Dagens DOH!
+3
Matt_Public
MiniStuff
frznlogic
7 posters
Sida 1 av 1
Dagens DOH!
Den här funkade dåligt för chipping
Här är resultatet
Vad var er lärdom för dagen?
Här är resultatet
Vad var er lärdom för dagen?
frznlogic
Sv: Dagens DOH!
hehe... fast det där skulle kunna funka när man vill "crackle"-effekt.
MiniStuff- Vicesheriff
Just! Det skulle funka kanon om man ville göra ett slumdiorama, eller nåt.MiniStuff skrev:[...] fast det där skulle kunna funka när man vill "crackle"-effekt.
Matt_Public- Master of DNF
Eller om man vill göra någon brandskadad bil eller dyligt.. Då brukar det se ut lite åt det hållet.
Exelon
Bramdskada hade passat grymt tror jag, bränt flygplan tex. Men det var inte den effekten jag tänkte mig :-D. Men jo, kan varmt rekommendera för crackle effekter!
frznlogic
Billigare hårsprayer brukar vara bättre än märkesvarianter. Och om inte annat så finns det prima chipping fluid på burk, då blir resultatet det samma varje gång s a s
http://www.ministuff.se/sv/fargervadring/ammo-of-mig/weathering/ammo-heavy-chipping-effects.html
/Markus
http://www.ministuff.se/sv/fargervadring/ammo-of-mig/weathering/ammo-heavy-chipping-effects.html
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Markus, jag kommer få testa lite mer helt klart. Effekten blev mycket bättre än salt chipping för min smak iaf :-)
Jag får tillägga att modellen är en pegasus hobbies ez snap me 262 för 100 SEK inköpt för att testa målnings grejer på... Mao, inget jag dör över att det inte blev som jag tänkte mig ;-)
Jag får tillägga att modellen är en pegasus hobbies ez snap me 262 för 100 SEK inköpt för att testa målnings grejer på... Mao, inget jag dör över att det inte blev som jag tänkte mig ;-)
frznlogic
Kan ju vara bra att ha nån modell att testa på.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Dagens sanning . Kunde ha slutat deppigt annars. En modell man byggt ihop på 1 timme blir man mindre ledsen över att "förstöra" än något eduard jox som man lagt 100 timmar påAzgaron skrev:Kan ju vara bra att ha nån modell att testa på.
Håkan
frznlogic
Heh, det är lite roligt att märkesgrejerna är sämre de billiga preparaten. Brukar ju vara tvärsom...
Bra med övningsobjekt!
Bra med övningsobjekt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jupp..
Kasta inte kärran efter övandet, då de kommer ofta väl till pass då man ska testa olika saker, både ny tekniker samt hur reparera....så spara den
har en kärra så har gått igenom massor allehanda hemskheter lol....alt från testat nitverktyg, till provat primers...hur reparera ett specifikt område mm....
Så spara den för framtida försök som helt klart kommer
Kasta inte kärran efter övandet, då de kommer ofta väl till pass då man ska testa olika saker, både ny tekniker samt hur reparera....så spara den
har en kärra så har gått igenom massor allehanda hemskheter lol....alt från testat nitverktyg, till provat primers...hur reparera ett specifikt område mm....
Så spara den för framtida försök som helt klart kommer
Mal
Haha, tack för tipset men jag har lovat bort den här också till barnen. äldsta dottern vill ha den varje gång hon kommer upp så jag försöker "få klart den" just nu. Den förra bf 109an är ganska trasig vid det här laget, men den var väldigt uppskattad så länge den varade.
För övrigt, pegasus modellerna är "riktigt bra" som barnleksaker iom att det är riktigt rejäl plast i dem och få delar. Gäller väl bara att barnen inte suger eller äter på modellen, tur nog så gör inga av barnen det här.
För övrigt, pegasus modellerna är "riktigt bra" som barnleksaker iom att det är riktigt rejäl plast i dem och få delar. Gäller väl bara att barnen inte suger eller äter på modellen, tur nog så gör inga av barnen det här.
frznlogic
Mycket bra barn, det där.frznlogic skrev:Äldsta dottern vill ha den varje gång hon kommer upp, så jag försöker "få klart den" just nu. Den förra Bf 109:an är ganska trasig vid det här laget, men den var väldigt uppskattad så länge den varade.
Också: Pegasus har en del grymma grejer. Särskilt deras Hurricane.
Matt_Public- Master of DNF
Hade visst redan bilder på själva chippingen. Iaf, så nöjd med resultatet så.... En bild med lack också ;-)
frznlogic
Liknande ämnen
» Boeing 707 USF VC-137C Air force one
» Dagens lektion
» Dagens fulhack!
» Dagens dubbelgrattis!
» Vad kostar en "dagens" där ni jobbar/bor?
» Dagens lektion
» Dagens fulhack!
» Dagens dubbelgrattis!
» Vad kostar en "dagens" där ni jobbar/bor?
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet