IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mal is back on the road again.....BMW.....

+4
Azgaron
Caverö
Matt_Public
Mal
8 posters

Gå ner

Mal is back on the road again.....BMW..... Empty Mal is back on the road again.....BMW.....

Inlägg av Mal tor feb 19 2015, 19:02

Japp.....

Dags o testa göra ngot helt annat....vill ju utvecklas mer....så varför inte en motorcyckel...en billig model, 65 pix, ska bli ett diorama med 2-4 figurer, då jag vill testa lite nya saker....

Som sagt påbörjat idag, inte många delar alls, scratchat lite saker, tändkablar....sen primer Tamiya, mellanslipat....ska bli kul detta....

Mal is back on the road again.....BMW..... IMG_0840_zpsfjzgv9ad

Mal is back on the road again.....BMW..... IMG_0839_zpsmivsf3pp

Mal is back on the road again.....BMW..... IMG_0846_zpsy7sszwi3

Mal is back on the road again.....BMW..... IMG_0847_zpspglhi5c6

Mal is back on the road again.....BMW..... IMG_0848_zps47l18bfe

Mal is back on the road again.....BMW..... IMG_0849_zpslqsiykqx
Mal
Mal

Till överst på sidan Gå ner

Mal is back on the road again.....BMW..... Empty Sv: Mal is back on the road again.....BMW.....

Inlägg av Matt_Public tor feb 19 2015, 19:06

Jupp, aldrig fel med BMW! Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Mal is back on the road again.....BMW..... Empty Sv: Mal is back on the road again.....BMW.....

Inlägg av Mal tor feb 19 2015, 19:46

Japp....

Garvade till lite när jag googlar på bilder o söker inspiration....lol

Mal is back on the road again.....BMW..... German-Motorcycle-Sidecar-Changing-Tyre-On-The-Move-Large1
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public tor feb 19 2015, 20:12

lol!

Har du någonsin varit så arg att du slet av hjulet på sidovagnen du färdades i?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal tor feb 19 2015, 20:51

Lol.....

Jag har faktiskt blivit lite förälskad i situationen...lol...

Anlednibgen till detta bygge är just för figurerna.....jag vill verkligen lära mig mer....der är verkligen svårt...men fan...jag lär mig ingenting av att tänka vad ballt...nepp gör nåt o gör fler dårå....
Enda sättet....samt vad kan hända.....ingenting...its only a model Wink

Så ska se om detta är möligt för mig....lol...

Mal
Mal

Inlägg av Mal tor feb 19 2015, 21:03

Tillägg.... lit isåfall återtåget ww2 och vinter...
Mal
Mal

Inlägg av Caverö tor feb 19 2015, 22:17

Skall bli roligt detta. Very Happy
Caverö
Caverö

Inlägg av Azgaron fre feb 20 2015, 16:56

Kul med lite omväxling och ser bra ut så långt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av frznlogic fre feb 20 2015, 18:23

Skulle ha varit i 1/48, så hade dom kunnat köra genom ett av dina fw dioraman :-D

frznlogic

Inlägg av cas fre feb 20 2015, 20:39

Detta kommer bli helfräsigt, det känner jag på mig!
Mal is back on the road again.....BMW..... 2497531929

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal fre feb 20 2015, 21:11

Tackar Cheriffen....

jag kör detta mkt på attjag alldrig byggt en hoj men det är figurerna som lockar då det ger mig en fantastisk möjlighet att prova mera, samt modifiera, ska se om det går med dessa figurer, om inte annat en dyster återtågs scenario -44 o deppigt.....o snö...

så ska bli gul mkt nytt...

Så ska se. inget bestämt än.

Får kolla med ministyff med om ansikten, så ett Wooaaaa ansikte skulle vara kul om jag kan fixa kropparnas hållning m ett hjul sådär What a Face

men vill inte lova för mkt lol, skla ju fixa detta då det är rätt svår situation smat kräver en del av byggandet o anatomi, men faen lär mig inget om jag bara inte "gör" so finns två värga dont do it or just do.... Wink

Hursomhelt kul ska det bli Wink samt kommer inte stressa m detta bygge, denna komme åka fram o tebax många gånger Very Happy

Mal
Mal

Inlägg av Janne.S fre feb 20 2015, 22:54

vilken grej!
Du räds då inget, Juha!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal lör feb 21 2015, 00:17

Janne.S skrev:vilken grej!
Du räds då inget, Juha!

Nejförfan Janne.....Det är bara en modell, den var billig, samt faen man lär sig inget om man inte testar, det värsta som kan hända är "inget" Wink som sagt citerar Mattias....Its Only A Model Wink o det innebär precis..... Very Happy

Så ska se om jag "kan" göra detta...men om inte så har jag iaf nånting med mig på vägen, o det kommer fler modeller, viktiga är...do it o ha galet kul...jaja, vi ska ha några garv på vägen, och som  jsga sa innan, blir ett återtågs dio ww2 -44 i värsta fall Wink ....men ska börja m figurerna imorgon o kolla armarna mm så man kan få till det, samt kolla lite ansikten, gissar detta lilla minibygge kan ta tid, små steg i taget, samt läsa anatomi o kropsformer i stälningar Wink

Som sagt jag är helt hooked på den bilden LOL och VILL HA den i mitt skåp lol.....

kikat på ansikte på ministuffs hemsida....hittat lite kul....
Mal
Mal

Inlägg av linusorn lör feb 21 2015, 19:19

Kul dio idé!

linusorn

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet