Tornado IDS/ECR, "Black Panther", Italeri 1/48
+6
merlin1953packard
JOooCKE
T-34
Azgaron
Janne.S
Stefan E
10 posters
Sida 1 av 1
Tornado IDS/ECR, "Black Panther", Italeri 1/48
Hejsan!
Äntligen är min Tornado färdig!
Aldrig förr har jag varit så lättad o glad över att kunna ställa en modell i hyllan!
Detta har varit ett långt, segt, hårt jobb!
Usel passform, alla skarvar behöver spacklas och sandas, dåliga eller obefintliga fästpunkter för de flesta delarna, otydlig, och till råga på allt, en felaktig byggbeskrivning!
Det som räddar den här byggsatsen är dekalerna från Cartograph som uppförde sig perfekt och satte sig mycket snyggt med lite Micro-set och -sol.
Jag har satt i en cockpit från Neomega och modellen är målad med Alclad White Aluminium och Humbrol #21 Blank Svart.
OK, här kommer hon;
Limma Lungt!
Stefan
Stefan
Äntligen är min Tornado färdig!
Aldrig förr har jag varit så lättad o glad över att kunna ställa en modell i hyllan!
Detta har varit ett långt, segt, hårt jobb!
Usel passform, alla skarvar behöver spacklas och sandas, dåliga eller obefintliga fästpunkter för de flesta delarna, otydlig, och till råga på allt, en felaktig byggbeskrivning!
Det som räddar den här byggsatsen är dekalerna från Cartograph som uppförde sig perfekt och satte sig mycket snyggt med lite Micro-set och -sol.
Jag har satt i en cockpit från Neomega och modellen är målad med Alclad White Aluminium och Humbrol #21 Blank Svart.
OK, här kommer hon;
Limma Lungt!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Tornado IDS/ECR, "Black Panther", Italeri 1/48
Whohoooo!!!!!!
Den blev ju super läcker!!!! verkligen en fröjd för ögat!
Fick till en fin finish även om ett och annat dammkorn har letat sig ner under metallfärgen (metallfärger är verkligen oförlåtande)
Jag brukar dammsuga "luften" i hobbyrummet innar jag drar på alcladd..det hjälper faktiskt! och att duscha luften över arbetsytan omedelbart före målning med en blomspruta funkar åxå bra.
Och du har min totala förståelse över hur hemsk den här modellen är!!! men du fick tiull det till sist, hoppas jag kan ro hem det lika elegant!
Ser ut att vara helt underbara dekaler däremot!!
(skickade mina överflödiga till en kille i Guatemala ...)
Vad kommer här näst?
Den blev ju super läcker!!!! verkligen en fröjd för ögat!
Fick till en fin finish även om ett och annat dammkorn har letat sig ner under metallfärgen (metallfärger är verkligen oförlåtande)
Jag brukar dammsuga "luften" i hobbyrummet innar jag drar på alcladd..det hjälper faktiskt! och att duscha luften över arbetsytan omedelbart före målning med en blomspruta funkar åxå bra.
Och du har min totala förståelse över hur hemsk den här modellen är!!! men du fick tiull det till sist, hoppas jag kan ro hem det lika elegant!
Ser ut att vara helt underbara dekaler däremot!!
(skickade mina överflödiga till en kille i Guatemala ...)
Vad kommer här näst?
Janne.S- Moderator
Förbaskat snyggt Stefan! Väldans läcker kärra som pryder sin plats i hyllan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Den här var riktigt snygg. Måste varit ett jädra jobb med dekalerna.
Magnus
Magnus
T-34
Verkligen snyggt Stefan !
Även att du har haft ganska mycket problem med den så har du lyckats få till en grym modell !
Jocke
Även att du har haft ganska mycket problem med den så har du lyckats få till en grym modell !
Jocke
JOooCKE
Verkligen snyggt helhetsintryck! Även om du haft en hel del bekymmer på vägen till färdig modell, tycker jag den verkligen förtjänar sin plats i vitrinskåpet med de läckra dekalerna! Som sagt, bra jobbat! Nu inväntar vi bara Jannes Tornado...
merlin1953packard
Ett jätte fint bygge på alla sätt !!!!!!!!!!!
Gigabyte
Liknande ämnen
» Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48
» Italeri Tornado , Black Panther 1/48
» Tornado IDS/ECR Panther, Italeri 1/48
» Panavia Tornado Black Panther 1/48
» Hasegawa 1/72 Tornado GR.4 "No.14 Squadron 90th Anniversary"
» Italeri Tornado , Black Panther 1/48
» Tornado IDS/ECR Panther, Italeri 1/48
» Panavia Tornado Black Panther 1/48
» Hasegawa 1/72 Tornado GR.4 "No.14 Squadron 90th Anniversary"
Sida 1 av 1