Revell 1/32 Spitfire mk.II
+3
Azgaron
Matt_Public
Erik
7 posters
Sida 1 av 1
Revell 1/32 Spitfire mk.II
Blev till slut klar med den här, första i 1/32 för min del. Var riktigt kul och en skala jag kommer bygga mer i, här ser man ju faktiskt vad man håller på med!
Var längesen jag använde en systemkamera så råkade få onödigt kort skärpedjup men är i alla fall bättre bilder än med mobilen.
Och så sista, helt klart min favoritbild där man ser variationerna i camot över vingarna som gjordes endast med oljefärger. Nästa gång kommer jag använda mig av en kombination av oljefärger och skuggningstekniker.
Var längesen jag använde en systemkamera så råkade få onödigt kort skärpedjup men är i alla fall bättre bilder än med mobilen.
Och så sista, helt klart min favoritbild där man ser variationerna i camot över vingarna som gjordes endast med oljefärger. Nästa gång kommer jag använda mig av en kombination av oljefärger och skuggningstekniker.
Erik
Sv: Revell 1/32 Spitfire mk.II
Motherlover!
Bra mycket bättre än väntat (och jag kan föreställa mig en hel del) och en rejält insparkad dörr till trettiotvå-träsket. Heja dig!
Highlights: Den lagom översotatade loggan, skavet på babords vingrot, glansen i lacken och oljespillet.
Bra mycket bättre än väntat (och jag kan föreställa mig en hel del) och en rejält insparkad dörr till trettiotvå-träsket. Heja dig!
Highlights: Den lagom översotatade loggan, skavet på babords vingrot, glansen i lacken och oljespillet.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket snyggt Spitfirebygge! Gott jobbat Erik!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack grabbar och tack för analysen mr. Public! Extra kul att det är några av punkterna jag själv är mest nöjd med
Erik
Kan bara hålla med, ett verkligen snyggt bygge!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Detta var i sanning ett SNYGGEBYGGE
Vädringen blev grymt lyckad eligt mig!
Man får nästan lust att sätta igång med BoB-byggen med en gång!
Vädringen blev grymt lyckad eligt mig!
Man får nästan lust att sätta igång med BoB-byggen med en gång!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Grymmt snyggt Erik....mkt balanserad vädring och slitage som passar ihop, samt mkt olika tekniker involverat för att åstakomma detta, snygg kontroll på dem olika utan att det är "overdone"
Gillas.
Gillas.
Mal
Tavk så mycket allihop!
Ja jag kan erkänna att det sneglats en del åt Eduards 109or i 1/32...
Kul att tycker jag fått till lite helhet som vi brukar tjata på varandra så mycket om!
cas skrev:Man får nästan lust att sätta igång med BoB-byggen med en gång!
Ja jag kan erkänna att det sneglats en del åt Eduards 109or i 1/32...
Mal skrev:Grymmt snyggt Erik....mkt balanserad vädring och slitage som passar ihop, samt mkt olika tekniker involverat för att åstakomma detta, snygg kontroll på dem olika utan att det är "overdone"
Gillas.
Kul att tycker jag fått till lite helhet som vi brukar tjata på varandra så mycket om!
Erik
Om du inte har den i stashen redan (eller lockas av Weekend Editions) så vill jag slå ett slag för Cyber-Hobby. Bästa 109:an för BoB i den skalan.Erik skrev:Ja, jag kan erkänna att det sneglats en del åt Eduards 109:or i 1/32.
Matt_Public skrev:Om du inte har den i stashen redan (eller lockas av Weekend Editions) så vill jag slå ett slag för Cyber-Hobby. Bästa 109:an för BoB i den skalan.Erik skrev:Ja, jag kan erkänna att det sneglats en del åt Eduards 109:or i 1/32.
Noterat.....
Mal
Matt_Public skrev:Om du inte har den i stashen redan (eller lockas av Weekend Editions) så vill jag slå ett slag för Cyber-Hobby. Bästa 109:an för BoB i den skalan.Erik skrev:Ja, jag kan erkänna att det sneglats en del åt Eduards 109:or i 1/32.
Ja jag läste om den byggsatsen för längesen och såg att den var hyllad men snöade ändå in på Eduard för att den verkade lättare att bygga. Har ingen av dom och nu när man har mer erfarenhet så har jag väl ingen anledning att prioritera Eduards utgåva, ska kika på CH igen. Har för mig att den är bra prissatt också.
Tack för tipset!
Erik
Nå, fullt så långt vill jag nog inte ta det hela (eftersom smaken är olika). En informativ och bra jämförelse står att finna bland länkarna nedan. Hoppas att den är till någon vägledning i frågan.Erik skrev:Har ingen av dem, och nu när man har mer erfarenhet så har jag väl ingen anledning att prioritera Eduards utgåva.
Del 1
Del 2
Mattias.
har du byggt en Cyber nångång....
Isåfall hur är passformen mm...Då jag gillar ju Eduards osv....men de har ju shortrun känsla i modellen i sig....kul modell ja men fippel...
Jag blev fasiken sugen på skaffa en...jupp läst dem länkarna för länge sen.
Fyll i gärna....
Sorry Erik för trådkapningen ....inte meningen men blev rysligt nyfiken
har du byggt en Cyber nångång....
Isåfall hur är passformen mm...Då jag gillar ju Eduards osv....men de har ju shortrun känsla i modellen i sig....kul modell ja men fippel...
Jag blev fasiken sugen på skaffa en...jupp läst dem länkarna för länge sen.
Fyll i gärna....
Sorry Erik för trådkapningen ....inte meningen men blev rysligt nyfiken
Mal
Med lim och sånt?Mal skrev:Har du byggt en Cyber nångång?
Passformen är underbar, så när som på att övre motordäcket kan orsaka vissa, mindre, bekymmer. Kör man öppen motorhuv så är det problemfritt från start till mål.
Cyber-Hobby's verkar helt klart köpvärd.
Om man bortser från diverse diken och lite sånt så verkar Matchbox ha gjort ett bra jobb måttmässigt, med tanke på modellens ålder osv.
Lite typiskt att de 2 eller 3 109E jag har, alla är Hasegawa! Dags att skaffa nåt fräschare kanske!
Håkan
Om man bortser från diverse diken och lite sånt så verkar Matchbox ha gjort ett bra jobb måttmässigt, med tanke på modellens ålder osv.
Lite typiskt att de 2 eller 3 109E jag har, alla är Hasegawa! Dags att skaffa nåt fräschare kanske!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ingen fara Juha, är också intresserad så hellre här än att ni sitter och viskar över PM
Erik
Ett öppet förhållande är alltså att föredra, då?Erik skrev:[…] är också intresserad, så hellre här än att ni sitter och viskar över PM.
Jupp...Matt_Public skrev:Ett öppet förhållande är alltså att föredra, då?Erik skrev:[…] är också intresserad, så hellre här än att ni sitter och viskar över PM.
Mal
Matt_Public skrev:Ett öppet förhållande är alltså att föredra, då?Erik skrev:[…] är också intresserad, så hellre här än att ni sitter och viskar över PM.
Oh ja!
Erik
Liknande ämnen
» Spitfire Mk1 - Revell 1/32
» Spitfire Mk I/II Revell 1/32
» Spitfire Mk1 Revell 1/32
» Spitfire Mk IXc Revell 1/48
» Spitfire Mk I/II Revell 1/32
» Spitfire Mk1 Revell 1/32