IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kamouflagematerial till kamouflagenät

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kamouflagematerial till kamouflagenät Empty Kamouflagematerial till kamouflagenät

Inlägg av Hauptmann sön apr 12 2015, 15:42

Längesen jag var inloggad i det här forumet nu...har haft en hel del att göra, inte minst med familjen.

På en 1:16-modell hemma har jag lagt på ett grönt nät, som jag har tänkt att hänga fast kamouflagematerial i - fast utan att ta det från skogen, då jag inte vill ha en massa småkryp hemma.

Några tips på vad man kan ta och hur man kan göra?

Mvh, Hauptmann
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

Kamouflagematerial till kamouflagenät Empty Sv: Kamouflagematerial till kamouflagenät

Inlägg av Matt_Public sön apr 12 2015, 16:07

Oregano? scratch

Har du en förlaga som du avser att efterlikna?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kamouflagematerial till kamouflagenät Empty Sv: Kamouflagematerial till kamouflagenät

Inlägg av Hauptmann mån apr 13 2015, 12:51

Ingen särskild förebild...

Bara hur jag kan efterlikna t.ex. granrisgrenar m.m. att haka fast i själva nätet, utan att ta material från skogen (vi vill inte har småkryp hemma).

Mvh, Hauptmann
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

Kamouflagematerial till kamouflagenät Empty Sv: Kamouflagematerial till kamouflagenät

Inlägg av Gäst mån apr 13 2015, 19:09

Kolla lite med någon affär som säljer järnvägsprylar (de borde ha träd m.m.) , eller kolla efter säljare av plastgran kanske i miniformat
nåja lite sent in på året , men prova Very Happy

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Kamouflagematerial till kamouflagenät Empty Sv: Kamouflagematerial till kamouflagenät

Inlägg av Exelon tis apr 14 2015, 02:21

Skulle ta och torka/pressa spagnum mossa då dom ser ut som grankvistar när dom har torkat fast det är ju natur material. scratch Annars har jag inget bra förslag.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Kamouflagematerial till kamouflagenät Empty Sv: Kamouflagematerial till kamouflagenät

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet