Ett besök på Flygvapenmuséet
+3
cas
Matt_Public
LudvigN
7 posters
Sida 1 av 1
Ett besök på Flygvapenmuséet
Ja, till slut fick jag komma dit. Det höll på att skita sig av olika anledningar. Från början var vi påväg dit hela familjen men min 1,5årige son kräktes ner bilen på väg till muséet och vi åkte tillbaka till vår bas i Linköping. Efter mycket om och men lyckades jag i alla fall smita iväg själv till muséet. Är ingen mästerfotograf på något sätt men jag lyckades i alla fall ta lite bilder på grejjor som inte finns vid Aeroseum. Jag var lite besviken på närheten till vissa plan. Jag hade väntat mig lite mer "kläm och känn"-avstånd som på Aeroseum. Särskilt på personliga favoriter som Saab-105, Vampire och även MiG-15. Lite besviken på detta, men jag var glad åt närkontakt med Gripen och särskilt imponerad av samlingen med gamla (bortglömda?) godingar som t.ex. Mustangen. Här är i alla fall några bilder, är ingen mästerfotograf på något sätt, men vill ändå dela med mig lite:
Tog chansen och fixade lite detaljbilder på denna som jag har stor lust att bygga:
Annars blev det inte så mycket detaljbilder förutom på Hkp 4 och 3. Väldigt fint utställt måste jag säga, fanns en mängd med utställda plan men jag tog bara bilder på ett fåtal:
Lite mer nördbilder:
Någon sakkunnig som kan förklara vad 4 kommande bilder skall föreställa?
Den här manicken var "inkopplad" will Huntern, antar att det är någon slags tankninsmaskin, men är det någon som vet hur länge den användes?
Det var mina bilder det, hoppas de blir till nån nytta. Om någon inte varit där, åk dit. Ha de gott!
Tog chansen och fixade lite detaljbilder på denna som jag har stor lust att bygga:
Annars blev det inte så mycket detaljbilder förutom på Hkp 4 och 3. Väldigt fint utställt måste jag säga, fanns en mängd med utställda plan men jag tog bara bilder på ett fåtal:
Lite mer nördbilder:
Någon sakkunnig som kan förklara vad 4 kommande bilder skall föreställa?
Den här manicken var "inkopplad" will Huntern, antar att det är någon slags tankninsmaskin, men är det någon som vet hur länge den användes?
Det var mina bilder det, hoppas de blir till nån nytta. Om någon inte varit där, åk dit. Ha de gott!
LudvigN
Sv: Ett besök på Flygvapenmuséet
Najs! De verkar ha byggt om sen jag var där sist. Tack för rundturen!
Matt_Public- Master of DNF
Där var det längesen man var på besök!
Måste ta mig dig igen...
Gula Te-silen på Vertolen torde vara hydrofonen, och runda hattburken kanske en radar?
Måste ta mig dig igen...
Gula Te-silen på Vertolen torde vara hydrofonen, och runda hattburken kanske en radar?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Flygvapenmuséet är väl värt ett besök!
Varför inte komma hit på våra modellbyggar dagar, i slutet av maj/början av juni (info om exakt datum kommer snart) , så kan ni kolla på museet och bygga modeller i goda vänners sällskap!
Matt, har du inte varit här sedan ombyggnaden så är det nästan ett helt nytt museeum att titta på!
Bara DC-3 - utställningen....
Stefan
Varför inte komma hit på våra modellbyggar dagar, i slutet av maj/början av juni (info om exakt datum kommer snart) , så kan ni kolla på museet och bygga modeller i goda vänners sällskap!
Matt, har du inte varit här sedan ombyggnaden så är det nästan ett helt nytt museeum att titta på!
Bara DC-3 - utställningen....
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den tis mar 24 2015, 16:17, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Tack för de fina bilderna! Blir sugen på att göra ett eget besök om jag får möjlighet.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Gällande Hkp 4 så är det väl sjunkbomber och sonar/hydrofon om jag gissar åt det mer rättaktiga hållet
Då de höll på med ubåtsjakt i tid och otid
Då de höll på med ubåtsjakt i tid och otid
Gäst- Gäst
Stefan E skrev:
Som Stefan skriver är Ni välkomna på byggdagarna på FVM, datumen är spikade till 30-31 maj. Om man anmäler sej så har man tillgång till museet hela helgen, en magasinsvisning och en trevlig lördagkväll med mat. Info om anmälan och pris kommer inom kort.
MVH
Tobias
Tobhol
Fina bilder Ludvig!
Kommer defintivt att åka 30 maj till byggdagarna. Så om någon vill åka med från göteborgshållet. . . .
Hälsningar
Timo
Kommer defintivt att åka 30 maj till byggdagarna. Så om någon vill åka med från göteborgshållet. . . .
Hälsningar
Timo
Timo P
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet