 61 hudfärg)
XF-16 = (Humbrol 56 alu)
XF-49 = (Humbrol 26 Khaki)
XF-52 = (Humbrol 29)
XF-56 = (Humbrol 56 alu)
XF-60 = (Humbrol 63 sand)
XF-61 = (Humbrol 30 mörkgrön)
XF-64 = (Humbrol 160 rödbrun)
XF-65 = (Humbrol 116 )
XF-66 = (Humbrol 106)
X-18 = (Humbrol 85 blanksvart)
XF-1 = (Humbrol 33 svart)
XF-2 = (Humbrol 34 vit)
XF-10 = (Humbrol 98 brun)
XF-15 = (Humbrol 61 hudfärg)
XF-16 = (Humbrol 56 alu)
XF-49 = (Humbrol 26 Khaki)
XF-52 = (Humbrol 29)
XF-56 = (Humbrol 56 alu)
XF-60 = (Humbrol 63 sand)
XF-61 = (Humbrol 30 mörkgrön)
XF-64 = (Humbrol 160 rödbrun)
XF-65 = (Humbrol 116 )
XF-66 = (Humbrol 106)
Gäst- Gäst
Bildtips till dig Mal
Mvh Ola
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Tackar Tackar.. grymt tackar
Figuren kommer inte att användas iom den är off scale....FW är ju 1:32 och figurerna ska vara 1:32 fordon kommer man undan med iom synns inte lika mkt har jag fått förklarat för mig av ernst
Sitter och kollar lite på andras modeller av kubelwagen..'''gillar denna som fasiken altså...
http://figures-dioramas.blogspot.se/2011/09/kubelwagen-dak-germany-wwii-tamiya-135.html
Den är hur frän som helst, det är galet snyggt chippad som man ser oxidfärgen all over, den är hur snygg som helst
Figuren kommer inte att användas iom den är off scale....FW är ju 1:32 och figurerna ska vara 1:32 fordon kommer man undan med iom synns inte lika mkt har jag fått förklarat för mig av ernst
Sitter och kollar lite på andras modeller av kubelwagen..'''gillar denna som fasiken altså...
http://figures-dioramas.blogspot.se/2011/09/kubelwagen-dak-germany-wwii-tamiya-135.html
Den är hur frän som helst, det är galet snyggt chippad som man ser oxidfärgen all over, den är hur snygg som helst
Senast ändrad av Mal den lör apr 26 2014, 12:53, ändrad totalt 1 gång
Mal
Ska bli kul att se vad du gör med kübeln!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Allright .....
Monterat så mkt som bara går.......
Preshading.....rakt av.... för primern kommer ju sen ...
Min tolkning av den oxidröda...nu är det ju så som exelon visade RAL koden, japp vet att den ska vara mer chocolate, men saken är ju att färger ändras i skala, och det blir inte oxidrött när det är smått, so hey, egen mix, samt nu kommer chippingen poppa fram snyggt o synas, sen när det vädras så dämpas det
Notera att vitbalansen är värdelös på min Iphone så den är faktiskt en annan ton mera reddishbrunt
Monterat så mkt som bara går.......
Preshading.....rakt av.... för primern kommer ju sen ...
Min tolkning av den oxidröda...nu är det ju så som exelon visade RAL koden, japp vet att den ska vara mer chocolate, men saken är ju att färger ändras i skala, och det blir inte oxidrött när det är smått, so hey, egen mix, samt nu kommer chippingen poppa fram snyggt o synas, sen när det vädras så dämpas det
Notera att vitbalansen är värdelös på min Iphone så den är faktiskt en annan ton mera reddishbrunt
Mal
Ser riktigt bra ut ! Tycker att du har fått till den röda färgen riktigt bra !
Rock n roll bro!
Rock n roll bro!
ernie87
Blir hur snyggt som helst. Sen så spelar färgens exakta kulör mindre roll då det hände så mycket med färgerna under kriget. Det sägs ju att panzar grå nästan ska vara åt det svarta hållet när dom var nymålade vilket våra modeller sällan är. Så det verkar som allt vi bygger blir lite ljusare i kulören. Så eftersom ingen vet exakt så är inget fel.
Exelon
Ser snyggt ut så långt!
Håkan
Håkan
Snyggt jobbat. Ska bli kul att se detta växa fram.
linusorn
Ruggigt coolt att se :-). Har varit lite sugen på att göra ett diorama av min fw190 också när det nu blir byggt, man blir ju inte mindre lockad av att se det här ;-)
frznlogic
Tackar grabbar.....
Mera montering o sen börjar alvaret, senna ska bli en rullande rosthög sent 44/45....
ska få lite löv av ernst aå det konmer bli rät rätt sliten kärra lol...
Mera montering o sen börjar alvaret, senna ska bli en rullande rosthög sent 44/45....
ska få lite löv av ernst aå det konmer bli rät rätt sliten kärra lol...
Mal
Mycket lovande start på den lilla kärran!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Detsamma som CAS sa. Very nice!cas skrev:Mycket lovande start på den lilla kärran!
Matt_Public- Master of DNF
OMG , sicken söt start på kärran din
//Ola
//Ola
Gäst- Gäst
Snyggt chippat!
Håkan
Håkan
Japp....
Redone......men nu e den på gång hehe, påtryckning från ernst
Primern Egen coctail av färger
på m Chippingvätska...sen färg
liten parad av grejjer.....
chipping påbörjad.....
Mal
Sida 1 av 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 12
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|