Crusader MkII
+10
Stefan E
Janne.S
MiniStuff
cas
Exelon
Azgaron
Warsawpact
Matt_Public
joopet
Caverö
14 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Crusader MkII
Har smygbyggit lite på en skön britt. Snart dags för målning och då kommer ett par bilder.
Caverö
Sv: Crusader MkII
Kul att någon gillar den, det är ju en britt och definitivt inte en Tiger
Den är färdigbyggd kan man väl säga.
En liten pp till Crusadern kändes rätt, vet inte om den är helt korrekt men bättre än plasten iaf.
Just denna vagnen blir bara sandyellow och utan andra camo.
Den är färdigbyggd kan man väl säga.
En liten pp till Crusadern kändes rätt, vet inte om den är helt korrekt men bättre än plasten iaf.
Just denna vagnen blir bara sandyellow och utan andra camo.
Senast ändrad av Caverö den sön 08 mar 2015, 20:42, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : glömde bilder)
Caverö
Mycket sandgult såhär års, vilket är smaskens.
Brittiska panzers verkar vara en sort för sig. Underliga typer, men rätt charmiga.
Brittiska panzers verkar vara en sort för sig. Underliga typer, men rätt charmiga.
Matt_Public- Master of DNF
Trevligt med en sandgul Crusader! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Är en snygg och väldesignad vagn för att vara en brittisk sådan, även jag seglat lite på Italeri´s lådor men alltid hittat något annat att köpa istället... Fast knallpåken på dom första varianterna ser ju ut som ett kvastskaft med tillhörande kinapuffar.
Så ska bli kul att se cammot blir det sandgula och blå eller blir det heltäckande sandgul?
Så ska bli kul att se cammot blir det sandgula och blå eller blir det heltäckande sandgul?
Exelon
Tack!
Jo det blir sandgul rakt över, har en MkI som skall ha caunter målning och en MkIII som skall målas sand+svart.
Jo det blir sandgul rakt över, har en MkI som skall ha caunter målning och en MkIII som skall målas sand+svart.
Caverö
Fräsig skrammelvagn den där. Har den samma flair av naivt bakåtsträvande som drabbade RAF på 50-talet eller är det god (på riktigt) ingenjörskonst?
Kan inget om den alls, men den ser åtminstone välnitad ut!
Kan inget om den alls, men den ser åtminstone välnitad ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fungerade relativt bra i öknen med hög hastigheten och bra framkomlighet, men var underbeväpnad/bepansrad och med maskinella problem, kylarna blev täta av sanden och dåliga driftsäkerhet på motorena. Blev bättre när man bytte ut 40mm(4pound) kanonen mot en 57mm(6pound) Då rådde på dom tidigaste pz 3,4 med den kort pipiga 50 och 75mm kanonen. Dock var den totalt ute när dom långa kanonerna kom senare.
Och den hade tendenser att börja brinna vid träff och även formen på tornet gjorde att den styrde in granaten i glipan mellan torn och vagn och sprängde av tornet som följd. Vill minnas att dom gjordes om efter kriget i afrika till mobila AA enheter. Den var väl ok men Valentine och Matilda vagnarna var bättre.
Så nu har jag saboterat Caverö´s tråd med massa nördig fakta.
Och den hade tendenser att börja brinna vid träff och även formen på tornet gjorde att den styrde in granaten i glipan mellan torn och vagn och sprängde av tornet som följd. Vill minnas att dom gjordes om efter kriget i afrika till mobila AA enheter. Den var väl ok men Valentine och Matilda vagnarna var bättre.
Så nu har jag saboterat Caverö´s tråd med massa nördig fakta.
Exelon
MiniStuff- Vicesheriff
Alltid gillat A15 och A13 innan den......slog ut dom i mängder från defensivt placerade 88:or i steel panther
Janne.S- Moderator
Tyckte jag kände igen speltiteln. Var jag lite för ung för att spela första spelet men spelade tvåan ganska flitigt tills Blitzkrieg utkom på början av 2000 och så klart halflife/cs som drog upp modemräkningen ganska högt för päronen....Janne.S skrev:Alltid gillat A15 och A13 innan den......slog ut dom i mängder från defensivt placerade 88:or i steel panther
Du diggar alltså inte den fula ankungen Covenanter som aldrig blev en svan utan en fiskmås.....
Exelon
Tro´t eller ej, men även jag gillar Crusadern!
En av de fränaste brittiska vagnarna som finns, fullt i klass med Churchill och Male Mk.I!
Du gör ett gött jobb som vanligt, Caverö!
Stefan
En av de fränaste brittiska vagnarna som finns, fullt i klass med Churchill och Male Mk.I!
Du gör ett gött jobb som vanligt, Caverö!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack för all positiv respons! Kul att ni gillar denna lilla britt.
Jag är ledsen men den blir inte bara sandyellow, jag bara måste lägga till lite brunt camo med vit kant.
Primad och grå.
Ser nästan ut som Jannes små skogar.
Har sprutat en aningen svart undertill och som skugga.
Undersidor har skuggats.
Även hjulen har fått en shade, nu får jag se till att limma dom åt rätt håll.
Målar man lite tunt och fint så kommer det att bli en nyansskillnad som nog blir effektfull, skall highlighta några delar uppepå oxå.
Jag är ledsen men den blir inte bara sandyellow, jag bara måste lägga till lite brunt camo med vit kant.
Primad och grå.
Ser nästan ut som Jannes små skogar.
Har sprutat en aningen svart undertill och som skugga.
Undersidor har skuggats.
Även hjulen har fått en shade, nu får jag se till att limma dom åt rätt håll.
Målar man lite tunt och fint så kommer det att bli en nyansskillnad som nog blir effektfull, skall highlighta några delar uppepå oxå.
Caverö
Ser intressant ut! Ska bli kul att se hur det blir sen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fräsigt minsann!
Förskuggningen skall bli spännande att se
Förskuggningen skall bli spännande att se
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar!
Då skall vi se.
här ser man dom ljusa partierna som jag lagt till på ovansidan.
med sandyellow ser man vilka skiftningar det blir med samma färg.
Här kan man ana skuggningarna inuti fälgarna och under skärmkanten samt under tornet.
Detta kan nog bli något det här med
Då skall vi se.
här ser man dom ljusa partierna som jag lagt till på ovansidan.
med sandyellow ser man vilka skiftningar det blir med samma färg.
Här kan man ana skuggningarna inuti fälgarna och under skärmkanten samt under tornet.
Detta kan nog bli något det här med
Caverö
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Till salu......1st Academy Merkava mkII med KMT minröjarrullarset....
» Crusader III AA
» Crusader AA
» Crusader Mk III Anti aircraft 1:48 Tamiya
» Crusader III AA
» Crusader AA
» Crusader Mk III Anti aircraft 1:48 Tamiya
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|