IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

3 posters

Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av M4A2ShermanMkIII tis sep 23 2014, 10:05

Modellbyggarvänner!

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! C4-Open-2014_annumindre_zps0a74db61

Då närmar sig C4-Open med stormsteg! Det är nu endast lite mer än en månad
till detta som, alla vi i ”C4-gänget” hoppas ska bli en riktig modellfest!

Vi har haft en hel del problem med vår hemsida som, när man växlande mellan olika sidor stannade
upp och ”frös”. Detta fel ska förhoppningsvis vara åtgärdat nu.

Vad som har hänt sedan sist, är att MIG:en d v s MIG Jiminez, nu har bekräftat att han
kommer till C4-Open för att hålla föredrag. Han kommer denna gång att visa hur man
målningsmässigt tacklar pansar från Första Världskriget. Detta är vi glada för eftersom vår Temaklass
i år är just Första Världskriget. Kom och låt dig inspireras av denne mästare!

Vi ska heller inte glömma våra andra föredragshållare! Janne Nilsson kommer att hålla en ”workshop”
om att måla figurer. Denna är främst riktad till nybörjare, men även andra är välkomna! Sven Stridsberg,
Svensk Flyghistorik Förenings ”Grand Old Man” (som dessutom är redaktör för föreningens utmärkta publikation
"Svensk Flyghistorisk Tidskrift") kommer att hålla föredrag om flygets utveckling under Första Världskriget.
Som ni ser blir det en händelserik helg, med många föredrag, SIG:ar och naturligtvis tävlingen!

På tal om SIG:ar så har vi Janne Nilssons "FIG-SIG" som jag tycker ni ska anmäla er till! Ge Janne ert stöd och anmäl
vad DU har i figurväg! Anmälan till Janne på: j.b.nilsson@bredband.net
Nästa SIG är Rickard Anderssons ”Flyget i Sverige och närområdet under kalla kriget 1945-90”.
Gör din anmälan till Rickard på: andersson.aviation@gmail.com
Mer info om detta kommer snarast.

Anmäl dig och dina modeller till tävlingen och kom ihåg att det är alltid bättre att anmäla för många än för få!
Ni är alla varmt välkomna till Malmö och C4-Open den 25-26 oktober!

www.c4-open.se

CU@C4!

// Tor


Senast ändrad av M4A2ShermanMkIII den lör sep 27 2014, 08:52, ändrad totalt 2 gånger

M4A2ShermanMkIII


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Sv: Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av M4A2ShermanMkIII ons sep 24 2014, 18:58

C4-Open – sponsorerna för 2014

Vi har gjort det igen! C4-Opens prisbord dignar av fin-fina priser!
Vår sponsoransvarige har lagt ner ett stort jobb på att få ihop sponsorer
från när och fjärran och med en stor bredd på utbudet. Som ni kan se är flera av våra 
sponsorer de samma som under flertalet år välvilligt ställt priser till C4-Opens förfogande.
Men i år har vi lyckats få med flera nya. Vi är glada och stolta över både våra ”regelbundna” sponsorer 
och de som tillkommit i år. Det innebär att vi har många priser att dela ut på 
årets C4-Open.
Gå gärna in på vår hemsida (www.c4-open.se) och klicka på sponsorernas länkar och se
vad företagen kan erbjuda av övriga varor och tjänster. Ni som tävlingsdeltagare kommer inte att 
bli besvikna på prisutbudet vid årets tävling!
 
CU@C4!
 
// Tävlingsledningen
 
gm Tor

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! 25be45fc-f6e0-468e-a8ff-7b2500551afd_zps23a84c76


Senast ändrad av M4A2ShermanMkIII den lör okt 04 2014, 10:49, ändrad totalt 2 gånger

M4A2ShermanMkIII


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty En av SIG:arna vid C4-Open!

Inlägg av M4A2ShermanMkIII fre sep 26 2014, 17:41

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Ffd6769a-124c-43c2-bdf0-653b1d6ca9da_zps699566b7



Vid årets C4-Open kommer det att blåsa kalla vindar från öst och väst! Flyg från 
USA, Sovjet, Polen, Öst-Tyskland /Väst-Tyskland, Sverige, Danmark, Norge, 
Storbritannien, Beneluxländerna med flera länder kommer att ”invadera” 
C4-Opens SIG ”Flyget i Sverige och närområdet under kalla kriget 1945-90”! 
Kolla kartan för inspiration! Nu är det dags att plocka fram eller bygga klart era 
flygplan från kalla krigets dagar och anmäla dem till: andersson.aviation[at]gmail.com
Skriv typ och skala och tidsperiod (1940-tal, 50, 60, 70, 80 eller 90-tal) på din anmälan. 
På borden delas modellerna in i öst, väst och svenskt och tidsperiod så man kan 
följa utvecklingen och se vilka motståndarna var och vilken utrustning de hade. 

Hur komplett och spännande detta blir är upp till er nu! 

Börja bygg nu i värmen för det blir ”kallt” på C4-Open… Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Icon_e_smile 

Rickard, SIG ”Flyget i Sverige och närområdet under kalla kriget 1945-90”

M4A2ShermanMkIII


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Sv: Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av Fisken35 fre okt 24 2014, 13:03

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig med att hitta det bästa sättet att ta sig från tågcentralen till hotellet och därifrån till museerna,  skulle gärna vilja hinna ditt tills Mig börjar sin sittning, kommer till Malmö runt 10 I 12.

Tacksam för hjälpen/ Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Sv: Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av MiniStuff fre okt 24 2014, 13:34

Halloj!

Det är inte så där jättesvårt/långt att ta sig från stationen till museet men då det är kanske lite knappt med tid så skulle jag nog ta en taxi. Skulle gärna hämtat upp dig om jag int evar upptagen...

Kolla här på kartan: Centralstation - Museet

Tror inte att du hinner till hotellet och sen museet. Gör hellre tvärtom. MiGs föredrag tror jag börjar 12.30 och du måste köpa inträde till den, 50:-.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Sv: Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av M4A2ShermanMkIII fre okt 24 2014, 18:31

Hej!

Bara för att förtydliga det Markus skrev om, kommer programmet här.
Jag tycker också du ska komma till "Tekniska" först för att lyssna på MIG.
Tänk på att biljettsläppet är kl 1130 på lördagen och 1030 på söndagen.

PROGRAM, C4-Open 2014
Lördag
09.00 - 11.00 Incheckning (för tävlande)
10.00 Museet öppnar
11.00 Modellutställningen öppnar
11.30 Biljettsläpp till Mig Jimenez föredrag. Biljett köpes i C4s sekretariat.
12.30 – 14.00 Work shop – Mig Jimenez visar målnings- och vädringstekniker. 
Engelska. Inträde 50:-, Auditoriet, 2:a vån. Guide vid Draken-planet.
13.00 Deadline för inlämning av matbeställning (endast domare, funktionärer och handlare)
14.00 Lunch ankommer (endast domare, funktionärer och handlare)
14.45 – 15.45 Föredrag – Sven Stridsberg berättar om flygplansutvecklingen under Första världskriget.
Svenska. Auditoriet, 2:a vån. Guide vid Draken-planet.
17.00 Museet stänger
17.00 - 19.00 Bedömning (endast domare och sekretariat)
20.00 Pub C4 - Mercure Hotel, Stadiongatan 21

Söndag
10.00 Museet öppnar
10.30 Biljettsläpp till Mig Jimenez föredrag. Biljett köpes i C4s sekretariat.
11.00 Modellutställningen öppnar
11.30 – 13.00 Work shop – Mig Jimenez visar målnings- och vädringstekniker. 
Engelska. Inträde 50:-, Auditoriet, 2:a vån. Guide vid Draken-planet.
13.00 Lunch ankommer. (endast domare, funktionärer och handlare)
14.00 – 15.00 Work shop – Janne Nilsson visar grundläggande tekniker i figurmålning. 
Svenska. Auditoriet, 2:a vån. Guide vid Draken-planet.
15.45 Prisutdelning
17.00 Museet och C4-Open stänger

Till sist: Vi ses sista helgen i oktober 2015!

Välkomna!
Tor
//för C4-Open

M4A2ShermanMkIII


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Sv: Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av Fisken35 fre okt 24 2014, 19:47

Tackar för det, hade tänkt mig något sådant jag med, men kan man lämna sakerna man har med sig någonstans på museet?
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Sv: Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av M4A2ShermanMkIII fre okt 24 2014, 20:04

Hej!

Har du inte alltför stora grejor (typ jättekoffertar eller ngt sådant... :-) ) kan du sätta det i förvaringsskåp som finns på museet vid entrén.

Med vänlig hälsning, 
Tor

M4A2ShermanMkIII


Till överst på sidan Gå ner

Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna! Empty Sv: Uppdatering om C4-Open. Nu även info om en av SIG:arna!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet