Lådfynd, eller a blast from the past! :)
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Lådfynd, eller a blast from the past! :)
Häromdagen kom min sambo tillbaka från förrådet med en låda i famnen och undrade om det var den jag letat efter.
???? Fattade ingenting förrän jag tagit en titt i lådan. I lådan fanns ett gäng av de modeller som jag sedan länge trott varit slängda av nån hjälpande hand som i sin städiver, utan att fråga, slängt plastskrotet. Och plötsligt fanns det där efter alla dessa år där!!!
Inte utan att det trillade en tår av lycka! Nåja lite smolk fanns det ju i bägaren, då jag sålt eller gett bort skrot som inte gick att använda då resten saknades.
Så här såg innehållet i lådan ut.
Min förhoppning är ju att nåt ska gå att få ihop igen, och monstrets platta och underdel ska finnas sparad i en låda nånstans förhoppningsvis i hobbyrummet, så den ska väl gå att få ihop, likaså även kanonen.
Vissa av modellerna i lådan är trettio år eller äldre, och monstret är nog sen tonåren.
Håkan
???? Fattade ingenting förrän jag tagit en titt i lådan. I lådan fanns ett gäng av de modeller som jag sedan länge trott varit slängda av nån hjälpande hand som i sin städiver, utan att fråga, slängt plastskrotet. Och plötsligt fanns det där efter alla dessa år där!!!
Inte utan att det trillade en tår av lycka! Nåja lite smolk fanns det ju i bägaren, då jag sålt eller gett bort skrot som inte gick att använda då resten saknades.
Så här såg innehållet i lådan ut.
Min förhoppning är ju att nåt ska gå att få ihop igen, och monstrets platta och underdel ska finnas sparad i en låda nånstans förhoppningsvis i hobbyrummet, så den ska väl gå att få ihop, likaså även kanonen.
Vissa av modellerna i lådan är trettio år eller äldre, och monstret är nog sen tonåren.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Lådfynd, eller a blast from the past! :)
Snacka om lucköppning.
En helt egen julklapp från ens egen historia.
God Jul Håkan.
/Bosse
En helt egen julklapp från ens egen historia.
God Jul Håkan.
/Bosse
Marlin
Hehe, jo det kan man ju säga! Fattar bara inte hur jag kunnat missa att hitta den under alla dessa år!
Tack, det samma!
Håkan
Tack, det samma!
Håkan
Efter att ha rotat fram resten av monstret från en låda i garderoben, så visade det sig att alla delar verkar vara där, så vitt jag kan avgöra.
Det jag funderar på nu, är om jag ska sätta ihop den som den var eller renovera den eftersom den ändå är i delar.
Håkan
Det jag funderar på nu, är om jag ska sätta ihop den som den var eller renovera den eftersom den ändå är i delar.
Håkan
Uj, påminner om en avdelningschef från Arboga.
Totalrenovering rekommenderas. Nya skills har lärts in av en anledning, liksom.
Totalrenovering rekommenderas. Nya skills har lärts in av en anledning, liksom.
Matt_Public- Master of DNF
+1 för totalrenovering!
kul fyndat i förrådet dessutom!
kul fyndat i förrådet dessutom!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|