River trolls!
+3
Marlin
cas
Matt_Public
7 posters
Sida 1 av 1
River trolls!
Tjenis!
Ända sen jag såg dem första gången så har jag varit sjukt sugen på det här gänget:
Då min synnerligen välartade son nu skaffat dem åt mig, så det vore vid eftertanke direkt ofint att inte ge dem en rejäl förtur i byggkön. Således drar bygget igång!
Som så ofta är fallet när det handlar om Orker och deras vänner så finns det en hel bröt med valmöjligheter, men kroppen och fötterna hör ihop utan någon som helst hänsyn till den fria viljan. Mummel, mummel...
När den toppstyrningen väl är ur världen så är man å andra sidan desto friare. Tills dess att donatorn lägger sig i, förstås.
På med hans huvud! Så snart som jag fått ihop det, vill säga. Rejält med delar här.
Grabben hade en plan och valde därför ut en skalle med ett illicium åt mig.
Det fanns nämligen en fisk med i paketet, vilket fick bli trollets röda tråd.
Och här dök det första problemet upp. GW är förvisso generösa med vapen på ett sätt som skulle ge Hasegawa näsblod, men de har samtidigt mycket bestämda åsikter om vad som hör hemma i vilken hand. Skåden!
Dessutom är armarna olika grova (fullt förståeligt då vissa av vapnen är stora som trafikljusstolpar), så en oförsiktig matchning ger lätt ett uttryck av trollvärldens motsvarighet till poliomyelit i barndomen. Håhåjaja...
För att kunna beväpna trollet med den huggkrok som bäst passade in med fiskerinärings-temat så blev det till att kapa lite. Like so:
Samt att borra en del och fästa ett mindre stift. Knappnålen hettades upp för enklare inpassning.
En plaströrs-hylsa täcker förtjänstfullt den utstickande delen av nålen.
Lite flytande Greenstuff får stå för trätexturen. Mer om det tilltaget senare.
Provpassning av armarna och det nymonterade huvudet:
Ser ju nog så övertygande ut, i mitt enkla tycke.
Den här trion blir pynt snarare än spelpjäser, så det ska fixas basplatta också.
Bor flodtroll i bäverdammar eller grottor, tror ni?
Ända sen jag såg dem första gången så har jag varit sjukt sugen på det här gänget:
Då min synnerligen välartade son nu skaffat dem åt mig, så det vore vid eftertanke direkt ofint att inte ge dem en rejäl förtur i byggkön. Således drar bygget igång!
Som så ofta är fallet när det handlar om Orker och deras vänner så finns det en hel bröt med valmöjligheter, men kroppen och fötterna hör ihop utan någon som helst hänsyn till den fria viljan. Mummel, mummel...
När den toppstyrningen väl är ur världen så är man å andra sidan desto friare. Tills dess att donatorn lägger sig i, förstås.
På med hans huvud! Så snart som jag fått ihop det, vill säga. Rejält med delar här.
Grabben hade en plan och valde därför ut en skalle med ett illicium åt mig.
Det fanns nämligen en fisk med i paketet, vilket fick bli trollets röda tråd.
Och här dök det första problemet upp. GW är förvisso generösa med vapen på ett sätt som skulle ge Hasegawa näsblod, men de har samtidigt mycket bestämda åsikter om vad som hör hemma i vilken hand. Skåden!
Dessutom är armarna olika grova (fullt förståeligt då vissa av vapnen är stora som trafikljusstolpar), så en oförsiktig matchning ger lätt ett uttryck av trollvärldens motsvarighet till poliomyelit i barndomen. Håhåjaja...
För att kunna beväpna trollet med den huggkrok som bäst passade in med fiskerinärings-temat så blev det till att kapa lite. Like so:
Samt att borra en del och fästa ett mindre stift. Knappnålen hettades upp för enklare inpassning.
En plaströrs-hylsa täcker förtjänstfullt den utstickande delen av nålen.
Lite flytande Greenstuff får stå för trätexturen. Mer om det tilltaget senare.
Provpassning av armarna och det nymonterade huvudet:
Ser ju nog så övertygande ut, i mitt enkla tycke.
Den här trion blir pynt snarare än spelpjäser, så det ska fixas basplatta också.
Bor flodtroll i bäverdammar eller grottor, tror ni?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: River trolls!
Det där ser ohemult festligt ut!
På håll ser det ut som ena trollet på omslaget har hårdätit Langos ett tag och nu fått sota för det. Effektfullt!
Schysst start dessutom
På håll ser det ut som ena trollet på omslaget har hårdätit Langos ett tag och nu fått sota för det. Effektfullt!
Schysst start dessutom
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:På håll ser det ut som att ena trollet på omslaget har hårdätit Langos ett tag och nu fått sota för det. Effektfullt!
Har beskådat den där langos-regnbågen på nära håll, och med tanke alla fiskben och allmänt jörp som den innehåller så borde livsmedelsombudsmannen dödskallemärka det snabbmats-ståndet i rödaste rappet.
Matt_Public- Master of DNF
Fiskmås, vilka sköna lirare.
Flodtroll bor nog mera i dammar än i grottor.
Det är iallafall vad jag tror...
/Bosse
Flodtroll bor nog mera i dammar än i grottor.
Det är iallafall vad jag tror...
/Bosse
Marlin
Förvirrat.... galet.... vansinnigt....
Men... så STÖRTSKÖNA filurer!
Stefan
Men... så STÖRTSKÖNA filurer!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt Matt! Såna där vill ma ju inte ha på kroken. (Den med kroken är jäkligt lik en gammal kollega till mej hon saknade dock den där lyskroken på huvet)
Exelon
Tre trevliga troll! Bra start och snyggt moddat med kroken!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Haha, de här trollen är underbara! Ska bli kul att se dem målade. Och flodtroll bor såklart under broar.
Stråhatt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet