IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hannants butik i London?

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Hannants butik i London? Empty Hannants butik i London?

Inlägg av Tobias fre 05 sep 2014, 09:26

Hej-hopp - ser ut att bli en weekend i London i början av oktober. Någon som vet om det är värt att ta en trip till Hannants butik i London - eller kanske något annat/annan butik?

Skall besöka och bo hos en snubbe i östra London, eller en bit utanför utmed Themsen och tiden är lite knapp (bör dock hinna med Imperial War Museum och HMS Belfast!)

PS Tror ni man får med en gammal Phantom II eller Spitfire i Ryan Airs bagage? @
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Hannants butik i London? Empty Sv: Hannants butik i London?

Inlägg av Brage fre 05 sep 2014, 12:30

Hejsan,

Hannants är den enda butiken i "centrala" London som säljer plastmodeller. Utbudet i butiken är inte enormt (bara ett axplock av vad som finns i webbutiken). Men om det är något speciellt du är ute efter, kan du alltid beställa i webbutiken med avhämtning i Colindale (du hittar instruktioner på hemsidan). Granne med butiken ligger ju RAFs museum i Hendon. Det museet är väl värt ett besök. Observera att tunnelbanastationen heter "Colindale" och inte "Hendon". Restid ca 30 minuter från centrala London. Om du går från tunnelbanestationen (ca 5-10 minuters gångväg) så ligger Hannants till höger bland industrierna, ca 100 efter museet entre.

Ha en trevlig resa

Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Hannants butik i London? Empty Sv: Hannants butik i London?

Inlägg av Tobias fre 05 sep 2014, 13:03

Ah, om det muséet ligger så nära borde man ju försöka klämma in det! Very Happy
Har inte tokmycket plats och frakten är ju helt ok från Hannants och hit men det kunde ändå vara kul.. Lite ets och resin borde man ju förbeställa och få rabbat på.. Tackar!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Hannants butik i London? Empty Sv: Hannants butik i London?

Inlägg av linusorn fre 05 sep 2014, 20:27

Jag var där 2011. Då fick jag med mig en 1/48 Phantom II, en Revell Heinkel 111 och en modell till. Flyger man bara med rätt bolag är det inga problem. Välj en mjuk resväska som inte väger så mkt.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Hannants butik i London? Empty Sv: Hannants butik i London?

Inlägg av Tobias sön 07 sep 2014, 11:42

Hehe, sant.. Flyger med Norwegian nu (så det blir med andra ord av!) - inte bestämt ännu om vi skall dit men blir det av förbeställer jag lite ets och resin som tar liten plats tror jag.. Risky att åka dit, kan ju bli mer än jag planerat.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Hannants butik i London? Empty Sv: Hannants butik i London?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet