Night intruder...
+3
Matt_Public
Marlin
Tobias
7 posters
Sida 1 av 1
Night intruder...
Jo kanske.. Målar på Tamiya Spitfire Mk.IIa´n.. Men det är ju lite torktid.. Och väntar på masker till Phantom´en.. Så började pilla på en Hasse-Hurricane.. Och tänkte att jag bara skulle fila lite...
Inte bestämt mig ännu men jag vill nog gärna måla den som en night intruder. Har ju gjort en Airfix 1/72 som jag givit bort och jag gillar verkligen Day Fighter scheme med svart undersida.. Och det är något häftigt med dessa par eller ensamma Hurricanes som smyger in och ställer till oreda..
Tycker det röda på Kuttelwascher´s kärra är en fin kontrast.. (samma Hurri jag byggde sist dock) - kanske blir den..
Edit: Yepp.. Dekaler och extratankar beställda..
Inte bestämt mig ännu men jag vill nog gärna måla den som en night intruder. Har ju gjort en Airfix 1/72 som jag givit bort och jag gillar verkligen Day Fighter scheme med svart undersida.. Och det är något häftigt med dessa par eller ensamma Hurricanes som smyger in och ställer till oreda..
Tycker det röda på Kuttelwascher´s kärra är en fin kontrast.. (samma Hurri jag byggde sist dock) - kanske blir den..
Edit: Yepp.. Dekaler och extratankar beställda..
Tobias
Sv: Night intruder...
Marlin skrev:Nattjakt gillas skarpt.
Just! En smula välanpassad stämningsmusik, would you like?
Matt_Public- Master of DNF
Plankor under roderpedalerna, fackverk på sidorna och en gigantisk kompass under instrumentbrädan...det är bekant detta!
Blir nog alldeles kalas detta, oavsett individ!
Blir nog alldeles kalas detta, oavsett individ!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Festade till och med till det med master-pipor.... Kändes inte helt nödvändigt men köpte en av varje sort då ett annat projekt snart kommer hit som kommer behöva ena eller andra..
Hurricanes är härliga.. Och lite Blue Oyster, se där!
Hurricanes är härliga.. Och lite Blue Oyster, se där!
Tobias
Kan ju bara bli bra med lite duk och plåt i en skön blandning med namnet hurricane
Caverö
Snygg, Hurricane är cool. Känner du till om det finns ngn mk. I i 1/48? Skulle vilja göra en finsk.
linusorn
Oh ja, finns en finsk Hasegawa Mk. I - den skall vara fin! Finns säkert separate dekaler om du int ehittar den boxningen.
Tobias
För dom som är intresserade så står sig Hasegawas MkI mycket bra mot Italeris nya Hurri-serie, tom nästan bättre om man skall tro alla förståsigpåare.
Mer Hurris till folket oavsett!!!
Mer Hurris till folket oavsett!!!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja jag håller mig nog till Hasse.. Läser man reviews så verkar det inte vara ett dåligt val. Är inget jättefan av Italeri men den kanske är fin den med - bygga båda?
Tobias
Wentzells har en finsk Hurricane (Hasegawa) för 335 el 345 kr inne - 1/48.
Tobias
Tack för tipset, ska kolla nästa gång jag är i stan. Kommer inte riktigt överens med deras hemsida.
linusorn
Gör någon det??? Den är riktigt, RIKTIGT sketadålig.... Jag var där och kikade idag och såg en.
Tobias
Spitfire & Phantom II grundade och torkar några dagar.. Rensat delar till Hurri..
Applicerade tankarna. Funderade på att ta det senare men allt skall bli svart, typ, så..
Lämnade plast-delarna till kanonerna - kör i Masters pipor rätt i där denna gång.. Annars får man med de delarna i Maters påsar med..
Småkrafs i kontoret..
Små pluppar som sticker upp där. De var ganska delikata..
Har inget ets här - får måla IP och fixa andra hängslen..
Applicerade tankarna. Funderade på att ta det senare men allt skall bli svart, typ, så..
Lämnade plast-delarna till kanonerna - kör i Masters pipor rätt i där denna gång.. Annars får man med de delarna i Maters påsar med..
Småkrafs i kontoret..
Små pluppar som sticker upp där. De var ganska delikata..
Har inget ets här - får måla IP och fixa andra hängslen..
Tobias
Mmmm, Hawkers fackverkskonstrution är härliga grejer!
Det bli ju säkert finemang detta!
Det bli ju säkert finemang detta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» A-6E Intruder
» Fujimi A6-E Intruder 1/72
» Fujimi A6-E Intruder
» KA-6D Intruder (Italeri, 1:72)
» Prowler/ Intruder
» Fujimi A6-E Intruder 1/72
» Fujimi A6-E Intruder