F-111E Aardwark, Whispering Death
+7
Jörgen.E
Tobias
Gigabyte
Matt_Public
Azgaron
Exelon
Janne.S
11 posters
Sida 1 av 1
F-111E Aardwark, Whispering Death
Så där ja, Färdig och den hann bli klar till AIM 2014....och drabbades av ett Särskilt Hedersomnämnande
Hade jag haft en vecka till så hade jag fått ordning på lite mer detaljer och piffat till den lite här och där men jag är nöjd med den....domarna med uppenbarligen
Utgick från Academys gamla härk...som är helt OK i formerna och tillsatte allehanda resin och ets, det blev en diger lista till sist:
Resin cockpit från Verlinden, pitotrör från Master, vitmetall ställ och noshjulhus från Scale Aircraft Conversions, vacu-huv från Squadron, Utblås-hjulbrunnsluckor- bomber och lavetter från OzModel.
Sedan diverse egenhändig detaljering och upppiffning, framför allt av OzMods utblås...som var lite blä.
Dags för massa bilder
Så där..
Tack för titten gott folk
Byggtråden
Hade jag haft en vecka till så hade jag fått ordning på lite mer detaljer och piffat till den lite här och där men jag är nöjd med den....domarna med uppenbarligen
Utgick från Academys gamla härk...som är helt OK i formerna och tillsatte allehanda resin och ets, det blev en diger lista till sist:
Resin cockpit från Verlinden, pitotrör från Master, vitmetall ställ och noshjulhus från Scale Aircraft Conversions, vacu-huv från Squadron, Utblås-hjulbrunnsluckor- bomber och lavetter från OzModel.
Sedan diverse egenhändig detaljering och upppiffning, framför allt av OzMods utblås...som var lite blä.
Dags för massa bilder
Så där..
Tack för titten gott folk
Byggtråden
Janne.S- Moderator
Sv: F-111E Aardwark, Whispering Death
Grattis till hedersomnämnande! Snyggt bygge många snygga detaljer, även här fast jag kan nada om flygetyg.
Exelon
Tackar tackarExelon skrev:Grattis till hedersomnämnande! Snyggt bygge många snygga detaljer, även här fast jag kan nada om flygetyg.
Gammal hederlig pansar vädring
Janne.S- Moderator
Grattis till priset, Janne! Mycket fint bygge, och många fina bilder!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack HåkanAzgaron skrev:Grattis till priset, Janne! Mycket fint bygge, och många fina bilder!
Håkan
Janne.S- Moderator
Åååh, Yatzy!
Precis sådär gammaldags jänkarbrutal som man vill se en jetdriven mordmaskin. Kammo, vädring och allmänt fnulande av prisvinnande kaliber (bevisligen).
Enbart tummar upp!
Precis sådär gammaldags jänkarbrutal som man vill se en jetdriven mordmaskin. Kammo, vädring och allmänt fnulande av prisvinnande kaliber (bevisligen).
Enbart tummar upp!
Matt_Public- Master of DNF
Tack matteMatt_Public skrev:Åååh, Yatzy!
Enbart tummar upp!
Det går att sparka liv i academys gamla vark om nan ger sig tusan
Janne.S- Moderator
Så det är alltså det som menas med "Spark Vark"?Janne.S skrev:
Tack Matte!
Det går att sparka liv i Academys gamla Vark om man ger sig tusan.
Usch...och du bor inte ens i Göteborg!Matt_Public skrev:Så det är alltså det som menas med "Spark Vark"?Janne.S skrev:
Tack Matte!
Det går att sparka liv i Academys gamla Vark om man ger sig tusan.
Janne.S- Moderator
Jag har besökt orten två gånger och är mycket snabblärd.Janne.S skrev:Usch... ...och du bor inte ens i Göteborg!
Grattis till ett välförtjänt pris !!!
Mycket läckert bygge Janne !
Gigabyte
Tack GigaGigabyte skrev:Grattis till ett välförtjänt pris !!!
Tack TobiasTobias skrev:Mycket, mycket vackert!
Janne.S- Moderator
Tack OlaOla skrev:Riktigt läcker fågel du fått till där , bravissimo
Jörgen.E skrev:Läcker bygge!!
Jörgen
Tack Jörgen
Var var du på AIM förresten? Lyckades inte de övriga dalmasarna lura ner dig?
Janne.S- Moderator
Det första som slår en när man ser den är att den är ohyggligt STOR!
Det är liksom en gigantisk kammomålad pil som aldrig tar slut...
Men fenomenalt byggt, målat och vädrat Janne! priset är helt klart välförtjänt!
Snyggebygge delux!
Snyggebygge delux!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tyvärr va ja va inte med ner.... ekonomin ville inte de... Men nästa gång så kanske de går bättre
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Tack Christercas skrev:Det första som slår en när man ser den är att den är ohyggligt STOR!
Snyggebygge delux!
Jadu, det var en riktig gris att fota och ljussätta för att den är så stor. Om jag någon gång gör klar min B-58 så kommer jag få seriösa problem att fota den!
Hoppas det funkar nästa gånJörgen.E skrev:Tyvärr va ja va inte med ner.... ekonomin ville inte de... Men nästa gång så kanske de går bättre
Janne.S- Moderator
Ohhh,,,,,, mammma.......
Underbart vacker!
Stefan
Underbart vacker!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack StefanStefan E skrev:Ohhh,,,,,, mammma.......
Underbart vacker!
Stefan
Janne.S- Moderator
Janne..
Den är PERKELE Skit snygg....
Jag gilla vädringen speciellt på undersidan då den är svart...du har fasiken jobbar på en svart underfärg som är helt annat än ljusa underfärger....jag gillar resultatet o nu kommer en följdfråga iom man gillar effekterna...hur fasiken gjorde du stabilisatorernas undersida vädring....
Denna kärra är mkt välballanserad vädring det är jämt över hela kärran, samt välbyggd, samt av att kikat på bilderna ser det mkt rakt o fint ut....symmetri är viktigt (för mig o är galet petig på mina)....
Detaljer utöver det vanliga är antistat pinnarna som jag noterat, tandborst strån...perfekt...
Du får mkt mkt höga siffror från mig på denna Janne, jag gillar denna mkt
Jag gilla vädringen speciellt på undersidan då den är svart...du har fasiken jobbar på en svart underfärg som är helt annat än ljusa underfärger....jag gillar resultatet o nu kommer en följdfråga iom man gillar effekterna...hur fasiken gjorde du stabilisatorernas undersida vädring....
Denna kärra är mkt välballanserad vädring det är jämt över hela kärran, samt välbyggd, samt av att kikat på bilderna ser det mkt rakt o fint ut....symmetri är viktigt (för mig o är galet petig på mina)....
Detaljer utöver det vanliga är antistat pinnarna som jag noterat, tandborst strån...perfekt...
Mal
Riktigt snyggt jobbat och ett välförtjänt hedersomnämnande
linusorn
Kiitos JuhaMal skrev:Janne..
Jag hade egentligen velat göra mer med undersidan men det enda jag gjorde var en grå olje wash och streaks.
Det du ser under stabbarna är helt enkelt streaks av grå olje wash.
Tack Linuslinusorn skrev:Riktigt snyggt jobbat och ett välförtjänt hedersomnämnande
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» F-111E Aardvark
» Highway of death
» Flygbygge med tema "death in space"
» Work in progress (wh4k - death korps of krieg)
» Death star and Star destroyer 1/2700000 och 1/14500 Bandai - Klara
» Highway of death
» Flygbygge med tema "death in space"
» Work in progress (wh4k - death korps of krieg)
» Death star and Star destroyer 1/2700000 och 1/14500 Bandai - Klara
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet