KV1 Finsk erövrad
+9
linusorn
Timo P
cas
Marcus Wendel
Matt_Public
Janne.S
Azgaron
Exelon
Caverö
13 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
KV1 Finsk erövrad
Började på denna vid förra plastkollot.
Tycker att detta är en lite cool målning.
Mosade till en mer grov struktur på gjutningarna.
Hårda band med färdigt häng, i like a lot och det ser mycket övertygande ut.
Hoppas det skall bli en något avvikande modell med mer färg än bara ryssgrön.
Tycker att detta är en lite cool målning.
Mosade till en mer grov struktur på gjutningarna.
Hårda band med färdigt häng, i like a lot och det ser mycket övertygande ut.
Hoppas det skall bli en något avvikande modell med mer färg än bara ryssgrön.
Caverö
Sv: KV1 Finsk erövrad
Kul bygge Caverö! Alltid kul att någon bygger finskt!
Men inte för att vara en ett drygskåp men det målningschemat är för en KV-1E alltså med extra pansar på tornet. Dock hade finnarna även en sån vagn som du bygger med ungefär likadan camo. Annars struntar du i mitt påpekande och bygger som du själv vill. Oavstätt vilket är det ett kulbygge och kommer att följa med stort intresse!
Men inte för att vara en ett drygskåp men det målningschemat är för en KV-1E alltså med extra pansar på tornet. Dock hade finnarna även en sån vagn som du bygger med ungefär likadan camo. Annars struntar du i mitt påpekande och bygger som du själv vill. Oavstätt vilket är det ett kulbygge och kommer att följa med stort intresse!
Exelon
Tack för tipset!
Målningen på bilden är bara som inspiration och jag freebasear lite som jag vill här.
Inte är jag en paragrafryttare som bryr sig om exaktheten i detta fall, eller något fall what so ever
Vem skall döma mig? Moahahaha
Målningen på bilden är bara som inspiration och jag freebasear lite som jag vill här.
Inte är jag en paragrafryttare som bryr sig om exaktheten i detta fall, eller något fall what so ever
Caverö
Trevligt bygge som ser bra ut så långt! Kul med lite annorlunda kammo på en KV1!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fräckt värre, fet tank det där...intressanta rullhjul det var på fotot av den riktiga förresten
Janne.S- Moderator
Caverö skrev:Tack för tipset!
Låter sunt! Bara du inte kör med smurfblå som det vita på cammot som jag såg någon stackare hade gjort.
Janne.S skrev:Fräckt värre, fet tank det där...intressanta rullhjul det var på fotot av den riktiga förresten
Tror det är en mix av hjul från en tidiga kv-1 och dom senare su och kv-1/e/s.
Finnarna va väl som en hamster och nalla allt dom kunde av ryssarna.
Exelon
Ja mosade till med en styv pensel och etylacetat. pensla på och låt verka ett par sekunder, sedan är det bara att mosa till en struktur som ser lite mer ryskt grovgjuten.
Det är ju lite mer detaljer än den gamla Tamiyan som jag byggde för många år sedan.
Fina detaljer överlag.
Tunna fästen till skärmarna.
Nu återstår att klura ut hur man skall måla åbäket.
Svetsad dit lite band på tornet och lämnsr skärmarna av tills att jag målat banden.
Primad och ett lager rödbrun på banden, nu får vi se hur det går med detta.
Blandar till något olivgrön med lite brun i tror jag som ryssgrön av ngt slag.
Det är ju lite mer detaljer än den gamla Tamiyan som jag byggde för många år sedan.
Fina detaljer överlag.
Tunna fästen till skärmarna.
Nu återstår att klura ut hur man skall måla åbäket.
Svetsad dit lite band på tornet och lämnsr skärmarna av tills att jag målat banden.
Primad och ett lager rödbrun på banden, nu får vi se hur det går med detta.
Blandar till något olivgrön med lite brun i tror jag som ryssgrön av ngt slag.
Caverö
Nu är Herr Caverö igång med freebasande, då sitter vi andra lugnt i båten och häpnas!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fick se denna fina modell live på månadsmötet i fredags. Och den var grön och fin. . . .
Snyggt jobbat Caverö!
Snyggt jobbat Caverö!
Timo P
Tack tack!
Nu är den inte grön och fin längre.
Börjat pensla på lite ljusgrå och skall se om jag sedan kan hitta en lämplig nyans av brunt.
Hittepå fullständigt, det kräver en del brain så för mig är det inte lätt.
Nu är den inte grön och fin längre.
Börjat pensla på lite ljusgrå och skall se om jag sedan kan hitta en lämplig nyans av brunt.
Hittepå fullständigt, det kräver en del brain så för mig är det inte lätt.
Caverö
Ja ....riktigt snyggt.......håller med...
Caverö...du har fixat ett bollplan o leka på m vädring...tänder...naglar...tandpetare...plack whatever neccecary....så kör hårt
Caverö...du har fixat ett bollplan o leka på m vädring...tänder...naglar...tandpetare...plack whatever neccecary....så kör hårt
Mal
I det fallet är jag helt ense med CAS. Pungtrollet kan han dock behålla.cas skrev:Helläcker skrammelvagn så långt, Caverö!
Matt_Public- Master of DNF
Tack tack!
Sådär då har man fått slängt på lite bajsbrunt för att snygga till det en smula.
vad kommer härnäst måntro det är alldeles för många steg i målningen av pansar att jag glömmer mellan gångerna.
Sådär då har man fått slängt på lite bajsbrunt för att snygga till det en smula.
vad kommer härnäst måntro det är alldeles för många steg i målningen av pansar att jag glömmer mellan gångerna.
Caverö
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet