Talgoxar?
+6
Azgaron
MiniStuff
Tobias
cas
Marlin
Matt_Public
10 posters
Sida 1 av 1
Talgoxar?
Mors!
Den lokale hobbyhökaren har tydligen gjort gemensam sak med Panduro. Detta inbjuder ju onekligen till en del gränsöverskridanden, rent materialmässigt, så jag hoppas att ni inte tar så hårt på själva P:et i IPMS. Dessutom är jag lite osäker på om byggtråden hör hemma här eller under civilt, men det överlåter jag åt moderatorernas gottfinnande. Här ska julpysslas!
Det här är vad som bjuds: någon sorts små endoterma äggläggande ryggradsdjur!
Innehållet utgörs av ett sparsamt antal delar och en tub polyvinylacetat. Like so:
Den flerspråkige kan redan nu förfasas över anvisningen att måla delarna före monteringen. Inte helt tillrådligt.
Usel passform är ju i och för sig rätt vanligt när olika versioner ska kunna byggas ur samma låda.
Kanske var det viktigt för tillverkaren att den som vill bygga sig en större korsnäbb inte ska bli utan?
Målningsanvisningen på baksidan styrker den tesen. Även om näbben i så fall blev lite tokig.
Ett annat tillkortakommande är den något överdrivna texturen på flygkroppen. Sandpapper, tack!
Ytterligare en retsam detalj är att vingar och ögon saknas helt. Finns visst varken resin eller ets att tillgå heller.
Nåja, det får gå som det kan! En distans i form av ett stålrör håller nog noskonen på plats...
...om man tar upp ett lagom djupt hål i bakkant. Hej prästost!
Inte helt pjåkigt, må jag säga. Några knappnålshuvuden löser säkert ögonfrågan.
Härnäst ger vi oss på nosprofilen och påbörjar målningsarbetet!
Den lokale hobbyhökaren har tydligen gjort gemensam sak med Panduro. Detta inbjuder ju onekligen till en del gränsöverskridanden, rent materialmässigt, så jag hoppas att ni inte tar så hårt på själva P:et i IPMS. Dessutom är jag lite osäker på om byggtråden hör hemma här eller under civilt, men det överlåter jag åt moderatorernas gottfinnande. Här ska julpysslas!
Det här är vad som bjuds: någon sorts små endoterma äggläggande ryggradsdjur!
Innehållet utgörs av ett sparsamt antal delar och en tub polyvinylacetat. Like so:
Den flerspråkige kan redan nu förfasas över anvisningen att måla delarna före monteringen. Inte helt tillrådligt.
Usel passform är ju i och för sig rätt vanligt när olika versioner ska kunna byggas ur samma låda.
Kanske var det viktigt för tillverkaren att den som vill bygga sig en större korsnäbb inte ska bli utan?
Målningsanvisningen på baksidan styrker den tesen. Även om näbben i så fall blev lite tokig.
Ett annat tillkortakommande är den något överdrivna texturen på flygkroppen. Sandpapper, tack!
Ytterligare en retsam detalj är att vingar och ögon saknas helt. Finns visst varken resin eller ets att tillgå heller.
Nåja, det får gå som det kan! En distans i form av ett stålrör håller nog noskonen på plats...
...om man tar upp ett lagom djupt hål i bakkant. Hej prästost!
Inte helt pjåkigt, må jag säga. Några knappnålshuvuden löser säkert ögonfrågan.
Härnäst ger vi oss på nosprofilen och påbörjar målningsarbetet!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Talgoxar?
Min herre är alltför råschysst.Marlin skrev:Underbart.
Jag väntade mig just inget annat.cas skrev:
Man tackar!Tobias skrev:Haha, vad sköna! Snyggt!
MiniStuff skrev:
Det kan alltid bli värre!Azgaron skrev:Ser ju bra ut så långt!
Hittade igen joxarna när jag adventspyntade. Glad överraskning, alltså!
Fram med borren och ett gäng julröda kartnålar, så ser de strax lite besynnerligare ut.
Är rätt fäst vid Terminator-blicken, men den lär liksom inte bestå länge till.
Härnäst åker spraybomben fram!
Colores!
Tamiyas khaki blandades med gult för sidopanelerna. För ovansidan tillsattes lite mörkgrönt till mixen. Några vita fält och en svart inramning senare så var allt i stort sett klart. Ett par droppar golvpolish gav ögonen en pigg glans. Done and done!
Ett precis lagom underligt sidoprojekt, må jag säga. Även om det drog ut på tiden en aning.
Tamiyas khaki blandades med gult för sidopanelerna. För ovansidan tillsattes lite mörkgrönt till mixen. Några vita fält och en svart inramning senare så var allt i stort sett klart. Ett par droppar golvpolish gav ögonen en pigg glans. Done and done!
Ett precis lagom underligt sidoprojekt, må jag säga. Även om det drog ut på tiden en aning.
Tjusiga pippifåglar!
Snyggt jobbat med optiken och kammot går inte av för hackor heller!
Tommy
Snyggt jobbat med optiken och kammot går inte av för hackor heller!
Tommy
TommyKillander
Bästa hemslöjden ever!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggat skulpterat och målade fåglar! Men vart har du satt tyskkorsen någonstans???
Exelon
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|