Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
+9
cas
Janne.S
Gigabyte
Azgaron
Henrik Bergman
ernie87
Stefan E
Matt_Public
Mal
13 posters
Sida 1 av 1
Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
japp.....
Då ska vi se...detta var mkt nytt för mig detta bygge av ett diorama...
Mina första figurer, service enhet, bil, samt dioramabasplatta......på det min första stora erfarenhet av resin med....alldrig pysslat m detta förut, det har varit mkt roligt mm...
Figurerna var från verlinden, de var riktigt dåliga gjutningar på dem i detaljer mm, ögonen snett osvh, listan är mkt mkt lång, servicevagnen från Verlinden likaså men något bättre.
Färgerna jag använt är Vallejos samt Tmaiyas, många egna blandningar på det mesta för o få rätt tonkänsla i färgerna, figurerna var en blandning av Vallejos akrylfärger samt mkt oljefärger....
Mkt scratch, plankorna är av balsaträ mm utskurna till plankor, gips, spackel, blomjord, sand från en djuraffär, en lång lista...vädringen anvädes bla tamiyas färger samt slorys och indian ink.......
Dioramas kommer jag helt klart göra igen.....Denna är min MK 1 i dioramas, och får namnet 12.1 (kärran e 12 och 1 är mitt första diorama), då jag numrerar mina byggen efter återstarten för strax över två år sedan, (inte byggt på 19-20år)
har lärt mig massor med nya medium mm, lärt mig ex att bättre planering i ett tidigt stadium är ett måste, men svårt att veta då man inte pysslat m sånt här förut, figurerna helt klart en ny erfarenhet, det var banne mig riktigt svårt få till....jaja, mer figurer ska målas, med bättre modeller helt klart då Verlindens inte var så jäkla bra......men men....
Jaja nog tjatat om detta och över till bilderna.....
Yakis lite oskärpa....ska ta om den senare....
Då ska vi se...detta var mkt nytt för mig detta bygge av ett diorama...
Mina första figurer, service enhet, bil, samt dioramabasplatta......på det min första stora erfarenhet av resin med....alldrig pysslat m detta förut, det har varit mkt roligt mm...
Figurerna var från verlinden, de var riktigt dåliga gjutningar på dem i detaljer mm, ögonen snett osvh, listan är mkt mkt lång, servicevagnen från Verlinden likaså men något bättre.
Färgerna jag använt är Vallejos samt Tmaiyas, många egna blandningar på det mesta för o få rätt tonkänsla i färgerna, figurerna var en blandning av Vallejos akrylfärger samt mkt oljefärger....
Mkt scratch, plankorna är av balsaträ mm utskurna till plankor, gips, spackel, blomjord, sand från en djuraffär, en lång lista...vädringen anvädes bla tamiyas färger samt slorys och indian ink.......
Dioramas kommer jag helt klart göra igen.....Denna är min MK 1 i dioramas, och får namnet 12.1 (kärran e 12 och 1 är mitt första diorama), då jag numrerar mina byggen efter återstarten för strax över två år sedan, (inte byggt på 19-20år)
har lärt mig massor med nya medium mm, lärt mig ex att bättre planering i ett tidigt stadium är ett måste, men svårt att veta då man inte pysslat m sånt här förut, figurerna helt klart en ny erfarenhet, det var banne mig riktigt svårt få till....jaja, mer figurer ska målas, med bättre modeller helt klart då Verlindens inte var så jäkla bra......men men....
Jaja nog tjatat om detta och över till bilderna.....
Yakis lite oskärpa....ska ta om den senare....
Mal
Sv: Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
Pretty hot sh*t!
Att det är debuten märks då inte. Välkomponerat och, framför allt, övertygande. Samtliga delar utstrålar ansträngning. Hela vägen från pilotens skitnödiga uttryck "inte nu igen, inte nu", mekanikerns uppgivna min och markutrustningens minst sagt fältmässiga skick. Till och med gräset mår dåligt.
En utmärkt prestation!
Att det är debuten märks då inte. Välkomponerat och, framför allt, övertygande. Samtliga delar utstrålar ansträngning. Hela vägen från pilotens skitnödiga uttryck "inte nu igen, inte nu", mekanikerns uppgivna min och markutrustningens minst sagt fältmässiga skick. Till och med gräset mår dåligt.
En utmärkt prestation!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
Daaaaaaaaaamn, vilket bygge , BRAVO
Gäst- Gäst
Tackar tackar för de fina orden........
Dioramas o figurer ska utforskas rejält......
min kompis ernst vill att jag ska veva ihop en stridsvagns dio....
kanske vem vet, alldrig byggt en tank....
Dioramas o figurer ska utforskas rejält......
min kompis ernst vill att jag ska veva ihop en stridsvagns dio....
kanske vem vet, alldrig byggt en tank....
Mal
Suveränt Snyggt, Mal!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jepp, som väntat, brutalt snyggt! Välkomponerat dio med extremt hög och snygg finish!
Hehe, Klart att du ska bygga ett stridsvagns dio!
// Ernst
Hehe, Klart att du ska bygga ett stridsvagns dio!
// Ernst
ernie87
Nice!
Hur snyggt som helst.
Blir det fler?
/Henrik
Hur snyggt som helst.
Blir det fler?
/Henrik
Henrik Bergman
Mycket snyggt byggt dio, Mal! Less is more sägs det ju och det har du ju fixat fint i det här fallet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Dioramas kommer det bli fler av efter detta hehe...Henrik Bergman skrev:Nice!
Hur snyggt som helst.
Blir det fler?
/Henrik
im hooked....det var fan skitkul
Mal
Tackar Håkan.....Azgaron skrev:Mycket snyggt byggt dio, Mal! Less is more sägs det ju och det har du ju fixat fint i det här fallet!
Håkan
Så sant så sant.....höll tillbaka en hel del tro mig, tro mig.....
Mal
Rackans snyggt !!!!
Gigabyte
Hujeda mig vad snyggt!
Du har fått nästan Charles (Tiking)likt liv i diot!
Enormt läcker vädring och snyggt komponerat!
Du har fått nästan Charles (Tiking)likt liv i diot!
Enormt läcker vädring och snyggt komponerat!
Janne.S- Moderator
Jädrar i min lilla låda vad det blev fint!
Man känner nästan hur bråttom den stackars piloten har
Vädringen är helt utsökt och på alldeles rätt nivå.
Om jag får komma med lite kritik, jag som inte kan nåt om diorama eller ur man bygger figurer, är att tyget på deras uniformer är lite för blankt för att vara tyg, men om det ens går att få mattare det har jag ingen aning om.
Det är hursomhelst ett SNYGGEBYGGE!
Man känner nästan hur bråttom den stackars piloten har
Vädringen är helt utsökt och på alldeles rätt nivå.
Om jag får komma med lite kritik, jag som inte kan nåt om diorama eller ur man bygger figurer, är att tyget på deras uniformer är lite för blankt för att vara tyg, men om det ens går att få mattare det har jag ingen aning om.
Det är hursomhelst ett SNYGGEBYGGE!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar grabbar tackar, det värmer....
första diot o figurer o fordon...detta kommer göras igen...
lärt mig massor
@Cas....
Toppen kritik och tar till mig.....
Påpekar att det är mer illusion m ljuset och highlight (oljefärger) figurernas kroppar har fått Tamiyas TS80 Matt lack.....det enda som fått klarlack är figurernas ansikten (vinkel snett uppifrån för hudens blankhet då maskat sen ansiktena för o skydda dem från mattlacken)
Men ska helt klart ta till mig så nästa figurer kommer dämpas i konttastera en aningen mer så det blir mera rätt....
jag vet precis vad du menar m figurerna, sålåtrer dem vara o bygga nya
dessa var mitt första försök m figurer nånsin o e rätt nöjd trots allt....
nästa då jäklar blire åka av
första diot o figurer o fordon...detta kommer göras igen...
lärt mig massor
@Cas....
Toppen kritik och tar till mig.....
Påpekar att det är mer illusion m ljuset och highlight (oljefärger) figurernas kroppar har fått Tamiyas TS80 Matt lack.....det enda som fått klarlack är figurernas ansikten (vinkel snett uppifrån för hudens blankhet då maskat sen ansiktena för o skydda dem från mattlacken)
Men ska helt klart ta till mig så nästa figurer kommer dämpas i konttastera en aningen mer så det blir mera rätt....
jag vet precis vad du menar m figurerna, sålåtrer dem vara o bygga nya
dessa var mitt första försök m figurer nånsin o e rätt nöjd trots allt....
nästa då jäklar blire åka av
Mal
Oljefärger på figurer är en helt ny fantastisk värld som öppnats för Mals Way....
Tekniken kommer tillämpas i kärror med då sett effekter som är helt galet ballt....
Tekniken kommer tillämpas i kärror med då sett effekter som är helt galet ballt....
Mal
Fantastiskt fint! A jolly good effort!
Warsawpact- Starwarsviritous
Tackar tackar....
Kul att du gilla den
Kul att du gilla den
Mal
OMG...jag är mållös, kan inte ens skriva ut tre enkla ord...
David
Tackar David....
kul att du gilla den...
kommer bli mer av den varan helt klart
kul att du gilla den...
kommer bli mer av den varan helt klart
Mal
Lagt sista handen på dioramat..skylt...fotat utomhus...nu öl.....
går att beskådas på LSP forumet...för dem som står ut i värmen
http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=51694
går att beskådas på LSP forumet...för dem som står ut i värmen
http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=51694
Mal
Skitsnyggt.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Fantastic! Det ser underbart ut!
frznlogic
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Smile for the TIME - (ny diorama med samma nämn som förre diorama)
» Sturmbock (Hobbyboss FW-190A-8 1/72)
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Smile for the TIME - (ny diorama med samma nämn som förre diorama)
» Sturmbock (Hobbyboss FW-190A-8 1/72)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|