Gutrot Spume och hans fagra följe
+6
andersb80
Janne.S
Azgaron
Matt_Public
cas
Stråhatt
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Gutrot Spume och hans fagra följe
Nu får det väl vara dags för en ny tråd i SF/spel-forumet! Ibland målar jag nån nysläppt Warhammer-grej och säljer på Ebay, amerikanerna betalar bra för målat Games Workshop och nu kom precis några gubbar jag inte kunde motstå. Det blev två boxar Putrid Blightkings, och karaktären Gutrot Spume.
De här plastherrarna är helt fantastiska figurer. Games Workshops grejer är alltid superdetaljerade och skarpt gjutna i en trevlig, hård plast, och de här är kanske de mest dynamiska gubbarna jag har jobbat med. Lite synd är det att poserna är låsta, till skillnad från många av deras lite äldre figurer, men det kan jag leva med när det finns såhär många valmöjligheter i detaljeringen. Och detaljeringen är grymt cool
Här är läget de är i nu:
Min favorit:
Bossen:
Grundmålade med en mörk, mörk brun, sedan sprayade jag en grågröngul mix snett uppifrån, och sist vitt rakt uppifrån, allt akryl+etanol genom airbrush. Tror att jag kommer göra resten med oljefärger, har experimenterat med det på sistone och jag gillar hur de beter sig
De här plastherrarna är helt fantastiska figurer. Games Workshops grejer är alltid superdetaljerade och skarpt gjutna i en trevlig, hård plast, och de här är kanske de mest dynamiska gubbarna jag har jobbat med. Lite synd är det att poserna är låsta, till skillnad från många av deras lite äldre figurer, men det kan jag leva med när det finns såhär många valmöjligheter i detaljeringen. Och detaljeringen är grymt cool
Här är läget de är i nu:
Min favorit:
Bossen:
Grundmålade med en mörk, mörk brun, sedan sprayade jag en grågröngul mix snett uppifrån, och sist vitt rakt uppifrån, allt akryl+etanol genom airbrush. Tror att jag kommer göra resten med oljefärger, har experimenterat med det på sistone och jag gillar hur de beter sig
Stråhatt
Sv: Gutrot Spume och hans fagra följe
En riktigt brutal samling filurer där!
Allting som innehåller tentakler blir med automatik heltufft, så det så.
Skall bli läckert att se fortsättninge
Allting som innehåller tentakler blir med automatik heltufft, så det så.
Skall bli läckert att se fortsättninge
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Allting som innehåller tentakler blir med automatik heltufft, så det så.
Skämt åsido: utmärkt!
Underbara vidron, på min ära. Här kan man säkerligen snappa upp något matnyttigt.
Matt_Public- Master of DNF
Trevligt set med figurer! Ska bli kul att se dem målade!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Lite nyfiken: Vad får du betalt per målad gubbe ungefär?
andersb80
Kul att ni är intresserade! Som vanligt underskattade jag hur lång tid det skulle ta (det kommer annat emellan hela tiden ju…!) men nu är jag klar med huden på tentakelmannen och fem av de andra. Ska ta bilder imorgon när det är ljust igen.
Andersb80: Det brukar gå att få ungefär dubbla svenska inköpspriset, och dessa kostar tillsammans 1000, så jag hoppas på lika mycket i vinst, kanske 100 per gubbe alltså. Inget att leva på, men jag gör det mest för att det är kul
Andersb80: Det brukar gå att få ungefär dubbla svenska inköpspriset, och dessa kostar tillsammans 1000, så jag hoppas på lika mycket i vinst, kanske 100 per gubbe alltså. Inget att leva på, men jag gör det mest för att det är kul
Stråhatt
Matt_Public skrev:cas skrev:Allting som innehåller tentakler blir med automatik heltufft, så det så.
Skämt åsido: utmärkt!
Underbara vidron, på min ära. Här kan man säkerligen snappa upp något matnyttigt.
Haha! Jag var på G ,med en snarlik grej men var tvåa på bollen...
Grymt sköna figgar, GW gör mycket fina grejor. Kostar skjortan bara..
Nurgle ftw!
Tobias
Mm, dyrt är det… Man kan spara en del på att köpa från Storbritannien dock. Gjorde det den här gången, blev drygt 200 billigare.
Tror inte jag är färdig med huden ändå, måste greja lite mer med den, men här är några bilder i alla fall
Rustningen kommer bli vit med rostränder, och brons på mr Hentai. Sen ska resten vara ganska mörkt, tänker jag mig.
Tror inte jag är färdig med huden ändå, måste greja lite mer med den, men här är några bilder i alla fall
Rustningen kommer bli vit med rostränder, och brons på mr Hentai. Sen ska resten vara ganska mörkt, tänker jag mig.
Stråhatt
Ujuj, hur skall detta sluta?
Skinnmålandet gick ju förträffligt!
Skinnmålandet gick ju förträffligt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser snyggt ut så långt!
Håkan
Håkan
Snyggt! Blir ordentligt sugen att köpa bara liiite GW-figgar och leka med.. Lite Orks, några Grots och... Var handlar du?
Härliga Nurgle-färger där.
Härliga Nurgle-färger där.
Tobias
Tack tack Gör det, Tobias! Orker verkar vara populära här… Den här gången blev det Wayland Games, det var riktigt bra, gratis frakt och det tog bara några dagar. Just GW-sortimentet är lite skralt dessvärre, de verkar ta in de senaste släppen men inte fylla på med äldre, så ganska mycket saknas där.
De fem första plus Gutrot börjar bli färdiga nu, hoppas hinna fota lite imorgon. Fast jag brukar upptäcka grejer som måste fixas när jag fotar, så det är nog mer kvar att göra än jag vill få det till…
De fem första plus Gutrot börjar bli färdiga nu, hoppas hinna fota lite imorgon. Fast jag brukar upptäcka grejer som måste fixas när jag fotar, så det är nog mer kvar att göra än jag vill få det till…
Stråhatt
Äckligt! Och det på ett postitivt sätt.
Gött, det är så jag vill ha det Tack Matt!
Lite nya bilder då! Fotande är ju det svåraste med den här hobbyn :/ De är lite blanka, vilket ju ser slemmigt ut, men det gör att högdagrarna försvinner lite, så jag vet inte, mattlack eller ej? Metallen får vara utan, förstås… Ser lite småsaker nu som jag måste fixa också…
Lite nya bilder då! Fotande är ju det svåraste med den här hobbyn :/ De är lite blanka, vilket ju ser slemmigt ut, men det gör att högdagrarna försvinner lite, så jag vet inte, mattlack eller ej? Metallen får vara utan, förstås… Ser lite småsaker nu som jag måste fixa också…
Stråhatt
Mycket snyggt målat!
Håkan
Håkan
Jäklar i min lilla låda vilka hårdingar!
Lysande målat
Lysande målat
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Helvete!
Det där fick du till sjukligt snyggt. Bjällerklangaren med bödelsyxan är min storfavorit.
Vet inte hur mycket som ska tillskrivas fotograferingen (ytterligare ett jucklo), men lite mer brunt (transparent umbra-bläck eller något ditåt) skulle inte skada i rost-rinningarna.
Inte så att jag klagar. Långt ifrån!
Det där fick du till sjukligt snyggt. Bjällerklangaren med bödelsyxan är min storfavorit.
Vet inte hur mycket som ska tillskrivas fotograferingen (ytterligare ett jucklo), men lite mer brunt (transparent umbra-bläck eller något ditåt) skulle inte skada i rost-rinningarna.
Inte så att jag klagar. Långt ifrån!
Läbbiga figgar....
Men fantastiskt bra målat!
Stefan
Men fantastiskt bra målat!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Holy SHIT vaf snyggt..........
Detta ska föras.med en passande låt helvettes klockan
Mal
Hörrudu Stråhatt! Pga av dig blev jag igår 1200!! spänn fattigare... På EN figur..
Aldrig hållt på med Warhammer pryla men efter din tråd kände jag att det var dags o prova nåt nytt.
Köpte en figur av Kromlech. Sjukt fin gjutning o hög detaljnivå. Köpte även Citadels instruktionsbok och ett färgset. Underbara prylar att jobba med!
Tack för inspirationen!
Aldrig hållt på med Warhammer pryla men efter din tråd kände jag att det var dags o prova nåt nytt.
Köpte en figur av Kromlech. Sjukt fin gjutning o hög detaljnivå. Köpte även Citadels instruktionsbok och ett färgset. Underbara prylar att jobba med!
Tack för inspirationen!
Warlord
Tack så mycket allihopa!
Matt: Jo, jag håller med om rostrinningarna, men samtidigt vill jag ha den lite starkare färgen som sticker ut bland allt det grönbruna. Särskilt eftersom jag hoppas att de kommer användas i en armé som är helt grönbrun, och de flesta spelbord är ganska grönbruna Så jag valde att behålla den.
Mal: Haha, väldigt passande! Tack
Warlord: Hehe, ber om ursäkt… Kromlech gör riktigt coola grejer. Vad var det du köpte?
Tog några nya bilder som jag tycker blev lite bättre, tänkte använda dem i auktionen, men så hade jag glömt mitt lösenord till Ebay och det var nåt fel på återställningslänken så nu väntar jag på att kundtjänst ska svara… Men men. Såhär kommer auktionerna se ut i alla fall:
Dags att börja på nästa 5 då
Matt: Jo, jag håller med om rostrinningarna, men samtidigt vill jag ha den lite starkare färgen som sticker ut bland allt det grönbruna. Särskilt eftersom jag hoppas att de kommer användas i en armé som är helt grönbrun, och de flesta spelbord är ganska grönbruna Så jag valde att behålla den.
Mal: Haha, väldigt passande! Tack
Warlord: Hehe, ber om ursäkt… Kromlech gör riktigt coola grejer. Vad var det du köpte?
Tog några nya bilder som jag tycker blev lite bättre, tänkte använda dem i auktionen, men så hade jag glömt mitt lösenord till Ebay och det var nåt fel på återställningslänken så nu väntar jag på att kundtjänst ska svara… Men men. Såhär kommer auktionerna se ut i alla fall:
Dags att börja på nästa 5 då
Stråhatt
Snyggt!
För mig blev det en "Juggernaut with flamer". Kanske inte den enklaste figgen o måla men den var ju sååå cool.
Hur mycket brukar du få vid en försäljning?
För mig blev det en "Juggernaut with flamer". Kanske inte den enklaste figgen o måla men den var ju sååå cool.
Hur mycket brukar du få vid en försäljning?
Warlord
Tack
Ah, kollade upp den, det var en tuff ork! Men… menade du verkligen 1200?
Det är väldigt olika, brukar ha 2x inköpspris som nån sorts mål, då är jag nöjd, men det beror på många saker, hur populär armén är, hur snabbt det blev klart, om det är många andra som säljer, om de andra målade bättre, etc…
Ah, kollade upp den, det var en tuff ork! Men… menade du verkligen 1200?
Det är väldigt olika, brukar ha 2x inköpspris som nån sorts mål, då är jag nöjd, men det beror på många saker, hur populär armén är, hur snabbt det blev klart, om det är många andra som säljer, om de andra målade bättre, etc…
Stråhatt
Nja man måste ju ha tillbehör också... Figgen gick på en dryg hundring. Men måste ju ha nya färger o nån bok o lite nya penslar. Fanns ju högvis med kul grejer att spendera pengarna på...
Warlord
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Hans "Assi" Hahn BF109F-2
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
» DAK - enda sidan man behöver till att bygga/läsa/måla om Rommel och hans armé i Afrika
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
» DAK - enda sidan man behöver till att bygga/läsa/måla om Rommel och hans armé i Afrika
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet