IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Diorama Vatten....då menar jag typ hav...

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Diorama Vatten....då menar jag typ hav... Empty Diorama Vatten....då menar jag typ hav...

Inlägg av Mal ons jul 30 2014, 03:56

Nu har man ju tippat in lite på Vatten med.......

Hur i hlvttte bär man sig åt för o göra detta :dreggel:    

Det här e nåt jag måste testa nån dag......fasiken man får ju bara en chans när man kletar ner den där massan, klar resin? .......


För man måste ju bygga en pnton kärra nån gång en Arado nere i vattnet eller nåt......

Diorama Vatten....då menar jag typ hav... F00uua
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Diorama Vatten....då menar jag typ hav... Empty Sv: Diorama Vatten....då menar jag typ hav...

Inlägg av Exelon ons jul 30 2014, 11:05

Det låter som en kanon idé. Köpte på mej för något år sen woodland scenics realistic water. Har dock inte testat det än så vet inte om det blir bra. Borde ju finnas spaltmeter med olika recept på vatten.

Här är ett snyggt dio med vatten dock så ser det lite konstigt ut vid larvbanden.
Diorama Vatten....då menar jag typ hav... DSCF3839-21


Bygger du en sånt här dio Mal då ska jag banne mej tillbe dej som en husgud med med följande idolbild i hobbyrummet! Very Happy 
Diorama Vatten....då menar jag typ hav... 9a7d5e3d6df0d54245bbcdac5e5436f6
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Diorama Vatten....då menar jag typ hav... Empty Sv: Diorama Vatten....då menar jag typ hav...

Inlägg av MiniStuff ons jul 30 2014, 21:02

visst är det coolt!

@Mal. klar resin blir inte alls bra det då det avger värme.... Razz det finns en massa speciella produkter för detta.

Bilden med båten under vatten är bara klara plexisidor, tonade med rätt kulör, och en topp som kan vara från Evergreen. De har några klara "vattenplattor" eller så är det egenhändigt gjort med "vattenpasta". Vallejo har tex.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Diorama Vatten....då menar jag typ hav... Empty Sv: Diorama Vatten....då menar jag typ hav...

Inlägg av Jokkocze ons jul 30 2014, 21:26

Jag har en gång bestämt mig för att göra något i stil med den översta, men med mer träskigt vatten och någon sci-fi-flygare. Det projektet i sig är en av anledningarna till att jag vill bli bättre på att bygga, så att jag vågar ta tag i det.

Någon gång!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Diorama Vatten....då menar jag typ hav... Empty Sv: Diorama Vatten....då menar jag typ hav...

Inlägg av Mal ons jul 30 2014, 21:32

Gäller o hitta ett projekt bara.......

såg nån som gjord en arado eller en japskärra i vatten förtöjd o man såg botten

Got to try that Very Happy

måste bygga igenom stashen först What a Face 7 kvar.....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Diorama Vatten....då menar jag typ hav... Empty Sv: Diorama Vatten....då menar jag typ hav...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet