Fujimi Graf Spee
+6
MiniStuff
Gigabyte
Azgaron
Janne.S
Claes
Caverö
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Fartyg
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Fujimi Graf Spee
spännande
Du kör samma teknik som han vi pratade med på Modell GBG förra året
Du kör samma teknik som han vi pratade med på Modell GBG förra året
Janne.S- Moderator
Ja du magnus man tager vad man haver, så efter husbygget blev det över lite flexfog till kakel.
Voila med lite fantasi så förvandlades flexfogen till sydatlanten.
jag minns inte så långt bak i tiden Janne men du kanske har rätt.
Voila med lite fantasi så förvandlades flexfogen till sydatlanten.
jag minns inte så långt bak i tiden Janne men du kanske har rätt.
Caverö
vattnet (flexfogen) ser ut som en hit! Snart kommer det nog nåt litet fartyg in på byggbordet hos mig med... ska bara ta mig ur byggsvackan
Riggningen ser lite pillig ut men riktigt snygg det är ju inte så himla petigt om den antennen eller staget gick hit eller dit, bara det ser ut som den/det skulle det!
Riggningen ser lite pillig ut men riktigt snygg det är ju inte så himla petigt om den antennen eller staget gick hit eller dit, bara det ser ut som den/det skulle det!
Claes
Riktigt snyggt Caverö! Vattnet ser ut att bli snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Har kladdat lite oljefärg på (havet) djupgrönt i botten på vågdalarna, blått på vågorna och uppe på topparna skall det bli lite vitt.
Sedan skall det blandas ihopa till mjuka övergångar, därav oljefärgen.
Sådär nu börjar det likna något, vet inte om det ser ut som sydatlanten i fint väder eller inte. Det får någon annan kommentera men det känns bra.
Hyffseligt vattnigt, då skall det bara torka i en evighet innan jag gör sluttouchen eller nåt.
Det skall på många lager lack och en massa skum kring båtskrovet.
Hela skiten krökte rygg under båten så det får bli lite justeringar men inget som inte caverö fixar.
Sedan skall det blandas ihopa till mjuka övergångar, därav oljefärgen.
Sådär nu börjar det likna något, vet inte om det ser ut som sydatlanten i fint väder eller inte. Det får någon annan kommentera men det känns bra.
Hyffseligt vattnigt, då skall det bara torka i en evighet innan jag gör sluttouchen eller nåt.
Det skall på många lager lack och en massa skum kring båtskrovet.
Hela skiten krökte rygg under båten så det får bli lite justeringar men inget som inte caverö fixar.
Caverö
Tjusigt Caverö! Nästan som ett litet konstverk!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt, Caverö! Det är nästan så att man blir sjösjuk då man ser på vågorna! Det gör ju otroligt mycket för helhetsintrycket med lite hav och vågor! Har något sådant i tankarna när det blir dags att bygga BV-138:an.
merlin1953packard
Tack tack, det är en Blohm&Voss va? Isåfall skulle det nog vara fint med lite vatten.
Caverö
Caverö skrev:Tack tack, det är en Blohm&Voss va? Isåfall skulle det nog vara fint med lite vatten.
Ja, det stämmer, Mattias! Har sett helläckra dio i marin miljö med BV138 på nätet som andra byggare gjort. Hade en tanke om att bygga ett där BV138:an tankar diesel mitt ute på Atlanten från en ubåt, vilket ofta skedde.
merlin1953packard
MiniStuff- Vicesheriff
Tack igen för alla trevliga komentarer, jag har inte någon riktig byggfeeling just nu och en trasig dator så mer bilder får vänta.
Caverö
Nu har jag fixat lite med vattnet, byggde upp lite vid fören och gjorde något svallande vatten.
Vet som sagt inte om det skulle se ut något så här, hoppas det ser ut som om Graf Spee´n speedar genom vattnet för att undvika den brittiska eskadern innan slaget vid rio del plata. Eller hur det nu var.
Det finns en snubbe som har börjat plocka upp henne från botten.
Vet som sagt inte om det skulle se ut något så här, hoppas det ser ut som om Graf Spee´n speedar genom vattnet för att undvika den brittiska eskadern innan slaget vid rio del plata. Eller hur det nu var.
Det finns en snubbe som har börjat plocka upp henne från botten.
Caverö
Verkligen tjusígt, Mattias! Andas verkligen fart och action! Den MÅSTE vi få se på höstens första månadsmöte! Grattis till ett excellent bygge!
merlin1953packard
Trevlig diorama, man blir inspirerad. Gillar Graf Spee. Byggde en sån i min ungdom. Får nog bli en sn igen vad tiden lider.
Caverö får skicka mail till Fujimi och påpeka passforms missen på fördäck. Kanske kommer det goodwill tillbaka från dem. Bildbevis har du ju redan.
Caverö får skicka mail till Fujimi och påpeka passforms missen på fördäck. Kanske kommer det goodwill tillbaka från dem. Bildbevis har du ju redan.
Obed
Tror att båtjäklen är färdig, titta in på bildrutan och fäll en kommentar.
Caverö
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Fujimi Graf Spee
» Focke Wulf Fw190 A5 "Herman Gräf special" 1:48 Hasegawa
» Fujimi YAMATO 1/500
» F-86 Sabre, Fujimi 1/72
» Focke Wulf Fw190 A5 "Herman Gräf special" 1:48 Hasegawa
» Fujimi YAMATO 1/500