Modellproblem - saknade delar!
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Modellproblem - saknade delar!
Hej å hå!
Efter att ha byggt klart Dodgen som iofs saknar fläkt och dekaler, så tänkte jag se om jag inte kunde fortsätta med nästa projekt, en MB 500SEL Lorinser! Även på denna är allt nästan klart sånär som lite färg på stolar och ratt, samt att den ska monteras. Tyvärr saknar även denna en del, vilken till skillnad mot Dodgen faktiskt syns att den saknas då de är främre lampglas och blinkers!
Så vad gör man åt nått sånt? Vet inte ens om det går att få tag på delen via Tamiya Åf eller nått sånt! Scratchbygga?
Sälja?
Sen har jag en Lamborghini Diablo som också saknar delar! I det här fallet ett däck och backluckan!
Kan iofs tänka mig att sälja dem för en billig peng, om det nu är nån som vill ha modeller som saknar delar!
Håkan
Efter att ha byggt klart Dodgen som iofs saknar fläkt och dekaler, så tänkte jag se om jag inte kunde fortsätta med nästa projekt, en MB 500SEL Lorinser! Även på denna är allt nästan klart sånär som lite färg på stolar och ratt, samt att den ska monteras. Tyvärr saknar även denna en del, vilken till skillnad mot Dodgen faktiskt syns att den saknas då de är främre lampglas och blinkers!
Så vad gör man åt nått sånt? Vet inte ens om det går att få tag på delen via Tamiya Åf eller nått sånt! Scratchbygga?
Sälja?
Sen har jag en Lamborghini Diablo som också saknar delar! I det här fallet ett däck och backluckan!
Kan iofs tänka mig att sälja dem för en billig peng, om det nu är nån som vill ha modeller som saknar delar!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Modellproblem - saknade delar!
Varför har du modeller utan delar? Tappar du dom när du gojsar med lådorna?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Varför har du modeller utan delar? Tappar du dom när du gojsar med lådorna?
Är lite inne på Jannes spår....hör inte till vardagen att det saknas delar i Tamiyas lådor.
När köpte du dem? Var det från en affär eller privata buissness? När står det att spruen är tillverkade?
Om de nu är nyligen inköpta från en affär så går du dit och ber att få ersättning/ nytt kit.
Om de trillskas så tar du med dig ett basebollträ och en stor skiftnyckel så kirrar det nog sig, för det kan nog vara enda changsen att få ett nytt kit för att Tamiyas kundservice skall tydligen vara den sämsta i branshen...värre än Dragon t.o.m, tyvärr.
Men det där med Lambon.....ett däck och hela BAKLUCKAN?!
...udda
Lycka till!
Warsawpact- Starwarsviritous
Hehe, ja man kan ju undra!
Grejen är väl den att de har hängt med ett bra tag och mer än en flytt! Sen har de legat i ett förråd i över tio år och jag har tyvärr inte haft koll hela tiden på deras öde! Så dessa är inte de värsta fallen! Jag har tex ett halvt monster från svarta lagunen liggandes! Vid nått tillfälle har hjälpsamma personer städat i förrådet utan nån större hänsyn till mina saker eller intressen! Detta ären period i mitt liv jag helst vill förtränga!
Båda modellerna är köpta nya i affär på den tiden då det fortfarande fanns hobbyaffärer här så det är ju ett tag sen!
På Mercans delar står det 1983!
Håkan
Grejen är väl den att de har hängt med ett bra tag och mer än en flytt! Sen har de legat i ett förråd i över tio år och jag har tyvärr inte haft koll hela tiden på deras öde! Så dessa är inte de värsta fallen! Jag har tex ett halvt monster från svarta lagunen liggandes! Vid nått tillfälle har hjälpsamma personer städat i förrådet utan nån större hänsyn till mina saker eller intressen! Detta ären period i mitt liv jag helst vill förtränga!
Båda modellerna är köpta nya i affär på den tiden då det fortfarande fanns hobbyaffärer här så det är ju ett tag sen!
På Mercans delar står det 1983!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Gjuta nya delar
» Resin delar.
» Limma transperanta delar?
» Block 40-60-delar till F-16, 1/32.
» Limma målade delar?
» Resin delar.
» Limma transperanta delar?
» Block 40-60-delar till F-16, 1/32.