Mysbygge...
+3
Azgaron
cas
Tobias
7 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Mysbygge...
Japp, släpper in ett enkelt mysbygge mitt emellan allt WIP.. Helt enkelt sugen på en temeprate Spitfire av Tamiyas 1/48! Skulle passa bra tillsammans med day fighter scheme och öken-Spitten.
Funderat på Halina men det blir nog Mk. IIa med en Rotol (bild 2), får se...
Gillar Rotol-spinnern..
Rensade och limmade lite fram för datorn med en film... Grundar lite idag..
Troligen ingen öppen cockpit på denna dock.
Funderat på Halina men det blir nog Mk. IIa med en Rotol (bild 2), får se...
Gillar Rotol-spinnern..
Rensade och limmade lite fram för datorn med en film... Grundar lite idag..
Troligen ingen öppen cockpit på denna dock.
Tobias
Sv: Mysbygge...
Det där är i sanning ett mysbygge!
Blir nog en Tamiya efter att jag är klar med min lilla Tiffie...
Blir nog en Tamiya efter att jag är klar med min lilla Tiffie...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kan nog vara en skön en efter det monstret!
Två små sprues, inga metal-pipor gör det till ett snabbt och fint bygge. Kunde kanske skaffat snyggare skor och öron (hjul & avgasrör) men naej... Har ett Zoom-ark, ets, får räcka.
Två små sprues, inga metal-pipor gör det till ett snabbt och fint bygge. Kunde kanske skaffat snyggare skor och öron (hjul & avgasrör) men naej... Har ett Zoom-ark, ets, får räcka.
Tobias
Trevlig kärra och bra start Tobias! Kan vara trevligt med ett mysbygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
"Lilla" var ordet!cas skrev:Blir nog en Tamiya efter att jag är klar med min lilla Tiffie...
Det lär du ha gjort dig förtjänt av vid det laget.
Åter till huvudfrågan: lysande initiativ! Den trubbnästa är sötast.
Matt_Public- Master of DNF
Sådärja......
Soft byggen när de är som bäst helrätt...vet vad du menar behöver dem själv mellan varven....
Jupp gillar det jag ser i skåpet med
Soft byggen när de är som bäst helrätt...vet vad du menar behöver dem själv mellan varven....
Jupp gillar det jag ser i skåpet med
Mal
Tackar grabbz! Upptäckte att Douglas Baders "Dog´s Body" troligen egentligen var en Mk. IIa.. Eller ja, han kraschade i en Mk. Va men flög den väldigt kort tid. Jag har dekalerna till hans Mk. IIa och den har en liten fin "dekal".. (foten som fotar till en nasse i ändan..)
Det är ännu ett alternativ - mest för den skojjiga bilden - men trubbnäsat blir det vad det än blir ja!
Coffman-starter.
Grisat bort lite överkladd..
Får fixa till siktet med, skulle naturligtvis gjorts innan cockpit applicerades..
Liite spackel.. Kroppshalvorna pressades ut något när vingarna åkte på - annars var passformen som vanligt perfekt!
Det är ännu ett alternativ - mest för den skojjiga bilden - men trubbnäsat blir det vad det än blir ja!
Coffman-starter.
Grisat bort lite överkladd..
Får fixa till siktet med, skulle naturligtvis gjorts innan cockpit applicerades..
Liite spackel.. Kroppshalvorna pressades ut något när vingarna åkte på - annars var passformen som vanligt perfekt!
Tobias
Jefflar vad fin den blir den kära Spitten!
Söt fantom oxå
Söt fantom oxå
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag är CAS fläskiga eko.cas skrev:Jefflar vad fin den blir, den kära Spitten!
Matt_Public- Master of DNF
Verkligen inget att anmärka på där!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kanonfin skuggning där! Kanske bara är kontrasten mellan preshade och det ljusgulbruna som skapar en synvilla, men jag gillar hur skuggorna verkar dra liiite grann åt lila. Snyggt är det i alla fall
Stråhatt
Tack. Ja när du säger det Stråhatt..! Tror det är just den bilden men får kolla i dagsljus imorgon. Är Gunzes "Sky".
Tobias
Eller hur?? Blir lite sugen på choklad nu.. Bäst jag snabbt får lite grönt på med..
Tobias
Mmmm, strålande snyggt det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Himla snyggt!
En aningens aning för mycket pre-shade i mitt tycke, men det kan vara blixten som överdriver effekten.
Om du använder mörkgrått eller rödbrunt som pre-shade så får du en lite mjukare effekt, svart är svårt att kontrollera, det slår ofta igenom lite för mycket.
Stefan
En aningens aning för mycket pre-shade i mitt tycke, men det kan vara blixten som överdriver effekten.
Om du använder mörkgrått eller rödbrunt som pre-shade så får du en lite mjukare effekt, svart är svårt att kontrollera, det slår ofta igenom lite för mycket.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|