IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

+17
Jojje
Warsawpact
Tobias
Henrik Bergman
linusorn
Patrik K
Gigabyte
Janne.S
ernie87
cas
Stefan E
SAU
David
Mal
Matt_Public
Azgaron
Marlin
21 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 17 Föregående  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Nästa

Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin fre jul 18 2014, 21:01

Hejsan,
I dag när jag kom hem från att ha hämtat hem familjen från stugan så låg ett styvt kuvert från Tyskland hemma och väntade på mig.
Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 WP_20140718_20_13_40_Pro_zps99cedb8c
Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 WP_20140718_20_13_47_Pro_zps9a3acd8e

Walkways till min Tornado.
Och Harald är ju en hederskille som bara sänder ut varor av högsta kvalitet, skickade med ett extra ark som tydligen inte håller måttet.
Kommer säkert att komma bra till pass för jag kommer säkert sabba någon dekal.
Enligt uppgift så ska de vara väldigt tunna.

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 WP_20140718_20_14_24_Pro_zps19477e10

Dessa linjer är nog inte möjliga att maska och måla Shocked


När jag ändå var i farten och beställde walkways passade jag på att köpa ett Luftwaffe ark också, man kan ju spara lite på portokostnaden.
JaBoG 32 & 33 i den senaste standard målningen, enhetlig FS 35237 - eller som man också kan kalla det, Tråkgrått.

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 WP_20140718_20_15_39_Pro_zps6d800473
Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 WP_20140718_20_15_47_Pro_zps24d97b77

Hahen gör inget ark i Norm 76, eller den ännu snyggare Norm 83 ännu.
Men det kommer säkert vad det lider.
Det ryktas om ett stencilark också.
Tornados i Norm 76 och Norm 83 hade mer stenciler än vad de tyska F-4F hade.
Närmare 500 olika instruktioner över hela flygkroppen.
Galet värre alltså.

Så då är det väl bara att bänka sig vid byggbordet och se om man kan få ihop cockpiten under kvällen.

Fortsättning följer....

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Mal fre jul 18 2014, 21:10

Trevligt o galet bra o få extra ark av dekaler som du sa, just in case....

Samt detta är rena orgien av delar o dekaler, denna kommer hålla dig sysselsatt ett bra tag gissar jag Very Happy

Dem walkwaysen hmmm de är för knepiga att maska o måla 1:48...skulle inte ge mig på det fast jag maskar o målar allt då 1:32....skulle där köra dekal med Smile iom de röda strecken...kan gå med laserskurna masker, men om man sätter en bråkdel millimeter fel så synns det galet mkt....

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin fre jul 18 2014, 21:18

Tack Mal.
Jo det är mycket trevligt att få extra och sen inte behöva betala för det.
Jag kommer att ha att göra hela hösten med detta bygge.
Den första Tornadon kommer bli OOB bortsett från dekalerna.
Men Eduards ets set som kommer i augusti kommer jag titta noga på, och säkert använda på mitt andra bygge.
Men som jag har skrivit tidigare, så är detta bara den första i en lång rad av Tornados.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Mal fre jul 18 2014, 21:21

Marlin skrev:Tack Mal.
Jo det är mycket trevligt att få extra och sen inte behöva betala för det.
Jag kommer att ha att göra hela hösten med detta bygge.
Den första Tornadon kommer bli OOB bortsett från dekalerna.
Men Eduards ets set som kommer i augusti kommer jag titta noga på, och säkert använda på mitt andra bygge.
Men som jag har skrivit tidigare, så är detta bara den första i en lång rad av Tornados.

/Bosse

Aha...

Olika varieanter eller indevider/nationer....

Som jag kör mina FW190a8r2 fast lite olika varianter och utvalda indevider?

Hursomhelst det är galet kul...iom första kärran går som mall så man ser vad som väntar samt vad som kan bli issues, bygge två mkt lättare Very Happy osv....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin fre jul 18 2014, 21:27

Just precis så.
Jag har gillat Tornadon sen den kom i slutet på sjuttiotalet.
Jag tror faktiskt att min absolut första referensbok var just om Tornado.
Så som vissa samlar Bf109/FW190 kommer jag att gå all-in på Tonkas.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Mal fre jul 18 2014, 21:31

Marlin skrev:Just precis så.
Jag har gillat Tornadon sen den kom i slutet på sjuttiotalet.
Jag tror faktiskt att min absolut första referensbok var just om Tornado.
Så som vissa samlar Bf109/FW190 kommer jag att gå all-in på Tonkas.

/Bosse

Det är helrätt Bosse.....samt man lär sig ett o annat om dem med....jag älskar sånt geekande e sån själv många gånger Very Happy peta i saker för en själv med böcker o film...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Stefan E fre jul 18 2014, 22:49

Verkligen snygga dekaler, men helgrått är lite för trist för mig, så jag väntar på Norm 76 istället.

Schysst att skicka med lite extra, skönt att ha med så tunna linjer. 

Måste kolla upp hans sida....

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Janne.S fre jul 18 2014, 22:54

Vansinnes stenciler att se fram emot då....... jisstanes!
Hoppas de passar Revell modellen förresten...de där walkwaysen.
Tusan jag måste slösa lite pegar där med.....om det blir något över. Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Patrik K fre jul 18 2014, 23:01

Kanske är elakt att säga att man längtar till barnen flyttar hemifrån...men jag vill också bygga STORA modeller!!! Very Happy

Men fram tills dess så får det helt enkelt bli att beundra dina byggen Bosse och drömma om framtiden! Very Happy

Mer Tonkas åt folket och kör så det ryker så hämtar jag popcorn sålänge!  cheers 

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Janne.S fre jul 18 2014, 23:04

Veritech79 skrev:Kanske är elakt att säga att man längtar till barnen flyttar hemifrån...men jag vill också bygga STORA modeller!!! Very Happy

Men fram tills dess så får det helt enkelt bli att beundra dina byggen Bosse och drömma om framtiden! Very Happy

Mer Tonkas åt folket och kör så det ryker så hämtar jag popcorn sålänge!  cheers 

/Patrik

Hehe...bara man kan låsa om sig så går det att bygga stora modeller även när man har småttingar...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av SAU fre jul 18 2014, 23:35

DACO i Belgien har fått hem sitt F-104 improvement kit.  Very Happy 
http://www.dacoproducts.com/KDCC4802.php

Där har du en massa godis bl.a Kormoran.
Då har du en massa delar över för att bygga en F-104 också...  Wink 
De har även ett grymt dekalark till F-104, stenciler...
SAU
SAU


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin fre jul 18 2014, 23:40

Tack killar. Very Happy
Walkways:en är anpassade till Revells Tonka.
Helt splitternya är dem.
Och fort gick det att få hit dem.
Jag beställde i måndags, och fick dem idag.

Hahen Dekaler.  < -----  KLICK Exclamation

DACO F-104 set har jag titta på, men € 50 är lite för mycket tycker.
Dessutom så kommer jag även då stå utan Kormoran missiler.
Självklart vill jag ha en Marineflieger F-104 med Kormoran missiler brevid min Tornado.
Jag håller mina tummar att det kommer fler Revell lådor, eller att det snart finns resinvapen att tillgå.
Eduard kommer säkert släppa massa godis till Tornadon.
Hjul är ju på gång redan i augusti.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av cas lör jul 19 2014, 11:45

500 stenciler  affraid affraid affraid 
Det är galet värre det, men alla dessa dekaler är ju helfina!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Azgaron lör jul 19 2014, 12:27

Trevligt litet paket, Bosse! Föredrar nog också walkways i form av dekaler! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin lör jul 19 2014, 13:44

Tack pojkar. Very Happy
Jo 500 stenciler kommer nog att ta sin tid att få på plats. Razz

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Patrik K lör jul 19 2014, 14:18

Janne.S skrev:
Veritech79 skrev:Kanske är elakt att säga att man längtar till barnen flyttar hemifrån...men jag vill också bygga STORA modeller!!! Very Happy

Men fram tills dess så får det helt enkelt bli att beundra dina byggen Bosse och drömma om framtiden! Very Happy

Mer Tonkas åt folket och kör så det ryker så hämtar jag popcorn sålänge!  cheers 

/Patrik

Hehe...bara man kan låsa om sig så går det att bygga stora modeller även när man har småttingar...

Att hålla dom borta från byggbordet är inga problem, verbala hot om indraget fredagsmys & lördagsgodis avskräcker dom mest klåfingrigaste ungdomar Very Happy
Det är utrymme som stoppar upp...jag vill också ha ett hobbyrum i storlek mindre lägenhet, precis som Stefan (Phantom2) har. Very Happy 
Har sagt till frugan att skall vi köpa hus så skall det vara en KB-villa och inget annat! Very Happy
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin lör jul 19 2014, 21:59

Bygget fortskrider i snigelfart.
Jag tillbringar allt för mycket tid med att läsa andras Tornado byggen i stället för att bygga själv.
Men idag har har jag limmat ihop luftintagen.

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 WP_20140719_21_32_31_Pro_zps0a01fdaa

Nåsta gång får det nog bli, pour-and-dump metoden på luftkanalerna.

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 WP_20140719_21_34_03_Pro_zpsd872708d

Denna söm är ju omöjlig att få bort på annat sätt.


Fortsättning följer.....

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Matt_Public lör jul 19 2014, 22:05

Var är Kowalskis naniter när man behöver dem? Laughing


Nå, det händer ju saker i alla fall. Bra så!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Mal lör jul 19 2014, 22:59

Marlin skrev:
tillbringar allt för mycket tid med att läsa andras Tornado byggen i stället för att bygga själv.
Bosse..

Hehe gör så själv, man får ider samt får tips om "se upp/observant" moment som är ovärdeliga..... Very Happy

samt gött nu är bygget igång.... du har ju några som ska byggas  Very Happy
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin sön jul 20 2014, 00:10

Tackar mina herrar. Very Happy
Helt rätt Mal.
Hellre lägre fart än att jag gör något riktigt klant fel.


I morgon...
Cockpit...........
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Janne.S sön jul 20 2014, 01:25

Goody goody!!! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av linusorn sön jul 20 2014, 01:50

Snyggt bygge. Men skulle aldrig palla så mycket stenciler själv. Är nästan så att jag skulle betala ngn för att applicera på mina modeller. Grabben har precis fyllt ett, tror ni att det är för tidigt att börja lära upp honom?

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Azgaron sön jul 20 2014, 02:50

Bra start Bosse! Better safe than sorry! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av cas sön jul 20 2014, 09:38

Captain Slow to the rescue!
Den här modellen bör njutas som årgångsvin !

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Marlin sön jul 20 2014, 10:40

Tack killar. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Tornado IDS Marineflieger - Revell 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 17 Föregående  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet