Ork Battlewagon
+6
Stråhatt
Gigabyte
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Matt_Public
10 posters
Sida 1 av 1
Ork Battlewagon
WAAAGH!
Dags att slänga in platsmarkören för ett kommande bygge:
Har varit sugen på det här otyget sedan grabben köpte hem det. Han låter större objekt ligga synliga och obyggda tills somliga inte kan bärga sig längre och löser problemen åt honom. En ödlas tålamod har han också, den attanbeningen.
Enda kruxet var att hytten är tommare än ett vallöfte direkt ur lådan.
Detsamma gäller för övrigt kanontornen. Med trånga kikhål samt stängda luckor och dörrar så är det väl funkis för det flesta. Jag är emellertid av den andra sorten och har ägnat rejält med tid åt att drömma ihop alternativa inredningar, samtliga mycket arbetskrävande. Blä!
Men precis som för vissa andra så presenterade sig min lösning automatiskt efter en länge vänteperiod. Ola torskade på en taskig Tiger och hivade resterna åt mitt håll (tack, återigen). Slutstycken, vred, tuber, rövkliare, sovkorgar för groter, hembränningsutrustningar och en hel massa annat föll som en knubbigt regn över byggbordet. Ett litet urval:
Förutom det prydliga pelarbordet så följde det även med svag-granater till grot-kanonen. Perfa!
Utöver detta så tar sig en hel del grovsiga motorpryttlar ett avslappnande kemikalie-bad i väntan på ny tjänst. Fasen så skoj det här ska bli!
Dags att slänga in platsmarkören för ett kommande bygge:
Har varit sugen på det här otyget sedan grabben köpte hem det. Han låter större objekt ligga synliga och obyggda tills somliga inte kan bärga sig längre och löser problemen åt honom. En ödlas tålamod har han också, den attanbeningen.
Enda kruxet var att hytten är tommare än ett vallöfte direkt ur lådan.
Detsamma gäller för övrigt kanontornen. Med trånga kikhål samt stängda luckor och dörrar så är det väl funkis för det flesta. Jag är emellertid av den andra sorten och har ägnat rejält med tid åt att drömma ihop alternativa inredningar, samtliga mycket arbetskrävande. Blä!
Men precis som för vissa andra så presenterade sig min lösning automatiskt efter en länge vänteperiod. Ola torskade på en taskig Tiger och hivade resterna åt mitt håll (tack, återigen). Slutstycken, vred, tuber, rövkliare, sovkorgar för groter, hembränningsutrustningar och en hel massa annat föll som en knubbigt regn över byggbordet. Ett litet urval:
Förutom det prydliga pelarbordet så följde det även med svag-granater till grot-kanonen. Perfa!
Utöver detta så tar sig en hel del grovsiga motorpryttlar ett avslappnande kemikalie-bad i väntan på ny tjänst. Fasen så skoj det här ska bli!
Senast ändrad av Matt_Public den lör aug 23 2014, 12:45, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Dsylexi)
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Ork Battlewagon
Spännande! Kul modell du valt att bygga!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Vansinnigt... fullständigt vansinnigt!
Men bara sååå störtskönt!
Det här bygget kommer jag att följa, det blir en spännande resa!
Stefan
Men bara sååå störtskönt!
Det här bygget kommer jag att följa, det blir en spännande resa!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jisses vilket cool kärra , den måste bli ganska stor när du har haft dina veckors bygge på detta
Gäst- Gäst
Ah, den här är cool! Lär bli riktigt grym med lite uppdetaljering, ser fram emot att se
Stråhatt
Jaha Mattias.......
Ditt VanZinh forstätter
Fan det liknar nåt från Terminator filmen
Ditt VanZinh forstätter
Fan det liknar nåt från Terminator filmen
Mal
Ah, nu trillar han ner i vansinnet igen. Lovverly!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Waagh da Orkz!
Härligt! Älskar Orkernas tanks - du kommer göra detta fin-fint!
Mycket viktigt att ha i en BattleWagon. Men det finns ju annars Grots för det med....
Get wurkin´ ya zogger!
Härligt! Älskar Orkernas tanks - du kommer göra detta fin-fint!
Matte skrev:rövkliare
Mycket viktigt att ha i en BattleWagon. Men det finns ju annars Grots för det med....
Get wurkin´ ya zogger!
Tobias
I did not choose the grot life...Azgaron skrev:Spännande! Kul modell du valt att bygga!
Sug i dig bara!Janne.S skrev:Härligt, ännu ett vanzinnigt WH40K-bygge!
Tackar! Hoppas att du har en rejält matsäck.Stefan E skrev: [...] det blir en spännande resa!
Jo, den lär behöva lite egenutrymmeOla skrev:Den måste bli ganska stor när du har haft dina veckors bygge på detta.
Eller hur? Och värre ska den bli! Ich habe Pläne...Gigabyte skrev:Det var en hiskelig nötknäppare, och kul !
Jo, nu har jag ju de nödvändiga delarna. Resten är upp till kreativiteten.Stråhatt skrev:Lär bli riktigt grym med lite uppdetaljering, ser fram emot att se.
Är det inte likt, så säg?Mal skrev:Jaha, Mattias. Ditt Wahnsinn forstätter.
Tack broder, men jag ser det mer som picknick vid vansinnets berg.cas skrev:Ah, nu trillar han ner i vansinnet igen. Lovverly!
Ska jag ta med en Shoggoth åt dig?
Ärans och hjältarnas språk!linusorn skrev:Oh, häftigt! Men Kampfpanza låter ju häftigare än Battlewagon!
Tack för tillförsikten! Får sköta mig noga, nu när jag har konnässörer i publiken.Tobias skrev:Härligt! Älskar Orkernas tanks. Du kommer göra detta fin-fint!
Pole-pole ndio mwendo, som de säger nere på busstorget.
Nu har delarna som kolorerades före leverans fått ligga i grönsåpa några dagar i syfte att bli av med färgen. En rätt långsam process, men betydligt trevligare än bromsvätska. Dessutom blir plasten inte heller lika obehagligt spröd av förtvålad tallolja. Ett urval:
En lätt putsning med något starkare på det här, så! Brödburken är ett absolut måste i Bodils brutaliserings-buss.
Matt_Public- Master of DNF
Nämen titta där, efter mina färgfadäser som ställer till det så får ju du rätsida på det , GRATTIS
Gäst- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet