Me-410B2/U4
+8
Stefan E
Azgaron
frznlogic
Marlin
MiniStuff
Matt_Public
Mal
Janne.S
12 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Me-410B2/U4
Dags för ett nytt projekt på byggbordet:D
OOB och propelligt dessutom
Mengs delikata Me-410!
Satte lite delar på tandpetare och målade dom i RLM 66 och RLM 02...varför? Detstog så i manualen
Sedan blanklackade jag i väntan på en oljewash och detaljmålande.
Limma lugnt!
OOB och propelligt dessutom
Mengs delikata Me-410!
Satte lite delar på tandpetare och målade dom i RLM 66 och RLM 02...varför? Detstog så i manualen
Sedan blanklackade jag i väntan på en oljewash och detaljmålande.
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: Me-410B2/U4
Det ska vara rätt serru, rlm 66 i cocpitet, sen hjulhus mm rlm 02, jupp.... på dessa....
Ser kalasbra ut start....
Samt inte ofta man ser dig göra tyskt....så kör hårt
Mal
Tvåmotorigt, tvärtyskt och i händerna på Janne? Inga invändningar här, inte!
Matt_Public- Master of DNF
MiniStuff- Vicesheriff
Tack JuhaMal skrev:Det ska vara rätt serru, rlm 66 i cocpitet, sen hjulhus mm rlm 02, jupp.... på dessa....
Nä det var ett tag sedan......faktiskt aldrig förr i 1/48
Bra detMatt_Public skrev:Tvåmotorigt, tvärtyskt och i händerna på Janne? Inga invändningar här, inte!
Japp, stor kanon i nosen ska det vara.... Hs-129 skulle vara ball med.MiniStuff skrev:Panzer-knocker! Gôrnajjs!
Mal skrev:Kom på en sak Janne....
Hur är Meng modellerna...aldrig byggt en Meng förut....
...Inte jag heller GWH och Meng känns som samma shit....fantastiska gjutningar i alla fall och knivskarpa detaljer. Som hasegawa ungefär. ...
Janne.S- Moderator
Propeller, och dubbla dessutom.
Coolt.
Och en riktig elefantbössa i nosen också.
Kan ju inte bli bättre.
/Bosse
Coolt.
Och en riktig elefantbössa i nosen också.
Kan ju inte bli bättre.
/Bosse
Marlin
Ser ut som en trevlig modell! Bra start Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Ser ut som en trevlig modell! Bra start Janne!
Håkan
Tack Håkan
Janne.S- Moderator
Ett helt otippat bygge från Janne!
Jag är fortfarande i chock....
Skämt åtsido, kul att se dig angripa en sådan här maskin, den är ju helfrän!
Har knappt tittat på min ännu (du var ju med när jag köpte den hos "Obed"), men det ser ut som en jämrans fin byggsats.
Använd inte maskerna, utan köp en sats från Eduard istället!
Mengs masker suger hårt....
Jag är bänkad....
Stefan
Har knappt tittat på min ännu (du var ju med när jag köpte den hos "Obed"), men det ser ut som en jämrans fin byggsats.
Jag är bänkad....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Masker? Fanns det masker med?Stefan E skrev:Ett helt otippat bygge från Janne!
Jag är bänkad....
Stefan
Heh, så ovanligt är det inte att jag bygger något med propeller på....väl? Bara spittar och 109:or jag inte tar i med tång
Janne.S- Moderator
Förresten ni som kan; splinter kammot.....har det mjuka färggränser eller hårda?
Janne.S- Moderator
Hårda. Men det där brukar folk måla så som de anser snyggast.Janne.S skrev:Förresten, ni som kan, har splinter-kammot mjuka färggränser eller hårda?
Japp som Matt säger.....skarpa....är rätt...jupp
De är ju sena o blev aldrig slitna på det sättet så att de vart patchmålade med resultat av mera diffusa övergångar....
Men hey spelar ingen roll för det blir snyggt oavsett...frågar du mig...inte kanske 100% rätt på denna kärra...skulle personligen köra diffusa o frehand även mottlingen. (som är fel på denna typ av kärra om man petar i det)..blir lixom rätt bara....men det är vad jag tycker....men thats me...
Men Janne du känner mig LOL samt jag är mer än övertygad oavsett vad du än väljer så blir det larvigt snyggt....japp....
De är ju sena o blev aldrig slitna på det sättet så att de vart patchmålade med resultat av mera diffusa övergångar....
Men hey spelar ingen roll för det blir snyggt oavsett...frågar du mig...inte kanske 100% rätt på denna kärra...skulle personligen köra diffusa o frehand även mottlingen. (som är fel på denna typ av kärra om man petar i det)..blir lixom rätt bara....men det är vad jag tycker....men thats me...
Men Janne du känner mig LOL samt jag är mer än övertygad oavsett vad du än väljer så blir det larvigt snyggt....japp....
Mal
Hade även mottlingen hårda färggränser?Mal skrev:Japp som Matt säger.....skarpa....är rätt...jupp
Janne.S- Moderator
Här ser mottlingen och färgränsen på kroppen oneklugen mjuka ut:
https://nsa22.casimages.com/img/2012/01/07/120107125602974453.jpg
https://nsa22.casimages.com/img/2012/01/07/120107125602974453.jpg
Janne.S- Moderator
Nej. Fläckarna är som fluffiga små moln i syfte att bryta upp de jämna färgfälten på sidorna.Janne.S skrev:Hade även mottlingen hårda färggränser?
Tittar man på, t.ex., tidiga Bf 109:or så var det från början knivskarpa demarkationer överallt, men de blev snabbt allt spräckligare.
Ska bli spännande o se detta bär det ska mottlas....
Som förövrigt är galet kul att göra
Som förövrigt är galet kul att göra
Mal
Kors då, en hårdslående Viermot-Zerstörer från Janne!
Jag har varit så sugen på den kärran men aldrig tagit mig råd till att köpa den...
Detta kommer att bli helnajs, det är jag säker på!
Kan bara gå på det viset när det startas med en Janne-skog
Jag har varit så sugen på den kärran men aldrig tagit mig råd till att köpa den...
Detta kommer att bli helnajs, det är jag säker på!
Kan bara gå på det viset när det startas med en Janne-skog
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fick ta och läsa på lite om både ursprungsmaskinen och tillverkaren Meng, intressanta båda två precis som detta bygge lär bli!
/Erik
/Erik
Erik
Ungefär här blev jag medveten om Jannes marknadsstimulerande egenskaper. Karln borde smygsponsras av Västsvenska Handelskammaren.cas skrev:Jag har varit så sugen på den kärran, men aldrig tagit mig råd till att köpa den...
cas skrev:
@CAS; Jag har en Promodeller 410a till salu!
Pro-Modeller (Monogram/Revell) är nästan lika fin som den betydligt nyare Meng-satsen, och den har försänkta panellinjer!
Håller med er alla, skall bli kul att se målning och mottling!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|