Sd.Kfz.221 Leichter Panzerspähwagen
+8
frznlogic
Exelon
Stefan E
Gigabyte
Azgaron
Caverö
Matt_Public
cas
12 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Sd.Kfz.221 Leichter Panzerspähwagen
Små framsteg är också framsteg! Snyggstavik byggdes inte på en dag.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Små framsteg är också framsteg! Snyggstavik byggdes inte på en dag.
Sant.....denna modell är trevlig men byggaren tappade gnistan och lusten att bygga och då rejält.
Var på byggmöte i höstas och hade med mig modeller som folk inte ens tittade på så bygglusten tog rejält knäck
Så därför var detta projekt segdraget och lusten att bygga försvann totalt, sånt é livet.
Gäst- Gäst
Kul att det går framåt. Tråkigt dock att tappa lusten på det viset! Hoppas du får tillbaka den, men vet att det kan väldigt segt ibland.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Stabilt plåtjobb Ola!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tråkigt om du känner så Ola, intresset är ju lite olika inom denna hobby då kan det kanske bli lite nedfokus.
Sen kan/ska man skita i vad andra tycker och bygga för det är kul.
Upp och nedgångar har alla, byggde mej totaltrött på modeller då jag gav mej in på för stora projekt och svårighetsgrad. Så det är på senare tid jag tycker att det är kul att bygga och rensa huvudet lite. Då var det ren ångest när jag såg skiten...
Om inte lusten infinner sig så ta en timeout helt från byggandet och dra igång igen när lusten/suget är tillbaka.
Sen har jag ju sett dina byggen och dom blir ju bättre absolut för varje bygge. Nu har du ju börjat att prova på att nöta/chippa,washa bleka osv då stiger ju svårighetgraden och intresset blir ju större då modellen blir mer levande.
För att bygga en modell och sen på med färg endligt ritning prydligt och fint sen klar är väl inte något som direkt drar intresse och blickarna. Medans samma modell på en snyggt dio,vignette osv med en sliten vagn är mer intressant.
Visst det är inte kul att totalhaverera en modell kanske för x antal hundra bara för att testa lite nötning osv, men för att bli en bättre byggare måste ett par ner i "runda arkivet" Ser ju som denna pjäs ovan, tror du har mer etch på denna än vad jag har sett totalt på dina byggen. Så du har ju gett dej ut på lite okända vatten.
Blev en halv novell... Hoppas du förstår min poäng
//Mattias
Upp och nedgångar har alla, byggde mej totaltrött på modeller då jag gav mej in på för stora projekt och svårighetsgrad. Så det är på senare tid jag tycker att det är kul att bygga och rensa huvudet lite. Då var det ren ångest när jag såg skiten...
Om inte lusten infinner sig så ta en timeout helt från byggandet och dra igång igen när lusten/suget är tillbaka.
Sen har jag ju sett dina byggen och dom blir ju bättre absolut för varje bygge. Nu har du ju börjat att prova på att nöta/chippa,washa bleka osv då stiger ju svårighetgraden och intresset blir ju större då modellen blir mer levande.
För att bygga en modell och sen på med färg endligt ritning prydligt och fint sen klar är väl inte något som direkt drar intresse och blickarna. Medans samma modell på en snyggt dio,vignette osv med en sliten vagn är mer intressant.
Visst det är inte kul att totalhaverera en modell kanske för x antal hundra bara för att testa lite nötning osv, men för att bli en bättre byggare måste ett par ner i "runda arkivet" Ser ju som denna pjäs ovan, tror du har mer etch på denna än vad jag har sett totalt på dina byggen. Så du har ju gett dej ut på lite okända vatten.
//Mattias
Exelon
Azgaron skrev:Kul att det går framåt. Tråkigt dock att tappa lusten på det viset! Hoppas du får tillbaka den, men vet att det kan väldigt segt ibland.
Håkan
tackar Håkan
Jo någon gång kommer nog lusten igång
//Ola
Gäst- Gäst
Matt_Public skrev:Små framsteg är också framsteg! Snyggstavik byggdes inte på en dag.
Näää, den byggdes på 7 eller var det 77 !!
Gäst- Gäst
Det budskapet borde pryda en bonad över varje byggbänk, säger jag bara.Exelon skrev:Sen kan/ska man skita i vad andra tycker, och bygga för det är kul.
Exelon skrev:Tråkigt om du känner så Ola, intresset är ju lite olika inom denna hobby då kan det kanske bli lite nedfokus.
//Mattias
Jo absolut förstod jag dina poäng
Visst har man lagt ner några i arkivet för man var missnöjd eller att man märker att utvecklingen går framåt och man vill slippa se grejjen
Jo sedan ger ju övning den berömda färdigheten , iaf något åt det hållet.
Etch är inget större bekymmer, tror jag, (har innan jag gick med forumet några gamla med mer etch och de såg ut som julgranar innan färgen kom på )
Senaste så var min högst personliga känsla att folk går mer på "vem" som gjorde modellen och inte i modellen i sig,
det var min tolkning av hur jag såg situationen när man satt där och tittade på folket när de kikade på dennes modeller
och knappt ägnade ens en titt på de jag hade ställt ut, därav var nog varför min intresse för byggande föll lika raskt som den Grekiska pengapolitiken.
//Ola
Gäst- Gäst
Usch, tråkigt att känna så. Tycker det jag sett ser bra ut, och det här är en riktigt skön maskin. Personligen så kommer jag nog aldrig ställa ut något, iaf inte med namn. Jag är alldeles för känslig för negativa vibbar,och det dödar min skaparglädje för mycket.
Det saft, fortsätt bygga det du tycker är roligt och när du känner för det! Om det kommer bilder så är vi nog fler än mig som är mycket nyfikna :-)
Det saft, fortsätt bygga det du tycker är roligt och när du känner för det! Om det kommer bilder så är vi nog fler än mig som är mycket nyfikna :-)
frznlogic
frznlogic skrev:Usch, tråkigt att känna så. Tycker det jag sett ser bra ut, och det här är en riktigt skön maskin. Personligen så kommer jag nog aldrig ställa ut något, iaf inte med namn. Jag är alldeles för känslig för negativa vibbar,och det dödar min skaparglädje för mycket.
Ja ställa ut igen lär nog aldrig ske igen , så på den fronten är man klar tror jag.
Tackar man gör så gott man kan
Gäst- Gäst
Ola skrev:Exelon skrev:Tråkigt om du känner så Ola, intresset är ju lite olika inom denna hobby då kan det kanske bli lite nedfokus.
//Mattias
Jo absolut förstod jag dina poäng
Visst har man lagt ner några i arkivet för man var missnöjd eller att man märker att utvecklingen går framåt och man vill slippa se grejjen
Jo sedan ger ju övning den berömda färdigheten , iaf något åt det hållet.
Etch är inget större bekymmer, tror jag, (har innan jag gick med forumet några gamla med mer etch och de såg ut som julgranar innan färgen kom på )
Senaste så var min högst personliga känsla att folk går mer på "vem" som gjorde modellen och inte i modellen i sig,
det var min tolkning av hur jag såg situationen när man satt där och tittade på folket när de kikade på dennes modeller
och knappt ägnade ens en titt på de jag hade ställt ut, därav var nog varför min intresse för byggande föll lika raskt som den Grekiska pengapolitiken.
//Ola
Ja dom brukar se ut så innan man ger sig(ska nångång fortsätta med mitt Br52 lok med största lionroar kittet )
Då förstår jag och då blir det ju direkt personligt och det känns ju absolut inte okej.
Du ska ha en eloge för du tordes ställa ut, är så självkritiskt att jag aldrig blir nöjd och vill visa upp modellen.
Kan förstå att bygglusten fick sig en rejäl törn. Men som Matt föreslog och sätt det citatet ovanför byggbänken. Bygg för dej själv och inte för andra!
Så sätt igång Ola nu! Vill vi se den där pansarbeklädda bubblan få lite mer plastdetaljer och färg!!
Exelon
Jo jag förstår dig fullt ut ,, men bygg för dig och enbart för dig,, Ola
Gigabyte
Tackar för de positiva knuffarna , kanske man kan orka kravla ur stridsvagnsdiket och fortsätta med bygget
Gäst- Gäst
Bry dig inte om vad andra tycker o säger, bygg för dig själv o ha kul!
Så länge du själv tycker du är nöjd med dina modeller så strunta i vad de "självutnämnda experterna" tycker.
Jag har själv varit där och det är jäkligt jobbigt, men man kommer över det.
Du och dina modeller har utvecklats massor sedan jag såg dina första alster, nu både chippar, torrborstar och washar du, och du bygger och målar bättre o bättre.
En dag kommer du att se att dina modeller väcker intresse även hos "de andra"!
Som Caverö säger "skynda långsamt", ta en sak i taget och låt det ta tid!
Du utvecklar ditt byggande för varje modell du bygger, även om du inte upplever det så själv, men vi andra ser, och uppskattar, det du åstadkommer!
Kör på nu bara!
Stefan
Så länge du själv tycker du är nöjd med dina modeller så strunta i vad de "självutnämnda experterna" tycker.
Du och dina modeller har utvecklats massor sedan jag såg dina första alster, nu både chippar, torrborstar och washar du, och du bygger och målar bättre o bättre.
Du utvecklar ditt byggande för varje modell du bygger, även om du inte upplever det så själv, men vi andra ser, och uppskattar, det du åstadkommer!
Kör på nu bara!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Bry dig inte om vad andra tycker o säger, bygg för dig själv o ha kul!
Kör på nu bara!
Stefan
Stefan är en vis man....lyssna på honom
+1 på allt han sagt
Janne.S- Moderator
Underskatta inte ett bra dike. Utmärkt plats för såväl självrannsakan som skalbaggsstudier.Ola skrev:[...] kanske man kan orka kravla sig ur stridsvagnsdiket och fortsätta med bygget.
Men när man väl kommit upp (och spottat ut det mesta av leran) så är det oftast Tamiya-dags.
Bra för själen!
Jo lever gör man och lite har hänt , färg på fordonet och lite lullull på plats
Gäst- Gäst
Solskensbrunt är en så vänlig kulör ändå.
Också: modigt av dig att dänga dit notstället på framskärmen redan nu.
Matt_Public skrev:Solskensbrunt är en så vänlig kulör ändå.
Hälften vågat dubbelt vunnet , eller vad man nu säger
hjulen får plats , inga probbe där inte
Gäst- Gäst
Smuckert! Gillar ditt rena byggande (clean build), krispigt och fint gjort. Keep it up!
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Smuckert! Gillar ditt rena byggande (clean build), krispigt och fint gjort. Keep it up!
Tackar så mycket
Gäst- Gäst
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Sd.Kfz.222 Leichter Panzerspähwagen
» Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen
» Tänkte utöka hjulskaran med en liten pjäs vid namn Sd.Kfz.232 Schwerer panzerspähwagen 8-rad i skala 1/35
» Sd.kfz 222 Leichter panzerspähwagen - Tamiya 1/35
» Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen
» Tänkte utöka hjulskaran med en liten pjäs vid namn Sd.Kfz.232 Schwerer panzerspähwagen 8-rad i skala 1/35
» Sd.kfz 222 Leichter panzerspähwagen - Tamiya 1/35
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet